גנץ נואם אחרי פרסום המדגמים
(צילום: חגי דקל )

ראש הממשלה החליפי שחלק מהסקרים בתקופה האחרונה הציבו אותו מתחת לאחוז החסימה הפך להפתעת הבחירות - אבל כנראה ייאלץ להגיע לאופוזיציה. לפי המדגמים, כחול לבן של בני גנץ זכתה ל-8-7 מנדטים.
פרט לגנץ, ייכנסו לכנסת לפי המדגמים גם חברי הכנסת פנינה תמנו שטה, חיליק טרופר, אורית פרקש הכהן וגם אלון שוסטר ואיתן גינזבורג שהוצבו במקומות 7-6 שנחשבו לא ריאליים. גם חברת הכנסת החדשה יעל רון בן משה עשויה להיכנס בסופו של דבר.
3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
גנץ: "מי שאוהב את המדינה לא מריח את הטינופת"
(צילום: יובל חן )
3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
בני גנץ
(צילום: יובל חן )



בני גנץ מסייר בקלפיות, היום
(צילום: גלעד רשף)

בהצהרה אחרי המדגמים אמר גנץ: "אני מבקש להודות למאות אלפי המצביעים שהביעו אמון בדרך הממלכתית והאחראית של כחול לבן, ולכל שותפיי. הייתי לוחם, ואמשיך להיות לוחם למען החברה הישראלית. החל ממחר, אעשה הכל בכדי לאחד את גוש השינוי. ואם חלילה ייגזר עלינו ללכת לבחירות חמישיות, אעמוד כחומה בצורה לשמירה על הדמוקרטיה, שלטון החוק והביטחון".
גנץ הוסיף: "בואו נהיה זהירים. לא תם ולא נשלם. הדרך ממשיכה. אני אוהב את ישראל, תמיד התגייסתי ותמיד אתגייס כדי לשרת אותה, תמיד אשים את ישראל לפני הכול". לדבריו, "שירתי בצה"ל כמעט 40 שנים ובשנתיים האחרונות אני משרת את המדינה יחד אתכם בשדה הפוליטי. כשאתה אוהב את המדינה, נלחם למענה, אתה לא שומע את רעשי הרקע, לא מריח את הטינופת".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ מצביע בראש העין
בני גנץ מצביע בראש העין
בני גנץ מצביע בבוקר הבחירות בראש העין
(צילום: יאיר שגיא)
"היו מי שהספידו וסיכמו. אני בחרתי, אנחנו בחרנו, להילחם", אמר גנץ. "לוחם הייתי, לוחם נשארתי, לוחם אשאר. אני כאן כדי להמשיך לשרת את המדינה וביחד אתכם להיות חלק מההנהגה שלה. אני מציע לכולם להתאזר בסבלנות עד לתוצאות האמת. דבר אחד אני יכול להבטיח, נמשיך להיאבק על הערכים שלנו ועל אחדות החברה הישראלית. נמשיך לעשות הכול כדי להגן על הדמוקרטיה, לשמור על הביטחון, לתרום לשיקום הכלכלה, הבריאות והחינוך, להוביל לשלום פנימי בתוכנו כדי שנהיה חזקים כמו אויבנו".
גנץ הודה למצביעיו על האמון שנתנו בו ואמר כי הוא מתכוון לעשות את כל מה שביכולתו כדי לאחד את גוש השינוי.
בהנהגת גנץ, זכתה כחול לבן ל-33 עד 35 מנדטים בשלוש מערכות הבחירות. אבל הכניסה לממשלה הפריטטית שבסופו של דבר לא הובילה את גנץ לראשות הממשלה החלישה את כוחה משמעותית. יש עתיד של יאיר לפיד ותל"ם של משה (בוגי) יעלון התפצלו מיד מהרשימה, ולקראת הבחירות פרשו עוד ועוד בכירים מכחול לבן, ובהם שר החוץ גבי אשכנזי, שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר המדע יזהר שי.
בריאיון לאולפן ynet השבוע נשאל גנץ על כך שבתרחיש של ממשלת מעבר שממשיכה לכהן הוא אמור להיות בנובמבר ראש הממשלה, בשל הרוטציה עם נתניהו, וענה: "זה מה שצריך לקרות לפי החוק, ואני אתעקש שהחוק יקוים". נזכיר כי אם לא תורכב כעת קואליציה ויהיו בחירות נוספות, הן ייערכו כנראה לפני נובמבר.
פורסם לראשונה: 23:19, 23.03.21