בית המשפט המחוזי בלוד, גזר הבוקר (שלישי) 17.5 שנות מאסר על ראני אל-כמלאת, בן 31 מרהט שדרס למוות את מתנדב המשטרה עמיחי כרמלי ביוני 2022. הנאשם, נזכיר, ניסה להתחמק ממחסום משטרתי אחרי ששתה אלכוהול, דרס למוות את כרמלי ופצע שני שוטרים נוספים. הוא הורשע ברצח באדישות, נהיגה בשכרות, חבלה חמורה ונהיגה פזיזה. בנוסף קבע בית המשפט כי הדורס יפצה ב-258 אלף שקלים את משפחת המתנדב, ב-30 אלף שקל את השוטרים שנפצעו, וב-15 אלף שקלים נפגעים נוספים.
גזר דינו של דורס מתנדב המשטרה
(צילום: עידו ארז)

2 צפייה בגלריה
הכרעת גזר דינו של ראני אל-כמלאת מרהט שדרס למוות את מתנדב המשטרה עמיחי כרמלי ז"ל
הכרעת גזר דינו של ראני אל-כמלאת מרהט שדרס למוות את מתנדב המשטרה עמיחי כרמלי ז"ל
הדורס ראני אל-כמלאת בבית המשפט
(צילום: עידו ארז)
השופט חגי טרסי, שעמד בראש ההרכב, התייחס בגזר הדין למשפחתו של המנוח: "ברור לנו שאין מילים שבכוחן להביא מזור לכאב העמוק ולצער האינסופי שאתם חשים יום יום בשל האובדן הפתאומי שפקד אתכם. לכתו של עמיחי הותירה אתכם המומים, בתחושת טלטלה ואי יציבות, וזכרו נותר חקוק בזיכרונכם, בחייכם ובגופכם. בכל זאת אנו תקווה שתמצאו נחמה מועטה בכך שמתוך הדברים שהשמעתם כאן בבית המשפט למדנו להכיר ולהעריך את דמותו של עמיחי.
"בן זוג, אב ובן מסור ואוהב, אדם ערכי שמעמיד את צורכי הזולת לפני צרכיו שלו, בן גאה לעמו. מלח הארץ, כך פשוט. ומתוך דמותו משתמעות גם צוואתו אליכם וציפיותיו מכם, שתדעו להמשיך יחד, למרות הקושי, תשמרו על עצמכם וזה על זה, המשיכו את מורשתו כאנשים שלמים, מלאים, אוהבים, תורמים ומסורים. יהי זכרו ברוך".

אלכוהול בבית ובשני מועדונים

לפי כתב האישום המתוקן שבו הורשע הנהג הדורס, ב-10 ביוני 2022 הוא בילה בביתו ברהט עם חבריו. הם שתו אלכוהול ולאחר מכן נסעו למועדון בבאר שבע ולמועדון בראשון לציון, ובשניהם שתה הנאשם אלכוהול.
בשעת לילה יצאו הנאשם וחבריו ממקום הבילוי בראשון לציון, ובשלב מסוים עצרו את כלי הרכב שלהם ורקדו בצומת באזור רחובות. ניידת משטרה חלפה במקום, וכדי להתחמק מבדיקת אלכוהול של השוטרים - הנאשם נכנס לרכב והחל לנהוג במהירות מופרזת של לפחות 126 קמ"ש בכביש שבו מהירות הנסיעה המותרת עומדת על 70 קמ"ש.
2 צפייה בגלריה
הלווייתו של עמיחי כרמלי
הלווייתו של עמיחי כרמלי
עמיחי כרמלי
(צילום: רועי רובינשטיין)
בהמשך חצה אל-כמלאת רמזור אדום, והגיע לכביש דרך המכבים בראשון לציון לכיוון צפון, שם היה ממוקם מחסום משטרתי לבדיקת שכרות עם ארבע ניידות ושמונה שוטרים ומתנדבים. הניידות היו עם פנסים דלוקים ואורות ניידת מהבהבים. השוטרים היו פרוסים על שני נתיבים בדרך מתוך שלושה נתיבים.
הנאשם הבחין במחסום, המשיך לנסוע במהירות גבוהה, עקף רכב, ופגע בעוצמה במתנדב כרמלי שהועף למרחק של כ-30 מטרים ונהרג. שני שוטרים נוספים נפצעו. רק כשהתנגש במעקה, רכבו של הנאשם נעצר. הוא יצא מהרכב וניסה להימלט בריצה, אך בהמשך נעצר.
עו"ד יוסי זילברברגעו"ד יוסי זילברברגצילום: יאיר רוזין
ממצאי DNA של אל-כמלאת נמצאו על כרית האוויר שנפתחה ברכבו בזמן התאונה. למרות זאת, הוא טען לאורך כל החקירה כי לא הוא נהג ברכב. לטענתו, הוא ישב מאחור והועף קדימה בזמן התאונה. לאל-כמלאת, שנחשב נהג חדש, שבע הרשעות קודמות.
כרמלי, בן 46 במותו, התנדב ביחידת משטרת התנועה הארצית שפלה במשך יותר מ-15 שנים, והותיר אחריו אישה, קרן, את אביו יצחק ואת שני ילדיו - יובל בת ה-21 ושגיא בן ה-18.
במהלך המשפט הגיעו הפרקליטות וסנגורו של הנאשם, עו"ד יוסי זילברברג, להסדר טיעון ללא הסכמה על העונש. אל-כמלאת הודה בעבירות וכתב האישום נגדו תוקן במעט. הפרקליטות ביקשה לגזור עליו עונש שקרוב ל-20 שנות מאסר. הסנגור אמר בעצת הצגת ההסדר: "הנאשם יצא לבלות, הוא בחור צעיר, הוא לא התכוון לתוצאה הזו ולא רצה בה. הוא לקח אחריות".
מתנדב משטרה שנפצע בדריסה העיד במהלך המשפט: "אחרי שנפגעתי התחלתי לחפש את השותף שלי וכולם רצו. התחלתי לצעוק 'איפה החבר שלי?', לא נתנו לי להתקרב, הרחיקו אותי".