המשטרה עצרה לפנות בוקר (יום ב') ארבעה צעירים מקיסריה, חדרה וחיפה בהם חייל בחשד שהפיצו סרטונים ותמונות של מאות נשים ונערות ישראליות, בהם של מפורסמות. חלק מהתמונות נמכרו תמורת מאות שקלים. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם.
ראש מחלק הסייבר מספר על מעצר החשודים

מחלק הסייבר ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב מנהל מזה זמן חקירה סמויה סביב נושא הפצת תמונות אינטימיות של צעירות ישראליות באפליקציות טלגרם ודיסקוד הפופולרית בקרב בני נוער. החוקרים, שפעלו בליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, עקבו ואספו ראיות ברשת תוך הפעלת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים שכללו חדירה אל אפליקציות טלגרם ודיסקורד, באופן המתגבר על מגבלות האבטחה. החוקרים פרצו לקבוצות שהקימו החשודים, שבהן על פי החשד הפיצו את התמונות והסרטונים. המדיה שהופצה הושגה בצורה פלילית, על-ידי גניבת טלפון או בן זוג ששיתף ללא רשות תמונות חושפניות שהיו ברשותו.
1 צפייה בגלריה
נעצרו 4 חשודים בהפצת תמונות וסרטוני עירום
נעצרו 4 חשודים בהפצת תמונות וסרטוני עירום
מתוך הקבוצה שנחשפה
(צילום: דוברות המשטרה)
בחודשים האחרונים נאספו ראיות נגד ארבעת החשודים, בהם חייל, כולם ללא עבר פלילי שאינם מוכרים למשטרה. הם חשודים שסחרו באותם תמונות וסרטונים, והקימו קבוצות מיוחדות שבהן שיתפו את החומרים האסורים ללא ידיעת הנשים. במהלך החקירה הסמויה הצליחו חוקרי המשטרה למפות את הקבוצות הפנימיות ברשת, שכללו אלפי משתתפים, ולהתחקות אחר זהות המפיצים. עם המעבר לשלב הגלוי, הגיעו שוטרי מחוז תל אביב אל בתיהם של ארבעת החשודים - תושבי חיפה, חדרה וקיסריה כבני 20 ועצרו אותם לחקירה. הם תפסו מחשבים, התקני אחסון וראיות נוספות.
ראש מחלק סייבר ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב, רב-פקד ניר שדה, סיפר כי "במהלך חקירה סמויה בוצעו כמה פעולות טכנולוגיות שבאמצעותן הצלחנו להתגבר על האנונימיות ברשת הטלגרם ובממשק הדיסקורד ואותרו ארבעה חשודים בחשד לניהול, הפצה ומכירת תכנים מיניים. צריך לזכור שאותן נשים וקטינות הן הקורבנות. הפרטים שלהן והתכנים הופצו ללא רשותן והסכמתן".
משטרת ישראל מסרה כי היא "אוספת ראיות כל העת במרחב הרשתי, תוך הפעלת כלים טכנולוגיים מגוונים, במטרה לחשוף ולאתר את זהות מבצעי העבירות, בדגש על אלה החודרים בבוטות לפרטיותן של נשים ופוגעים אנושות בחייהן תוך חשיפתן באופן משפיל לעיני כל".