בסוריה דיווחו אחר הצהריים (שישי) כי צה"ל השמיד עמדת תצפית של חיזבאללה ליד אל-אחמדיה שבאזור קוניטרה. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, טען כי בתקיפה נפצעו שני בני אדם "כתוצאה מהירי הארטילרי שביצע צה"ל". זהותם אינה ידועה לפי שעה.
ברשת "אל-ערבייה" הסעודית ציינו כי הירי בוצע בעת שהשניים התקרבו לעמדה שהותקפה. בשנים האחרונות תקף צה"ל מספר פעמים באזור זה עמדות של פעילי חיזבאללה שמנסים להקים תשתיות צבאיות מול הגולן הישראלי. כך לפי דיווחים זרים.
1 צפייה בגלריה
קוניטרה רמת הגולן סוריה גבול ישראל
קוניטרה רמת הגולן סוריה גבול ישראל
התקיפה - נגד עמדת תצפית של חיזבאללה באזור קוניטרה. ארכיון
(צילום: רויטרס)
תיעוד התקיפה בחודש שעבר, מהטלוויזיה הסורית

בחודש שעבר דווח כי ישראל תקפה בסיסים של צבא אסד, שבהם מתארחים כוחות איראניים. בתקיפה זו, לפי מרכז המעקב הסורי, נהרגו שמונה בני אדם. שבועיים וחצי קודם לכן דווח כי סורי בן 46 נהרג מתקיפה ישראלית ליד הכפר חאדר שסמוך לגבול, לא הרחק מקוניטרה. בדיווחים בלבנון ובסוריה נטען כי שוגר טיל ממל"ט, ובסוכנות הידיעות הסורית אישרו לאחר מכן רשמית: "אזרח סורי חוסל ליד ביתו בטיל מונחה ישראלי ששוגר מבסיס בגולן". בחלק מהדיווחים נכתב כי ההרוג הוא חייל סורי.
ימים לפני כן מסר משרד ההגנה הסורי כי "שני אזרחים נפצעו במתקפה ישראלית" שהתרחשה כ-20 ק"מ מדרום לעיר הנמל טרטוס. מלבד האזרחים שנפצעו, טענו הסורים, נגרם גם נזק לרכוש. הם האשימו את ישראל ב"תוקפנות אווירית" מעל הים התיכון, וטענו ששיגרה כמה טילים ממערב לטריפולי.
בחודש יוני טענו הסורים שישראל תקפה את נמל התעופה הבינלאומי בדמשק, מה שהוביל להשבתתו. הרוסים, שגינו את התקיפה, זימנו את שגריר ישראל לשיחת הבהרה והביעו "דאגה עמוקה" מהצעד. בתקיפה נפגעו בה מסלולי המראה, מערכות ניווט ואולמות נוסעים שמשמשים את בכירי איראן וחיזבאללה.