1 צפייה בגלריה
גאנה אושר סזונוב
גאנה אושר סזונוב
החשודה ג'אנה סוזנוב
תושבת עפולה בת 32 נאשמת כי סחטה את תושב מרכז הארץ, קצין במילואים בדרגת אלוף משנה, לאחר שקיימה עמו שיחת וידאו בעלת אופי מיני. על פי החשד היא הוציאה ממנו קרוב ל-400 אלף שקל, לפני שהתלונן במשטרה. היום (חמישי) הובילה חקירת המשטרה נגדה לכתב אישום בבית המשפט המחוזי בנצרת.
הפרשה החלה לפני כשנתיים, כאשר החשודה, ג'אנה סוזנוב, יצרה קשר עם האיש, קצין מילואים בכיר. מהתלונה, שהוגשה רק בחודש מאי השנה, עולה כי השניים ניהלו שיחה מינית באמצעות וידיאו, כאשר שניהם עירומים. החשודה שמרה את הצילומים, וזמן קצר לאחר מכן התחילה לסחוט כספים מהקורבן, שכמובן לא רצה שצילומיו יועברו למי מבני משפחתו או יפורסמו ברבים.
במשטרת עפולה, שחקרה את המקרה, אומרים כי מדובר היה בסכומים קטנים יחסית, של 2,000 או 3,000 שקל, אולם הם הצטברו לסכום כולל של כ-400 אלף שקל. בשלב מסוים, על מנת להגביר את הסחיטה, שכרה סוזנוב חוקר פרטי שאיתר את מקום מגוריו של האיש, עקב אחריו ואפשר לה להגביר עליו את הלחץ. כספים רבים מאלה שקיבלה שימשו את החשודה לצורך הימורים.
רס"מ ענבל אמויאל, חוקרת בתחנת עפולה, אמרה כי הופתעה לגלות את התחכום של החשודה, "הרוע והניצול של חולשתו של הקורבן". לדבריה, "גם במהלך החקירה החשודה הערימה קשיים והמשיכה לבצע תחבולות שונות. בעזרת אומץ הלב של הקורבן בשילוב חקירה מקצועית הצלחנו בסופו של יום לגבש תשתית ראייתית שהובילה לכתב אישום.
"אני רוצה לקרוא לכל קורבנות הסחיטה", הוסיפה רס"מ אמויאל, "שיידעו שהסוחט אף פעם לא יפסיק לסחוט. האיומים שלו רק ילכו ויתעצמו. רק פנייה למשטרה תסיים את הסבל והסחיטה".
עו"ד מוחמד עומרי שמייצג את סוזנוב מטעם הסנגוריה הציבורית: "מדובר באישה ללא עבר פלילי. היא שיתפה פעולה עם החוקרים ומסרה גרסה להשתלשלות האירועים. אנו נמצאים בתחילתו של ההליך המשפטי וטרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנקבל ונלמד אותם נוכל להתייחס לאישומים באופן מפורט".