מטוס "אל על" שהמריא מתל אביב לוורשה נאלץ לבצע היום (א') נחיתת חירום בטורקיה בשל מקרה רפואי, אך עובדים מקומיים בשדה התעופה באנטליה סירבו לתדלק את מטוס החברה כדי לאפשר לו לשוב לישראל. לאחר התקרית, המטוס המריא לתדלוק ברודוס.
1 צפייה בגלריה
מטוסי אל על בנתב"ג, ארכיון
מטוסי אל על בנתב"ג, ארכיון
מטוסי אל על. ארכיון
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun/File Photo)
טיסה LY5102 ביצעה את הנחיתה בשל נוסעת שהייתה זקוקה לטיפול רפואי. מ"אל על" נמסר כי "צוות הטיסה נערך להמראה מחודשת לתל אביב, אך עובדים מקומיים סירבו לתדלק את מטוס החברה, על אף שמדובר במקרה רפואי. המטוס המריא לרודוס, שם יבצע תדלוק נוסף לפני ההמראה לישראל".
מבדיקה שעשו גורמים שבקיאים בפרטים, עלה כי גורם מקומי שקשור לחברה שאחראית לתדלוק המטוס סירב לתדלק אותו, אלא אם יקבל אישור בכתב. בישראל היו בקשר עם גורמים בטורקיה, ואלה לא הביעו התנגדות שטיסת אל על תתודלק, אולם בדרך היה נתק בתקשורת, ואותה חברה מקומית סירבה לתדלק והוחלט כי הטיסה תמריא לרודוס. הנוסעת שהורדה בנחיתת החירום פונתה לבית החולים כשהיא בהכרה ומתקשרת עם הקונסול שמלווה אותה.
האירוע החריג התרחש על אף שבמגעים המדיניים בין המדינות, הטורקים הבהירו שיתאפשר לתדלק את המטוס. במהלך האירוע ניהלה השגרירה במדינה, אירית ליליאן, מגעים עם בכירים טורקים. צצו בעיות בתקשורת בין הצדדים, מכיוון שליליאן יושבת בישראל ולא בטורקיה.