תיעוד מהבית שנפגע מנפילת הרקטה בקריית שמונה

הזירה הצפונית ממשיכה להתחמם לנוכח הרחבת תקיפות צה"ל ברצועת עזה: מאז שעות אחר הצהריים (ראשון) נרשמו כ-20 שיגורים משטח לבנון ליישובים בצפון הארץ. בכל המקרים לא דווח על נפגעים, אולם אחת הרקטות שנורו פגעה ישירות בבית בקריית שמונה. צה"ל הגיב בתקיפת מקורות הירי. ארגוני הטרור חמאס ואל-פג'ר בלבנון לקחו אחריות על השיגורים.
קצת לפני השעה 17:00 נשמעה אזעקה בכמה יישובים בגליל העליון, ובכללם בטובא זנגרייה, ראש פינה, חצור הגלילית, משמר הירדן, מחניים, כפר הנשיא ואיילת השחר. דובר צה"ל עדכן בהמשך לאזעקה כי זוהו שלושה שיגורים מלבנון לשטח ישראל, לוחמי כיפת ברזל יירטו שניים מהם בהצלחה ואחד נפל בשטח פתוח.
בהמשך נשמעה אזעקה בקריית שמונה. העירייה עדכנה כי אחת מהרקטות ששוגרו פגעה ישירות בבית פרטי בעיר. לא היו נפגעים בגוף, נזק נגרם לבית שנפגע ואף פרצה בו שריפה. דובר צה"ל עדכן כי בסך הכול זוהו שישה שיגורים לכיוון קריית שמונה.
הכותרת
להפוך את עזה ל"שטח B נחות" | היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל
19:59
בעיריית קריית שמונה ציינו כי דיירי הבית הפרטי שספג פגיעה ישירה לא שהו בו ושככל הנראה הם התפנו מהעיר מבעוד מועד. בעירייה שבים ומזכירים לתושבים שנשארו בעיר להישאר בקרבת מרחבים מוגנים.
אחרי השעה 18:00 נשמעו אזעקות בנהריה, שלומי, בצת, מצובה, לימן וגשר הזיו בגליל המערבי. לא דווח על נפגעים. דובר צה"ל עדכן כי במטח לגליל המערבי שוגרו 10 רקטות.
הצהרות השר גנץ וח"כ ביטון בביקור בצפון
(צילום: אביהו שפירא)

מוקדם יותר היום ביקר השר וחבר קבינט המלחמה המצומצם בני גנץ באזור הצפון. "המטרה העליונה שלנו לצד המאמץ להשבת החטופים היא לשנות את המציאות בדרום - וגם מול אויבינו בצפון", אמר יו"ר החנה הממלכתי. "הניצחון שלנו יהיה כשתושבי בארי ומטולה יחזרו לבתיהם וידעו שהם בטוחים ומוגנים".
גנץ אמר עוד: "לצד התמרון בדרום, אנחנו ערוכים בהגנה התקפית חזקה ומוכנים למתקפה בכל הזירה הצפונית. אם נידרש, אנחנו מחזיקים ביכולת לפעול ולהביא לפגיעה קשה בחיזבאללה, בלבנון, ובכל מקום שבו יפעלו מולנו. אני אומר לאזרחי לבנון, אל תתנו לאיראן ולחיזבאללה להקריב אתכם, בשל האינטרסים שלהם. אני אומר לאזרחי ישראל, אנחנו ערוכים להרחבת המערכה אם נידרש לכך, וחשוב מזה, אנחנו מאוחדים כדי לנצח".
על השאלה האם צה"ל נגרר אחרי חיזבאללה ומגיב רק אחרי פעולות ארגון הטרור השיעי, השיב גנץ: "אנחנו כמובן לא נפרוס את התוכניות האופרטיביות שלנו. אנחנו מגינים בצורה חזקה, פועלים להסרת כל איום מוחשי ומיידי. אנחנו נרחיב ככל שצריך, אני כמובן לא רוצה לפרט פה את התוכניות של אף אחד".