2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון בריאיון באולפן
יפעת שאשא ביטון בריאיון באולפן
השרה יפעת שאשא ביטון. "ימים מורכבים, שבועיים קשים"
(צילום: מוטי קמחי)
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מתעקשת שיש להשאיר את הגנים ובתי הספר פתוחים ככל הניתן, חרף התפשטות נגיף האומיקרון והעלייה החדה במספר המאומתים והמבודדים במערכת החינוך. בראיון ל-ynet היא אמרה היום (ג') כי עמדתה זוכה בפועל לתמיכה מהציבור: "ההורים מצביעים ברגליים ושולחים את ילדיהם. אנחנו בנוכחות של יותר מ-90%. יותר מ-2.2 מיליון תלמידים מגיעים לבתי הספר. אנחנו נמצאים בימים מורכבים, אבל צריך להסתכל על כל המערכת".
לדבריה, מערכת החינוך ממשיכה לפעול חרף התנאים הקשים וחוסר הוודאות, והמדיניות היא לפתוח את בתי הספר ללמידה פרונטלית: "אנחנו עוזרים ככל האפשר ונמצאים בקשר שוטף עם השטח. המנהלים מאוד יצירתיים ומוצאים פתרונות בהתאם לתנאים, למשל איחוד כיתות שבהן יש היעדרות גבוהה, או בית ספר שעבר ללמידה בזום לכמה ימים בגלל הידבקות של מורים ותלמידים".
- אבל יש הורים שהחליטו לא לשלוח את ילדיהם למסגרות. "אני מכבדת אותם. מי שלא שלח את הילדים בגלל חשש מהידבקות – זו תיחשב היעדרות מוצדקת. הכול בסדר. אבל אני חייבת להשאיר את המערכת פתוחה כדי לאפשר למי שיכול - להגיע אליה. ברירת המחדל היא קיום עד כמה שניתן של שגרת לימודים פרונטלית.
"ההנחיה שלנו היא לקיים שגרת לימודים פרונטלית. אם אין ברירה יש לעבור ללמידה היברידית, ורק כמוצא אחרון – במקרה של מספר גבוה של מורים ותלמידים מאומתים בו זמנית – לעבור ללמידה בזום. המענה צריך להיות דיפרנציאלי ומקומי, לפי החלטה של בית הספר. לא הגיוני שבגלל כיתה אחת ישלחו בית ספר שלם ללמידה בזום".
2 צפייה בגלריה
היום הראשון ללימודים בבית ספר בית הכרם בירושלים
היום הראשון ללימודים בבית ספר בית הכרם בירושלים
ארכיון. "חשוב שהילדים יימצאו בבתי הספר"
(צילום: AFP )

- זה נשמע פשוט, אבל בשטח נדמה שזה לא מתנהל ככה. "אנחנו יודעים שלא כל הלימודים מתנהלים באופן סדיר, אבל חשוב מאוד שהילדים יימצאו בבתי הספר עם נוכחות של מבוגר. אנחנו לא מתעלמים מהמצב. נעבור שבועיים מורכבים ובינתיים נצטרך להתמודד. ברור שההורים והתלמידים בכל כיתה שנסגרת חשים אי נוחות וחוסר יציבות, אבל צריך להסתכל על התמונה הכוללת".
לקראת ישיבת קבינט הקורונה בערב אמרה השרה שאשא ביטון כי היא מתכוונת לדרוש את חזרת מתווה הכיתה הירוקה: "אם מאפשרים בדיקות אנטיגן בקהילה, אין שום סיבה לא לאפשר זאת בכיתה הירוקה במערכת החינוך".
37,887 ישראלים אובחנו אתמול (שני) כחיוביים לקורונה. בסך הכול פוענחו כ-333 אלף בדיקות לגילוי הנגיף ושיעור החיוביים עמד על 11.38%. מדובר בשילוב של בדיקות PCR ובדיקות אנטיגן מוסדיות. מקדם ההדבקה עומד על 2.05 - דבר המעיד על התפשטות נרחבת מאוד של המגפה.
(צילום: משי בן עמי)

(צילום: שחר גולדשטיין, משי בן עמי)

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 700 חולי קורונה, 247 מהם במצב קשה. מדובר בעלייה נוספת במספר החולים קשה. לשם השוואה ביום שלישי שעבר היו 117 חולים קשים, כך שהמספר יותר מהכפיל את עצמו. 59 חולים קשה מחוברים למכונות הנשמה. גם כאן מדובר בעלייה של כ-100%.שיעור החיוביים אתמול בכ-204 אלף בדיקות PCR עמד על 12.9% ובכ-108 אלף בדיקות אנטיגן מוסדיות אחוז החיוביים היה 10.7%. לא נמסרו פרטים על עוד כ-20 אלף בדיקות.
במערכת החינוך 62,645 תלמידים מוגדרים כחולים פעילים, לאחר שלפני שבוע בדיוק עמד מספרם על 21,445. כלומר, מדובר בזינוק של כמעט פי 3. מספר התלמידים הנמצאים בבידוד עומד על כ-94 אלף.
במערכת הבריאות 2,858 חולים מאומתים, 483 מהם רופאים, 797 אחיות ו-1,578 מסקטורים אחרים. בנוסף 885 אנשי צוות רפואי נמצאים בבידוד, 59 מהם רופאים ו-211 אחיות.