משפחתו של גיל תעסה ז"ל מנתיב העשרה עודכנה אתמול (שני) כי צה"ל ושב"כ חיסלו את אחמד פאוזי נאסר מוחמד ואדיה, מפקד פלוגת הנוחבה שפשט על היישוב עם מצנח רחיפה, ופיקד על הטבח שהתנהל בו. לאחר שהמחבלים רצחו את תעסה לעיני ילדיו, תועד ואדיה בבית המשפחה כשהוא פותח את דלת המקרר ושותה קולה לעיני שני הילדים הפצועים והמדממים. הסרטון - שהוקלט במצלמות האבטחה של הבית - נחשב לאחד התיעודים המזעזעים ביותר מהטבח, והוכנס גם ל"סרט הזוועות" של דובר צה"ל.
3 צפייה בגלריה
גיל תעסה
גיל תעסה
גיל תעסה ז"ל
3 צפייה בגלריה
המחבל אחמד פוזי נאצר מוחמד ואדיה בחצר משפחת תעסה
המחבל אחמד פוזי נאצר מוחמד ואדיה בחצר משפחת תעסה
ואדיה בבית בנתיב העשרה
(צילום: דובר צה"ל)
ואדיה חוסל בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, שבמסגרתה תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מתחם ששימש מחבלים בחמאס, שפעלו בסמוך למרחב בית החולים אל-אהלי בעיר עזה. בתקיפה חוסלו שמונה מחבלי חמאס מגדוד דרג׳ תופאח, בהם ואדיה - ולצידו מחבל נוסף שעסק בהתמחויות קרביות בתחום ההנדסה, צליפה ונ"ט, והיה אחראי על אספקת המטענים לפיצוץ הגדר בגזרת הגדוד במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.
גיל, איש ביטחון, נרצח על-ידי מחבלי חמאס כשקפץ על רימון בשביל להציל את שני ילדיו במיגונית במושב שנמצא בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון. בנו, אור, יצא בשבת בבוקר לגלוש בחוף זיקים, ונרצח גם הוא במהלך מתקפת הפתע. אימו סבין שרדה, וכך גם שלושת ילדיה האחרים - זוהר שהיה איתה באותו בוקר, וקורן (13) ושי (9), שהיו עם אביהם.
3 צפייה בגלריה
אור תעסה
אור תעסה
אור תעסה ז"ל, שנרצח בזיקים
לימים סיפר קורן על שאירע באותו בוקר, ואמר בתוכנית "עובדה" כי כשהחלו האירועים אביו לקח את האקדח - אך נרצח כשזינק על רימון שזרקו המחבלים לעבר המיגונית. "יצאנו מהמיגונית וראינו שני מחבלים עומדים מולנו", סיפר. "ניסיתי לפתוח גוגל טרנסלייט כדי להגיד למחבל שאני רוצה לחזור לאמא, והוא יצא מזה, נכנס לפייסבוק והתחיל לתעד את אבא שלי. אחר כך הוא הביא לי כאפה לעורף ואמרתי 'הצילו, הצילו' באנגלית, כדי שיעזוב אותי וייתן לי ללכת - שי פשוט בהה באבא".
קורן סיפר כי בסופו של דבר, כשלא ראו את המחבלים, אמר לאחיו שי שעליהם לברוח - והם רצו עד שהגיעו לפתח הבית של אימם, שמתגוררת בסמוך. הם הגיעו לשם כשהם פצועים ומדממים, ושי אף איבד ראייה בעין אחת.
סבין סיפרה כי באותו זמן שבו היו המחבלים בבית הסמוך, הגיעו כמה מהם גם לפתח ביתה. ההחלטה לפתוח את הדלת לקורן ושי התקבלה, למעשה, אחרי שכבר נתקלה במחבלים קודם לכן. "שמעתי את הבנים שלי קוראים לי מבחוץ, והכנסתי אותם מהר הביתה", אמרה. "הם בישרו לי שרצחו את אבא מול העיניים שלהם".
הבוקר אמרה האם ל-ynet: "אין מאושרת ממני ביום הזה. אבל כמו שקורן, הבן שלי המתוק שעמד בגבורה מפני הרוע, אמר לי - עד שלא נראה תמונה שלו שהוא מת לא נוכל להרגיש שסגרנו מעגל".
מצה"ל נמסר כי "תקיפת המחבלים בוצעה מחוץ לבית החולים. טרם התקיפה ננקטו צעדים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מותאם לסוג התקיפה, חוזי מדויק ומידע מודיעיני נוסף".