תיעוד: רגע המעצר של הסוחטים ברהט
(צילום: דוברות המשטרה)
צוות יחידת המסתערבים של מג"ב ושוטרי תחנת רהט, שהתחזו למודדים באתר בנייה ברהט, עצרו ארבעה חשודים - עיאדה אלקסאסי (65), עמר ג'והאני (23), רמזי אלקסאסי (23) ומועתסאם אלקצאצי (27), ששוחרר מאוחר יותר, בחשד לסחיטה באיומים, ירי מנשק חם באזור מגורים, תקיפת סתם, איומים ועבירות נוספות. צפו בתיעוד המעצר.
זאת לאחר שחברה קבלנית הגישה תלונה למשטרה לפני מספר שבועות, בגין סחיטה באיומים, לאחר שזכתה במכרז על קרקע ברהט. על פי החשד, תושבי משפחה ברהט יצרו קשר עם גורמים בחברה ואיימו עליהם שלא לעלות לעבודת פיתוח הקרקע, בטענה שהיא שייכת להם. לאחר שהחברה זכתה במכרז, החליטו החשודים להניא אותם מלרכוש אותה.
3 צפייה בגלריה
תיעוד רגע המעצר של הסוחטים ברהט
תיעוד רגע המעצר של הסוחטים ברהט
החשודים מבחינים במודדים בשטח ומתקרבים לעברם
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
תיעוד רגע המעצר של הסוחטים ברהט
תיעוד רגע המעצר של הסוחטים ברהט
מאיימים עליהם לעזוב את המקום
(צילום: דוברות המשטרה)
בתחנת רהט הוקם צוות חקירה מיוחד. מהעדויות עלה כי בתחילת חודש יולי בני המשפחה איימו על מודדים שהגיעו לשטח, שאלה "ימצאו את עצמם קבורים מתחת לאדמה". אחד המתלוננים, סיפר נציג המשטרה באחד הדיונים בבית המשפט, "קיבל איומים שלפיהם אם יגיע שוב לאתר, הם יקברו אותו ואת משפחתו".
במסגרת איסוף הראיות בוצעה פעילות סמויה יחד עם יחידת המסתערבים של מג"ב דרום. השוטרים התחזו למודדים בשטח, יחד עם עובדי החברה שזכתה במכרז. במהלך העבודות ניגשו מספר חשודים לעבר השוטרים הסמויים ואיימו עליהם לצאת מהשטח. "תצאו מכאן אחרת תהיה פה שפיכות דמים", אמר אחד החשודים לשוטר שהתחפש למודד.
"אתה חייב לצאת אם אתה רוצה לחזור למשפחה", אמר החשוד למודד. חשוד אחר אמר: "חבל על הציוד שלכם שיינזק", וחשוד נוסף בעט בציוד שהיה במקום ואף ניסה לדקור במוט ברזל את אחד השוטרים. "החשודים נתפסו על חם כשעברו את העבירות", אמר נציג המשטרה בדיון באחת מהארכות המעצר.
3 צפייה בגלריה
תיעוד רגע המעצר של הסוחטים ברהט
תיעוד רגע המעצר של הסוחטים ברהט
נעצרים על ידי מסתערבי מג"ב והשוטרים
(צילום: דוברות המשטרה)
אתמול (רביעי) הוארך עד להיום מעצרם של שלושה מארבעת החשודים שנעצרו. בית המשפט קבע כי מהחשודים עולה מסוכנות לאור ההתנהגות שלהם מול השוטרים הסמויים, וכן סכנה לשלומם של המודדים ועובדי החברה הקבלנית. עם תום מלאכת החקירה הועבר התיק לעיון הפרקליטות.
יוסי שרפי, קצין אח"מ של תחנת משטרת רהט, אמר: "ניהלנו חקירה סמויה נגד מספר חשודים שאיימו על קבלן מהמרכז. בוצעה פעילות יחד עם יחידת המסתערבים של מג"ב, כך שאיימו בשטח על המעורבים".
בשנת 2021 נפתחו 558 תיקי חקירה בגין חשד לסחיטת דמי חסות (פרוטקשן), ואילו ב-2022 נפתחו כבר 621 בהשוואה לתקופה המקבילה - עלייה של 11 אחוזים. במשטרה מייחסים את העלייה לעבודתם, ומסרו כי בשליש הראשון של 2022 כבר הוגשו 194 כתבי אישום - עלייה של 31 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.