הקמפיין של משרד הבריאות: מעודדים התחסנות בחיסון הרביעי לבני 60 ומעלה
(צילום: משרד הבריאות )

משרד הבריאות השיק היום (חמישי) קמפיין הפונה לבני 60 ומעלה, במטרה לעודד אותם להתחסן בחיסון הרביעי לנגיף הקורונה. עם זאת, בשלב זה הוא אינו מרחיב את המלצתו לכלל האוכלוסייה באופן גורף.
לפי המשרד, בהשוואה לנתונים מהשבועות הקודמים, בשבוע הנוכחי זינקו שיעורי ההתחסנות בחיסון הרביעי. ביום ראשון התחסנו 3,181 בני אדם, לעומת 1,425 באותו היום בשבוע שעבר. בין 2,300 ל-3,100 בני אדם התחסנו השבוע ביממה, לעומת 1,400 עד 2,300 בני אדם ביממה בשבוע שקדם לו.
מנכ"ל משרד הבריאות בריאיון לאולפן על סערת המתמחים: לא נהפוך את מנהלי בתי החולים לעבריינים
(צילום: אבי חי, משי בן עמי)

גם בקופות החולים מדווחים על עלייה חדה בשיעור המתחסנים השבוע. "ישנה מגמת עלייה במספר המתחסנים בחיסון הרביעי", אומרת האחות הראשית של קופת החולים מאוחדת מלי קושא. "מאז שהתחלנו את מבצע החיסונים, חיסנו 1,100 בני אדם – לפניו חיסנו רק בין 20 ל-30 מבוטחים ביממה", הוסיפה קושא. "עשינו פעילות – שלחנו מסרונים למבוטחים הרלוונטיים, וגם הפרסומים עשו את שלהם", ציינה.
עוד אמרה האחות הראשית: "אנחנו לפני חג הפסח ולפני ההתקהלויות המשפחתיות של חגי הפסחא והרמדאן, ואני קוראת לכולם להצטרף למאבק בנגיף הקורונה. אני מפצירה באוכלוסיות הפגיעות ובבני ה-60 ומעלה – שהיוו 94% מהנפטרים בגל האומיקרון – להתחסן בהקדם כדי להרוויח הגנה מקסימלית".
כאמור, היום יושק קמפיין של מטה ההסברה הלאומי למאבק בקורונה לעידוד התחסנות. תשדיריו יופצו גם במגזר החרדי, וישודרו בכלי התקשורת בערבית, רוסית ואמהרית.
בקמפיין משתתפים נשיא בית החולים שערי צדק ולשעבר מנכ"ל בית החולים פרופ' יהונתן הלוי ופרופ' רן בליצר מקופת החולים כללית. לדברי מנהלי הקמפיין: "לאור העלייה בתחלואה והקרבה לחגים, אנו קוראים לאוכלוסייה זו לא לוותר על הגנה של עד פי ארבעה מפני מחלה קשה ותמותה שמעניק החיסון הרביעי".
בימים האחרונים דווקא נרשמה התייצבות במספר המאומתים היומי, לצד ירידה במקדם ההדבקה. הבוקר הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש בריאיון לאולפן ynet, כי מגבלות נוספות לא יושתו על הציבור, וכי לא צפויות כל הנחיות ייעודיות לחג הפסח. "לא נחזיר את הבדיקות לבתי הספר, כך שמהבחינה הזו המצב יישאר כפי שהוא", אמר אש.
"לגבי המסכות, עדיין יש לעטות אותן בחללים סגורים", הוסיף. "אולי נשקול בעתיד את ההורדה שלהן, אבל כרגע אנחנו עומדים על 10,000 נדבקים".