י' הייתה אחת המטופלות של בני שכטר, הגינקולוג שהורשע בביצוע עבירות מין בשלוש ממטופלותיו. כעת, לאחר החלטת ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט להעניק לו שחרור מוקדם אחרי פחות משנה בכלא היא חסרת מילים. "עד היום אני עובדת מאוד מאוד קשה בשביל להשתקם ובשביל לחיות חיים נורמטיביים, וזה פשוט כואב. אין לי מילים לתאר את האכזבה ואת תחושה הבגידה", אמרה בריאיון ל-ynet radio הבוקר (רביעי).
היא מקווה שלא זו תהיה ההחלטה הסופית, שכן הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע כדי לשקול ערעור: "אני עדיין בהלם, מתקשה לעכל את הבשורה. אני מאוד מקווה שזו אכן לא תהיה ההחלטה הסופית ושהפרקליטות תגיש ערעור, שהשחרור המוקדם שלו לא יתקבל". לדבריה, שלחה מכתבים ובהם הסבירה מדוע שחרורו המוקדם יפגע לה בבריאות הנפשית ובתחושת הביטחון, אך עמדתה "לא נלקחה בחשבון". היא קראה לוועדת השחרורים: "תהפכו את ההחלטה, תראו אותי".

1 צפייה בגלריה
הגינקולוג בני שכטר
הגינקולוג בני שכטר
הגינקולוג בני שכטר
(צילום: מוטי קמחי)
י' סיפרה על השתלשלות האירועים מצידה: "קיבלתי הודעה שהדיון נדחה, ולאחר מכן אני קיבלתי טלפון מהפרקליטה שהודיעה לי שזה 'לא', שהבקשה שלו התקבלה, אבל זה כבר פורסם בתקשורת כשקיבלתי את הטלפון". בריאיון היא ניסתה להסביר עד כמה היא רואה בהחלטה, כפי שהיא כינתה אותה, "נוראית". "עברתי תהליך משפטי שנגרר כמעט שבע שנים, שבשנים האלה לא יכולתי להתחיל את תהליך ההחלמה שלי. הליך של משפט אונס הוא כל כך כואב ומשפיל, ולא מאפשר החלמה".
שכטר בן ה-55 שימש רופא נשים וסקסולוג בבית החולים מאיר בכפר סבא ובמרפאותיו הפרטיות. באוקטובר 2020 הוא זוכה משתי עבירות של אונס במרמה, אך הורשע בביצוע מעשים מגונים במרמה בשלוש מטופלות, ונשלח ל-18 חודשי מאסר בפועל. שכטר נידון גם לעונש מאסר על תנאי ותשלום פיצויים בגובה 145 אלף שקל. הוא החל לרצות את עונשו ביולי 2022, וצפוי היה להשתחרר בעוד כחצי שנה.
"כאבתי את הזיכוי שלו מאישומי האונס. אני סוחבת איתי טראומה של אונס לכל דבר ועניין", היא אומרת היום, "חשוב להגיד שהעונש על מעשים מגונים במרמה, שבסופו של דבר זה הדבר שהוא הורשע בו, זה ארבע שנים על כל אחת מאיתנו". היא טענה: "מדובר בעבריין מין סדרתי, מסוכן, אכזרי, שניצל את הסמכות שלו כדי לפגוע בנו, ניצל את התמימות שלנו ואת חוסר הידע שלנו כדי לבזות אותנו וכדי להשפיל אותנו".
י' מפחדת שלאחר השחרור יחזור לעסוק בתחום: "אני לפחות לא יודעת שהוא איבד את רישיון הרפואה שלו. ככל שידוע לי, ברגע שהוא משתחרר מהכלא הוא יכול לעבור ועדה, ואותה ועדה שאפשרה לו לעבוד לאורך כל שנות המשפט ללא הפרעה יכולה לאפשר לו לחזור לעבוד כגינקולוג. הוא לא לקח אחריות, אני בטח לא שמעתי אותו לוקח".
לדבריה, "אם הוא היה לוקח אחריות, זה היה מסייע לי וזה היה עוזר לי. אבל הוא לא עשה את זה. מאוד מאוד מקווה שהפרקליטות תלך עם זה עד הסוף ותילחם בהחלטה הזאת. אי-לקיחת האחריות היא גם אחת מהסיבות שלא צריך לשחרר אותו שחרור מוקדם".
על פי כתב האישום נגד שכטר, הוא ביצע את העבירות בנשים שהגיעו לקבל ממנו טיפול לאחר שהתלוננו על כאבים בעת קיום יחסי מין. נטען כי רימה את שלוש המטופלות וטען כי מדובר בהליכים וטיפולים רפואיים הנדרשים לבדיקתן. לאחר שהנשים נתנו לו את הסכמתן, הוא ביצע בהן את העבירות המיוחסות לו. הוא הורשע כי השתמש במכשיר רטט במטרה להביאן לעוררות מינית, וביקש מהן לדרג "את רמת העוררות או ההנאה בה הן מצויות". המעשים, כך קבעו השופטים, נעשו לשם ביזוי מיני של המתלוננות.
עם זאת, הם ציינו סיבה מקלה בתחום הענישה, כשלדבריהם ייתכן שהמעשים נעשו מ"כוונות טיפוליות". אף שנראה כי מדובר בניגוד מסוים, השופטים כתבו כי במקרה של עבירת מעשה מגונה, לא נדרש להוכיח כוונה לביזוי, וכי על שכטר היה לצפות מראש שהמעשים שלו היו גורמים לכך.