מבוכה: דיפלומטית ישראלית בכירה סולקה מפסגת האיחוד האפריקני

סמנכ"לית אפריקה במשרד החוץ, שרון בר-לי, סולקה הבוקר (יום שבת) מפסגת האיחוד האפריקני באדיס אבבה על אף שהיו לה אישורים ותג כניסה. בישראל זועמים ולוחצים על הארגון להחזיר אותה לכנס, אחרי שסולקה משם בלחץ של דרום אפריקה ואלג'יריה. ממשרד החוץ נמסר כי "אנו רואים בחומרה רבה את התקרית הזו. מצער לראות שהאיחוד האפריקני נלקח כבן ערובה על-ידי מספר קטן של מדינות קיצוניות, המונעות משנאה ונשלטות על-ידי איראן".
שגרירת ישראל מגורשת מפסגת האיחוד האפריקני

דיווחים: מכלית נפט בבעלות ישראלית הותקפה ע"י מל"טים איראניים

מכלית נפט של חברת הספנות "זודיאק" שבבעלות חלקית של המיליארדר הישראלי אייל עופר, הותקפה בידי כלי שיט ומל"טים מתאבדים של משמרות המהפכה במפרץ הפרסי. כך דווח ב-BBC בפרסית. לפי הדיווח הספינה, Campo Square, הותקפה בים הערבי לפני כשבוע, ב-10 בפברואר. העיתון הסעודי "אילאף" דיווח כי אוניית מסחר של איחוד האמירויות הותקפה ביום שישי שעבר במפרץ הפרסי, באמצעות מל"טים איראניים. בעיתון ציטטו גורם מערבי בכיר שאמר כי "המתקפה הייתה כששלוש אוניות שטו אחת ליד השניה". אחת מאותן שלוש אוניות היא Campo Sqaure שבבעלות חלקית של עופר.

שבת קטלנית בצפון: שני רוכבי אופנוע ונהג נהרגו

בשעות הבוקר נהרג רוכב אופנוע מטירת כרמל, שהתנגש בגדר ההפרדה בכביש 65 באזור אום אל פחם. כמה שעות לאחר מכן התרחשה תאונה קטלנית בין אופנוע לטרקטורון באגי בכביש 869, סמוך למעלה גמלא לכיוון כנף, וכ-20 דקות לאחר מכן נהרג אדם בהתנגשות בין שלושה כלי רכב בצפון רמת הגולן.
3 צפייה בגלריה
הזירה בכביש 869
הזירה בכביש 869
זירת התאונה בכביש 869
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

הבוקר: רעידת אדמה בעוצמה 3.3, המוקד בשומרון

רעידת אדמה בעוצמה 3.3 התרחשה הבוקר באזור השומרון. לפי המכון הגיאולוגי, מוקד הרעש היה במזרח השומרון בשעה 06:09 בבוקר, בעומק של קילומטר אחד. לא היו נפגעים ברעידה שהורגשה גם מחוץ לשומרון, ולא נגרם נזק.

אחרי הטנק: "לוחמי כיפור 1973" נגד המהפכה המשפטית גררו נגמ"ש

אחרי הביקורת שספגו עקב לקיחת הטנק מאתר ההנצחה תל סאקי שברמת הגולן, לוחמי מלחמת יום הכיפורים שמוחים נגד המהפכה המשפטית גררו הבוקר נגמ"ש ישן מאתר "חצר גשר הישנה" לקיבוץ דגניה, למרחק עשרות מטרים מאתר הטנק. לטענתם, הנגמ"ש הוא כלי "מאוזרח" שנלקח בהסכמת אנשי הקיבוץ, בניגוד למה שעשו עם הטנק. את הנגמ"ש כיסתה מגילת העצמאות, שעליה חתמו אנשים שהגיעו למקום שבו עוכבו המוחים על-ידי המשטרה.
תיעוד: המשטרה מעכבת את אנשי המחאה
(צילום: מסע לוחמי כיפור)

ספרד גינתה את החלטת ברצלונה לנתק קשר עם ישראל

ממשלת ספרד גינתה אתמול את החלטת מועצת העיר ברצלונה לנתק "באופן זמני" את הקשר עם ישראל. "ההחלטה החד-צדדית הזו פוגעת בערכי העיר שמאמינה בפתיחות", הצהירה הממשלה. שר החוץ של ספרד, חוסה מנואל אלברס, אמר בוועידה כלכלית בברצלונה כי הוא אינו מאמין שניתוק הקשר ישיג את מטרותיו ובוודאי שלא יועיל בבניית דיאלוג בין ישראל לפלסטינים. "אני מאמין כי הייעוד של ברצלונה הוא להיות עיר חופשית, כמו הייעוד של ספרד. ההחלטה הזו, שנלקחה על ידי מועצת העיר פוגעת בערך זה", טען.
3 צפייה בגלריה
ברצלונה
ברצלונה
(צילום: Shutterstock)

כ-120 אלף מטיילים פקדו השבת את שמורות הטבע והגנים

כ-120 אלף מטיילים פקדו השבת את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו גן לאומי הבשור (פארק אשכול) שבו התקיימו פעילויות במסגרת פסטיבל "דרום אדום", קיסריה, שמורת הבניאס, גן לאומי ירקון (תל אפק) ומצדה. בנוסף, המוני מטיילים בילו בסוף השבוע בפסטיבל דרום אדום - והמארגנים מעריכים כי יותר מ-150 אלף איש הגיעו לאזור.
3 צפייה בגלריה
פסטיל דרום אדום
פסטיל דרום אדום
פסטיל דרום אדום
(צילום: אייל בריברם)

התחזית: ללא שינוי, לא צפוי גשם

בימים הקרובים לא צפוי שינוי במזג האוויר. ביום שלישי הטמפרטורות יירדו מעט והרוח הצפונית בחוף תיחלש. אין צפוי לגשם בימים הקרובים.
הטמפרטורות החזויות הלילה: ירושלים 6, תל אביב 10, חיפה 10, צפת 7, קצרין 6, טבריה 6, נצרת 6, עפולה 5, בית שאן 7, לוד 7, אשדוד 9, עין גדי 14, באר שבע 6, מצפה רמון 8, אילת 10.