זירת הרצח הכפול בנתניה
(צילום: רענן בן צור, שמוליק דודפור)

גבר ואישה כבני 43 נמצאו בצהריים (שישי) ללא רוח חיים בדירה בנתניה. על גופות השניים נמצאו סימני דקירה, ובעקבות כך פתחה המשטרה בחקירה בחשד לביצוע רצח כפול. במקביל נעשה ניסיון לאתר את בנם בן ה-23 - שנעצר כעבור כמה שעות. שכנים ששמעו צעקות מהדירה הזמינו את צוותי ההצלה. הרקע לאירוע פלילי.
3 צפייה בגלריה
העצור בחשד לרצח הכפול בנתניה
העצור בחשד לרצח הכפול בנתניה
מעצר הבן בחשד לרצח הוריו בנתניה
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
זירת רצח כפול בנתניה
זירת רצח כפול בנתניה
הזירה בנתניה
(צילום: דוברות מבצעית מד"א)
בשעה 12:05 התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב שרון דיווח על גבר ואישה שנמצאו מחוסרי הכרה בבית בנתניה. חובשים ופרמדיקים שהוזעקו לזירה קבעו את מותם של השניים.
החובש מוחמד שהאב סיפר: "כשהגענו למקום נכנסנו לדירה וראינו גבר ואישה שוכבים מחוסרי הכרה על הרצפה. ביצענו בהם בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום".

גופת האם בכניסה, גופת האב במטבח

כוחות ממשטרת מרחב שרון, כיבוי אש ומד"א פרצו את הדירה ואיתרו את בני הזוג שכובים על הרצפה. שוטרי תחנת נתניה ואנשי הזיהוי הפלילי פתחו באיסוף ממצאים מהזירה.
הבניין שבו נמצאו השניים מתים הוא בן שלוש קומות. הקורבנות התגוררו בקומה השנייה בדירה קטנה. גופתה של האם נמצאה בכניסה לדירה, ושל האב במטבח. כוחות ההצלה העידו כי הדירה הייתה אפופה בריח עז של גז.
שכן בבניין סיפר: "לא היו אף פעם צעקות או מריבות שנשמעו מהבית הזה, משפחה נורמטיבית לחלוטין. אני ממש בהלם, זה כבר נהיה מפחיד כשאתה רואה שמשפחה כזאת מגיעה למצב כזה. שמעתי שוטר צועק שכל הדירה מלאה דם ושצריך לסגור את הזירה. יש שכנים שאומרים שבלילה היו צעקות, הזמינו משטרה שבאה ועשתה סיור והלכה".
הזירה בראשון לציון שבה נמצאה אישה ללא רוח חיים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, מאיר תורג'מן)

מוקדם יותר היום נעצר גבר בחשד שדקר למוות את גרושתו ביום הולדתה ה-55 בדירתה ברחוב רמז בראשון לציון. מותה של האישה נקבע במקום. "היא פתחה את התריס ושמענו צעקנו 'הצילו, הוא רוצח אותי' - ואז הפסיקו הצעקות", סיפרה שכנה שגרה בצמוד לאישה. הבן של הקורבן, ככל הנראה, היה עד לרצח.
לדברי השכנה, "שמענו ריב לקראת השעה 07:00 בבוקר, התקשרתי למשטרה בערך ב-06:50 ודיווחתי על המצוקה של האישה והצעקות". שכנה נוספת סיפרה כי אחרי שהחשוד נעצר, בתה של הקורבן דפקה על הניידת וצעקה: "למה רצחת את אמא? רוצח".
3 צפייה בגלריה
הזירה בראשון לציון בה נמצאה אישה ללא רוח חיים
הזירה בראשון לציון בה נמצאה אישה ללא רוח חיים
הזירה בראשון לציון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
סגן מפקד מחוז מרכז, תת-ניצב יאיר חצרוני, קיים בזירה הערכת מצב שבסיומה הטיל את החקירה על היחידה המיוחדת ללחימה בפשיעה (יל"פ) במרחב שפלה. במשטרה ציינו כי ב-2021 נפתח תיק שמתייחס לחשד לאירוע אלימות מצידו של הגרוש ב-2019, אולם הקורבן סירבה לשתף אז פעולה ובשל כך נגנז התיק.
הדיווח על מותה של האישה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב איילון בשעה 06:54. חובש רפואת החירום אורי שטיינמץ ופרמדיק מד"א מתן דושי סיפרו כי "ראינו בחדר המדרגות אישה מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק. היא סבלה מחבלות. מיד הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה".
פורסם לראשונה: 13:18, 12.05.23