אתמול חשף דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, ממצאים מבית החולים "רנתיסי" ברצועת עזה, עליו פשטו לוחמי שייטת 13 ואיתרו בו מנהרות ששימשו את ארגון הטרור, ואמר כי "חמאס הפך את בית החולים לבסיס הטרור שלו והחזיק בו נשק". הגרי הוסיף: "יש לנו סימנים, שנאספו גם על בסיס מידע מודיעיני, שחטופים שהו בבית החולים בתקופה מסוימת". בעזה דחו את הטענות, ומנהל בית החולים טען כי שהו שם משפחות עם פרוץ המלחמה.
תיעוד מפעילות שייטת 13 וחטיבה 401 ברנתיסי
(צילום: דובר צה"ל)


1 צפייה בגלריה
תיעוד מפשיטת שייטת 13 וצוות הקרב של חטיבה 401 על בית החולים רנתיסי
תיעוד מפשיטת שייטת 13 וצוות הקרב של חטיבה 401 על בית החולים רנתיסי
מנהל ביה"ח: "מרתף בית החולים מיועד למשרדים ומנהלה וישבו בו עשרות משפחות"
(צילום: דובר צה"ל)

דניאל הגרי דובר צה"ל על הממצאים מבית החולים רנתיסי
(צילום: לע"מ)
הכותרת
בין הפוגה להפסקת אש: המטרה של חמאס והתנאים של ישראל / רון בן ישי
23:57
"אנחנו נאלצנו לפנות חולים, עקורים ואנשי רפואה עקב הפצצות ישראליות", אמר מנהל בית החולים רנתיסי מוסיפה כחלות. לטענתו, למרות התמונות שהראה דובר צה"ל, לא היו שם חטופים בכלל: "מרתף בית החולים מיועד למשרדים ומנהלה וישבו בו עשרות משפחות. אנחנו דורשים מוועדות בינלאומיות להגיע לבתי החולים כדי לבדוק את כל המתקנים שיש".
האחראי על בתי החולים בעזה, מוחמד זקות, אמר בשיחה עם CNN כי המרתף של רנתיסי שימש כמקלט לנשים וילדים ולא לאחסון נשק של חמאס או להחזקת בני ערובה. בנוסף, לדבריו, ישנו במרתף בית מרקחת וחלקים מנהלתיים של בית החולים.
בתוך כך, כתב של רשת CNN הצטרף אתמול לדובר צה"ל, שהכניס אותו אל מרתף בית החולים והציג לו גם את המנהרות הסמוכות. הכתב תהה בפני הגרי מדוע בית החולים כל כך ניזוק. "זו שאלה חשובה. הגענו אליו לפני 5 ימים. היו עדיין מטופלים בפנים", השיב הגרי - שציין כי המטופלים פונו. הכתב הציג את הנשקים שהוצגו, ושאל את הגרי על סכין שראה סמוך לספה. "זה סכין, נכון?", הוא שאל. הגרי השיב: "למעשה, לא ראיתי את זה עד עכשיו. אני לא יודע מה זה. לא עושים הערכות, צוות פורנזי יגיע ונבדוק".

צה"ל הציע לשיפא אינקובטורים

מוקדם יותר היום, צה"ל אישר כי הציע להנהלת בית החולים שיפא אינקובטורים מבישראל, כדי שיוכל להציל תינוקות המאושפזים בו. לפי שיחת טלפון מוקלטת שפרסם הצבא, מנהל בית החולים השיב בחיוב להצעה, וביקש גם מכשירי הנשמה עבור ילדים במוסד הרפואי שלו.
שיחת הטלפון לבית החולים שיפא
(צילום: דובר צה"ל)
לדברי צה"ל בסופו של דבר ההצעה נתקלה בסירוב פלסטיני. בישראל הדגישו כי הסיוע הוצע מתוך התפיסה שהמלחמה היא נגד חמאס, ולא נגד אוכלוסיית עזה.