תיעוד מזירת התאונה בעמק יזרעאל
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )

התאונה הקשה אמש (שישי) בעמק יזרעאל, שבה נהרגו אוליבר קלרק בן השנה וחצי ורותם זיסק בן ה-35 - שהיו בכלי רכב שונים - התרחשה ככל הנראה אחרי שזיסק סטה מהנתיב ופגע חזיתית בג'יפ שבו נסעה משפחה. הוריו של קלרק הקטן, וינסנט ולי, ואחותו אביגיל, נפצעו באורח בינוני ואושפזו בבית החולים רמב"ם שבחיפה. ראובן, הסבא-רבא של אוליבר, האשים את זיסק: "רוצח בדם קר".
4 צפייה בגלריה
משפחת קלרק
משפחת קלרק
האחיות נסעו באותו כביש - וגילו על התאונה. משפחת קלרק וזירת התאונה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
4 צפייה בגלריה
בובה בזירת תאונת הדרכים בעמק יזרעאל
בובה בזירת תאונת הדרכים בעמק יזרעאל
בובת התינוק שנמצאה בזירה
ההורים וינסנט ולי קלרק מאושפזים במחלקה לטיפול נמרץ, ובתם אביגיל - במחלקה לטיפול נמרץ ילדים. בני משפחתם שהו לאורך כל סוף השבוע סמוך למיטותיהם, המומים מאובדנו של אוליבר. זה אינו האסון הראשון שפוקד את המשפחה - לי איבדה את בעלה הראשון בתאונת צלילה שלושה חודשים בלבד אחרי נישואיהם. את וינסנט, איש שיווק, הכירה כשלמדה קונדיטוריה בלונדון. לפני חמש שנים הגיעו השניים לארץ.
ראובן, הסבא-רבא, הוא סגן ניצב בדימוס במשטרת ישראל. בעבר שירת כמפקד קורס שוטרים וראש לשכת תנועה בנפת יזרעאל, אותו אזור שבו אירעה התאונה הקטלנית. ממקומו ליד מיטת נינתו אביגיל במחלקה לטיפול נמרץ ילדים, אמר: "הנהג הזה הרס משפחה שלמה. אנחנו מרגישים שהענישו אותנו, לקחו לנו את אוליבר הפרח. הוא היה רק בן שנה וחצי. לא להאמין מה שהנהג הזה עשה למשפחה שלנו. לי, הנכדה שלי, במצב קשה. היא לא רוצה לדבר עם אף אחד".
קריק הוסיף: "יש לי 11 נכדים ונכדות. היו לי שלושה נינים. המוות של אוליבר קשה מאוד לכולנו".
4 צפייה בגלריה
תאונת הדרכים בעמק יזרעאל
תאונת הדרכים בעמק יזרעאל
זיסק שוחרר במאי 2020, ולפי סנגורו לא הסתבך מאז. התאונה הקשה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
הסב ניב קפלן, אביה של לי וסבם של אביגיל ואוליבר, אמר: "חשוב לי שווינסנט יידע שהתאונה לא הייתה באשמתו. הכביש הזה בעייתי, כביש מבלבל מאוד. אני שומע את הרקורד של הנהג וזה מכעיס מאוד. מבחינתי הוא רוצח עם הגה".
הסב ציין כי רק אתמול הוא היה בבית משפחת בתו בבית לחם הגלילית. "נסעתי שעה לפניהם", שחזר, "הם נסעו ליקנעם לארוחת ערב. שתי בנות נוספות שלי, האחיות של לי, נסעו באותו הכביש לאחר התאונה - בלי שהם יידעו. הן היו בדרך לאותה ארוחת ערב. עצרו אותן וביקשו מהן לחזור היות שהייתה תאונה. הן ראו אמבולנסים והתקשרו ללי. היא לא ענתה, הן החליטו לחזור למקום התאונה, וראו שהיא נפגעה".

הורשע בסחר בסמים, השתתף בפרסומת לדני: הנהג שנהרג

רותם זיסק בן ה-35, שנהרג בתאונה, ושלפי החשד סטה מנתיב וברכבו נמצאו בקבוקי אלכוהול, נשפט בשנת 2019 ל-21 חודשי מאסר על עבירת סחר בסמים מסוג MDMA, קוקאין וקנאביס. הוא הופלל על-ידי סוכן משטרתי סמוי, וסיפר בבית המשפט כי התמכר לסמים.
4 צפייה בגלריה
התאונה בכביש 77
התאונה בכביש 77
הרכבים בזירת התאונה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
"אני רוצה להציל לעצמי את החיים", אמר אז, "אני מתבייש מאוד במה שעשיתי, כי אני מבין באיזה עולם הייתי בזמן השימוש והבנתי מה סוחרי סמים עושים לאנשים. לא הרגשתי מה זו משפחה, לא הרגשתי כלום. אני רוצה לצאת מהמעגל הזה ולהמשיך בטיפול".
בית המשפט הורה אז לשב"ס לשלב את זיסק בטיפול גמילה במהלך תקופת המאסר, ככל שיביע נכונות לכך. בזמנו כתב השופט על זיסק והנאשם הנוסף שהיה איתו, שהודו במיוחס להם: "שקלתי אם יש בכל האמור לעיל כדי להצדיק חריגה לקולה ממתחם העונש ההולם. עם זאת, נוכח חומרת העבירות שבוצעו, טיב הסם שנמכר בעסקאות השונות, כמויות הסמים המסוכנים שנמכרו וסכומי הכסף ששילם הציבור באמצעות הסוכן בגין הסם שנמכר בכל עסקה, כמו גם העבירות שביצע כל אחד משני הנאשמים בנפרד, הגעתי לכלל דעה שאין בפוטנציאל השיקומי כדי להצדיק סטייה לקולה".
ואולם, השופט שהחליט לא להטיל עונש חמור יתר על המידה על השניים, הוסיף: "שיקולי השיקום במקרה דנן מצדיקים את העמדת עונשם של שני הנאשמים סמוך לסף מתחם העונש ההולם שנקבע. אלמלא הנתונים הרבים שעומדים לזכותם של שני הנאשמים, היה מקום להטיל עליהם עונש חמור יותר".
בסופו של דבר זיסק שוחרר במאי 2020. סנגורו עו"ד מיכאל כרמל אמר כי מאז לא הסתבך. כשעוד היה נער, שימש זיסק כפרזנטור בפרסומת למעדן החלב "דני". לזיסק היו 15 הרשעות קודמות, כולל על נהיגה בשכרות בשנת 2018.