הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי אמר הערב (שבת) כי התמונות מהימים האחרונים של מחבלי חמאס שנכנעו ברצועת עזה הן "סימן להתפרקות של המערכת, וסימן שצריך ללחוץ יותר חזק". באירוע הדלקת נר שלישי של חנוכה עם חיילי ומפקדי חטיבת הנח"ל הוסיף הלוי ואמר: "אנחנו עושים מאמצים מאוד גדולים להביא חטופות וחטופים, זה מסובך, זה קשה אבל אין אור יותר גדול מזה שאנחנו רוצים להביא".
תיעוד: מחבלים בג'באליה נכנעים ומניחים נשק
דבריו של הלוי הגיעו אחרי שמג'באליה הגיעו היום תמונות נוספות של מחבלים מסגירים עצמם. בתיעוד משם נשמעת כריזה מתוך טנק לעבר אחד המחבלים, וקריאות לנוע לאט ולהניח את רובה הקלצ'ניקוב שבידיו. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר הערב בהצהרה שמסר בקריה בתל אביב כי "מחבלים שנכנעו הסגירו נשקים וציוד. מחקירתם עולה המודיעין הבא: מצב הפעילים בשטח קשה, הנהגת חמאס, ובראשה יחיא סינוואר, מתכחשת למציאות אף על פי שהיא מעודכנת. הפעילים מתלוננים על כך שהנהגת חמאס מנותקת מהמצב הקשה שהם נמצאים בו בשטח".
עוד אמר דובר צה"ל כי "רווחת התחושה שלהנהגת חמאס בתת-הקרקע לא אכפת מהציבור העזתי שמעל הקרקע, זה מדאיג גם את הפעילים הצבאיים של חאמס. המודיעין העולה מהחקירות מייצר עוד מטרות ובכך מסייע לנו בפעילות המבצעית".
כמו כן, שר הביטחון יואב גלנט נפגש היום ברצועה עם מפקדים ולוחמים מגדוד המילואים 969 של אוגדת עזה הפועלים באזור בית חאנון. בהמשך קיים תצפית יחד עם מפקד אוגדת עזה, תת אלוף אבי רוזנפלד, ומפקד החטיבה הצפונית, אלוף משנה חיים כהן, על המרחב הצפוני שבו פועלים כוחות צה"ל.
"יש הצלחות מאוד גדולות נגד החמאס", אמר גלנט, "יש לזה ביטויים מאוד מובהקים – אלפי מחבלים הרוגים, מאות מפקדים ברמות השונות, ממח"טים ומטה, ואנחנו גם נגיע לצמרת ההנהגה של הארגון הזה. ותשתיות – מנהרות, תשתיות אמל"ח, מחסני תחמושת, הוציאו מפה מאות מחשבים עם חומר מודיעיני, וכמובן חדרי קשר וחמ"לים, וכל מה שאתם רוצים.
דבריו של הרמטכ״ל הרצי הלוי בהדלקת נר שלישי של חנוכה עם חיילי ומפקדי חטיבת הנח״ל
(הרמטכ"ל הרצי הלוי, הערב)

3 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי ומחבלי חמאס מחוץ למנהרות
הרמטכ"ל הרצי הלוי ומחבלי חמאס מחוץ למנהרות
(צילום: דובר צה"ל )
הכותרת
האם אפשר למוטט את חמאס? אתם שאלתם - רון בן ישי ענה
26:51
"המכונה הזאת נוסעת, היא מכרסמת את עזה, היא מכרסמת את החמאס, אבל זה לוקח זמן"
"אין עוד שטחים כאלה בעולם בהכנה להגנה – מתחת לקרקע, מעל הקרקע, בניינים גבוהים, מערביים וכן הלאה. ולכן, התהליכים הם איטיים, שיתוף פעולה של חיל האוויר, כוחות היבשה, חי"ר, שריון, הנדסה, ארטילריה מסייעת, כוחות ים מסייעים, הכל עטוף עם מודיעין חזק ומערכת פיקוד ושליטה טובה. ולכן, המכונה הזאת נוסעת, היא מכרסמת את עזה, היא מכרסמת את החמאס, אבל זה לוקח זמן, והיעדים שלנו הם מאוד ברורים – אנחנו מתכוונים לחסל את ארגון החמאס.
"מה שמבדיל בין ההישג מול כל גדוד ברצועה, מהצפון ועד הדרום, לבין זה שהוא מחוסל, הגדוד הזה של חמאס, מותנה רק בדבר אחד – במה צה"ל יעשה. אין איראנים, ואין חיזבאללה, ואין פיצול בחברה הישראלית, אין את כל החלומות שלהם. נשאר רק דבר אחד - צה"ל יפעל או לא יפעל? אם הוא יפעל התוצאה ברורה ומי שרוצה דוגמאות ילך לבית חאנון ויראה, שילך לשאטי ויראה – זה הסיפור".
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט עם לוחמי המילואים בצפון רצועת עזה
יואב גלנט עם לוחמי המילואים בצפון רצועת עזה
השר גלנט ברצועת עזה, היום
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט עם לוחמי המילואים בצפון רצועת עזה
יואב גלנט עם לוחמי המילואים בצפון רצועת עזה
גלנט שותה קפה עם הלוחמים בעזה
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון גלנט, היום
(צילום: שחר יורמן)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הערב

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב סרטון שבו הוא מתייחס להמשך המלחמה: "אני מאוד מעריך את העמדה הנכונה שארצות הברית נקטה במועצת הביטחון של האו"ם", אמר נתניהו. "גם מדינות אחרות צריכות להבין שאי אפשר מצד אחד לתמוך בחיסול של החמאס, ומצד שני לקרוא להפסקת המלחמה שתמנע את חיסול החמאס. ולכן ישראל תמשיך במלחמה הצודקת שלה לחיסול החמאס ולהשגת שאר מטרות המלחמה שהצבנו".