3 צפייה בגלריה
זירת תפיסת המחבלים
זירת תפיסת המחבלים
פעילות כוחות צה"ל בבקעת הירדן. ארכיון
(צילום: דובר צה"ל)
שב"כ ופיקוד המרכז מנהלים בימים האחרונים חקירה בנוגע להברחת אמצעי לחימה שהתרחשה בתחילת השבוע שעבר בחלק הצפוני של בקעת הירדן. כך נודע ל-ynet. החקירה עוסקת בעיקרה בהברחת אמל"ח חריגה שסוכלה בלילה שבין שני לשלישי בשבוע שעבר. נכון לעת זו, פרטי החקירה של התקרית, שאופייה חריג ביחס לנסיונות הברחה קודמים, אסורים בפרסום.
בסיכול המדובר לקחו חלק לוחמי יחידת מתל"ן של מג"ב, יחד עם כוחות צה"ל של חטיבת הבקעה. במערכת הביטחון אישרו כי כוחות של חטיבת הבקעה והעמקים ויחידת מתיל"ן סיכלו בשבוע שעבר ניסיון הברחת אמצעי לחימה סמוך ליישוב אשדות יעקב. נמסר כי "הממצאים הועברו להמשך טיפול וחקירת כוחות הביטחון. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול במאמץ נרחב למול תופעת ההברחות".
3 צפייה בגלריה
עימאד אלעדואן
עימאד אלעדואן
חבר הפרלמנט הירדני עימאד אל-עדוואן. נתפס במעבר אלנבי עם כ-200 אקדחים ורובים
המעברים של בקעת הירדן הפכו בשנים האחרונות לנתיב הברחות אמל"ח מועדף על ארגוני פשיעה וארגוני טרור, שמנסים מעת לעת להחדיר כמה שיותר אמצעים וכסף לתוך שטח ישראל ויהודה ושומרון. מתחילת החטיבה, תפסה חטיבת הבקעה כאלף כלי נשק מוברחים.
כזכור באפריל השנה עצר השב"כ את עימאד אל עדוואן חבר פרלמנט ירדני במעבר אלנבי לאחר שזה ניצל את החסינות הדיפלומטית שלו והניסה להעביר מזוודות עם נשקים רבים. הוא נעצר בישראל הועבר לאחר חקירה לרשויות בירדן ושם נכלא.
לפני כשלושה חודשים נעצר במעבר אלנבי שבבקעת הירדן חבר הפרלמנט הירדני עימאד אל-עדוואן, כשברכבו אותרו 12 רובים ו-194 אקדחים. בהמשך פרסם השב"כ כי מאז פברואר בשנה שעברה ביצע אל-עדוואן 12 הברחות של סחורות שונות אל תחומי המדינה תוך ניצול דרכונו הדיפלומטי.
3 צפייה בגלריה
סוכלה הברחה בגשר אלנבי של חבר פרלמנט ירדני
סוכלה הברחה בגשר אלנבי של חבר פרלמנט ירדני
רובים שנתפסו בניסיון ההברחה של אל-עדוואן, באפריל
בין היתר הבריח חבר הפרלמנט הירדני לישראל ציפורים ויונים, סיגריות אלקטרוניות וזהב. עוד עלה כי מתחילת השנה הנוכחית הוא הבריח בכמה הזדמנויות אמצעי לחימה מירדן לשטחי ישראל. בחקירה התברר עוד כי אל-עדוואן ביצע את ההברחות בשל בצע כסף, וכי אכן קיבל עבורן סכומי כסף גדולים.
אל-עדוואן שוחרר בחודש מאי, לאחר שהפרקליטות לא ביקשה להאריך את מעצרו. ישראל הגיעה להבנות עם ירדן שלפיהן הוא ייעצר עם חזרתו אליה, יועמד לדין ויטופל בחומרה. במקביל, הפרלמנט הירדני אישר את הסרת חסינותו לבקשת הממשלה.