בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (ב') עד ליום ראשון את מעצרה של שלי שנייקר (22), תושבת נתניה החשודה בהתעללות בפעוטות בזמן עבודתה בפעוטון בעיר. לפי החשד, היא התעללה עשרות פעמים בתינוקות ובפעוטות, ומיוחסות לה עבירות של אלימות ותקיפה.
הפעוטון בנתניה
(צילום: רענן בן צור)

3 צפייה בגלריה
שלי שנייקר
שלי שנייקר
שלי שנייקר, הסייעת החשודה
3 צפייה בגלריה
מחאה מול בית המשפט בדיון הארכת מעצר של שלי שנייקר
מחאה מול בית המשפט בדיון הארכת מעצר של שלי שנייקר
ההורים מוחים מחוץ לדיון, היום. "התינוקת שלנו השתנתה לנו מול העיניים"
המשטרה חושדת כי בזמן עבודתה בפעוטון "הגן השקוף של ורדית", שבו טיפלה עם מטפלת נוספת ב-15 תינוקות ופעוטות מגילי 7 חודשים ועד שנה וחמישה חודשים, היא הטיחה אותם על הרצפה, סטרה להם, צבטה אותם ומשכה בשערם. העבירות המיוחסת לה כוללות התעללות פיזית ונפשית בחסרי ישע, תקיפת חסרי ישע, גרימת חבלה על-ידי אחראי ותקיפת סתם על-ידי אחראי. לפני הדיון הפגינו הורי הפעוטות מחוץ לבית המשפט.
המשטרה הציגה כמה מקרים של התעללות בדיון: מקרה אחד שבו שנייקר סטרה לילד בעוצמה מספר פעמים; מקרה אחר שבו תועדה כשהיא מנקה את שולחן האוכל, בזמן שהפעוטות סביב השולחן, ומתיזה עליהם חומר ניקוי; ומקרה נוסף, שבו העירה פעוט משינה, ניערה אותו באוויר והשליכה אותו למרכז החדר.
החקירה נגדה נפתחה בעקבות תלונה של אימא לפעוטה בגן, שסיפרה כי לאורך תקופה הבחינה בהתנהגויות שונות אצל בתה, אותם ייחסה לשלב ההתפתחותי. בחודש יוני ההתנהגות הקצינה, ואז הבינה מאימהות נוספות שגם הן חוות בהתנהגות שונה מצד התינוקות בכל הנוגע להתנהגות של ריחוק מהמטפלת. באותו רגע החליטה ר', האם, להטמין מכשיר הקלטה סמוי.
"התינוקת שלנו רק בת שנה וחמישה חודשים והיא השתנתה לנו מול העיניים", היא סיפרה. "משכה לעצמה בשיער, היכתה את עצמה, בכתה ללא הפסקה. אנחנו חשבנו שזה שלב התפתחותי כזה או אחר, לא שיערנו שהרע מכל קורה במקום שבו הייתה אמורה להיות אהובה ומוגנת".
3 צפייה בגלריה
הפעוטון בנתניה בו מטפלת בת 22 חשודה בהתעללות בפעוטות
הפעוטון בנתניה בו מטפלת בת 22 חשודה בהתעללות בפעוטות
פעוטון "הגן השקוף של ורדית". החקירה נפתחה בעקבות תלונה של אימא לפעוטה
(צילום: רענן בן צור)
עוד היא סיפרה: "בחודש יוני ההתנהגות שלה הקצינה והחלטה לשים מקליט. כבר ביום הראשון שמענו קללות קשות מאוד כלפי חלק מהפעוטות. שמענו רעש של 'פליק' ואז בכי, הושבה בכוח, משהו שנשמע כמו דחיפה. הבנו שהסייעת הזאת הייתה לבד עם הילדים לא מעט זמן, למרות שהן היו שתיים. איך בכלל זה קורה?".
לדבריה, "בכל רגע שהיא הייתה לבד איתם הם עברו גיהינום. היא פגעה לנו בדבר הכי יקר, כל כך קטנים. אני יודעת שיש עוד דרך ארוכה, אבל אני מקווה שהיא תיענש בחומרה על המעשים שלה ואנחנו ההורים נהיה שם בכל שלב עד שזה יקרה".
אלונה דניאל, מנהלת מטה המאבק למען הילדים, אמרה: "שוב ושוב אימא עם אינטואיציה ומכשיר הקלטה קטן חושפים זוועה גדולה, ומצילים עשרות פעוטות מסיוט יומיומי. סיוט שהיה נמנע אם להורים הייתה גישה למצלמות. מעון מבוקש, עם עדת הורים מעריצים, ושוב אנחנו נחשפים לאותם הטיעונים שיש סייעת שמעיזה לפגוע לכאורה בפעוטות, וצוות שלם שלא ידע ולא ראה. 
"נמשיך ללוות את ההורים במסע המטלטל שלפניהם, ונמשיך להילחם לתקן את חוק המצלמות ועוד עוולות רבות, שפוגעות בילדנו הרכים ומונעות מההורים את האפשרות לבדוק באמת בידי מי נשארים ילדיהם הרכים".
מאור צור, מייסד מיזם "גן מוגן" שהוקם על מנת למנוע אלימות נגד ילדי הגיל הרך, אמר: "המטרה שלנו במיזם גן מוגן הוא למנוע אלימות נגד ילדי הגיל הרך דרך חיזוק והעצמת צוותי החינוך. לשם כך פיתחנו את בדיקת המוגנות של 'גן מוגן', מעין בדיקת התאמה ואבחון אישיות, לכל מועמד או מועמדת שמעוניינים להתקבל לעבודה בגן ולטפל בילדי לידה עד 3. הכלי שפיתחנו ומתמקד במניעה, יסייע להרחיק 'פצצות מתקתקות' וכאלה שאינן מתאימות מצד אחד וימפה את אלו שיכולות להתאים יותר מצד שני".