3 צפייה בגלריה
איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר בחתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר בחתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר
(צילום: AFP)
סוכני השירות החשאי האמריקני עומדים על המשמר במשך שנים בשכונת קלורמה היוקרתית בבירת ארה"ב וושינגטון, שכונה שבה גרים שרים בכירים ונשיאים לשעבר. סוכנים אלה נאלצו להתמודד במשך השנים עם איומים ברצח, לאבטח שטחים גדולים ולחפש אחר חשודים. אבל עם הגעתם של איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר לשכונה, נוצרה להם דאגה חדשה - למצוא שירותים.
ב"וושינגטון פוסט" פורסם כי על פי שכנים של הזוג ועל פי גורמי מערכת אכיפת החוק בארה"ב, אנשי השירות החשאי שאמונים על אבטחת בתו של הנשיא היוצא ובעלה - יועצו הבכיר - קיבלו הנחיה לא להשתמש באף אחד מששת חדרי השירותים שבביתם של בני הזוג. לכן, השירות החשאי שכר דירת סטודיו קטנה במרתף של שכנה של בני הזוג, שגרה בבית ממול, בעלות של 3,000 דולר בחודש. מספטמבר 2017, השירות החשאי שילם יותר מ-100 אלף דולר על הנכס.
שכונת קלורמה היא אזור מגורים פופולרי ויוקרתי שבו גרים בכירים ודיפלומטים רבים, בנוסף לבת הנשיא ולחתנו. גם לנשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה יש בית בשכונה, כמו גם למנכ"ל אמזון ג'ף בזוס. השכרת הדירה לא הייתה רק על מנת לספק שירותים לאנשי השירות החשאי, אלא גם כדי לשמש כחדר הפסקות ומנוחה עבור הסוכנים שמשרתים באזור. בדירה יש גם מחשבים עם אינטרנט ומדפסת, כמו גם מטבח שבו הם יכולים לאכול לאחר משמרות ארוכות.
3 צפייה בגלריה
ברק אובמה בעצרת בחירות של ג'ו בדיין בפילדלפיה
ברק אובמה בעצרת בחירות של ג'ו בדיין בפילדלפיה
ברק אובמה. השאירו "בלגן לא נעים" בשירותים
(צילום: AFP)
שני בכירים במערכת אכיפת החוק אמרו ל"וושינגטון פוסט" כי מלכתחילה נקבע שהשירותים בבית המשפחה לא ישמשו את סוכני השירות החשאי. אחד מהם אמר כי הוא לא יודע מה הסיבה לכך, ואילו השני אמר שהסיבה לכך היא דרישתם של טראמפ וקושנר בעצמם. "זו הפעם הראשונה ששמעתי אי פעם על אנשי שירות חשאי שצריכים לעבוד כל כך קשה כדי למצוא חדר שירותים", אמרו.
אז איך אנשי השירות החשאי פתרו את הבעיה? תחילה, הם השתמשו בשירותים כימיים שהתקינו סמוך לביתם של בני הזוג, אך לאחר ששכנים התלוננו - הם נאלצו למצוא חלופה אחרת. החלופה הייתה השירותים במוסך של שכנם, נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה, שהפך את המוסך שלו לעמדה שמשמשת את אנשי האבטחה שלו. אך אופציה זו הגיעה גם היא לסיומה מהר מאוד - צוות האבטחה של אובמה אסר עליהם להמשיך להתפנות במוסך, לאחר שאחד הסוכנים "השאיר בלגן לא נעים" בשירותים.
הבא בתור היה סגן הנשיא מייק פנס, שמתגורר כ-1.5 ק"מ מג'ארד ואיוונקה, אליו נסעו הסוכנים כדי להתפנות. במקרים מסוימים הם פשוט השתמשו בשירותים של מסעדות מקומיות.
3 צפייה בגלריה
פנס לצד קושנר. גם לבית סגן הנשיא נדדו הסוכנים בחיפוש אחר שירותים
פנס לצד קושנר. גם לבית סגן הנשיא נדדו הסוכנים בחיפוש אחר שירותים
פנס לצד קושנר. גם לבית סגן הנשיא נדדו הסוכנים בחיפוש אחר שירותים
(צילום: AP)
בספטמבר 2017 נמצא סוף סוף פתרון קבוע. הסוכנים הגיעו לביתה של קיי קנדל, יו"ר ועדת די.סי לאמנויות ומדעי הרוח, שגרה בשכונה. מלבד הבית שבו היא גרה, קנדל מחזיקה בבית נוסף, שנמצא מול ביתם של ג'ארד ואיוונקה. בבית יש יחידת מרתף ובה שירותים. קנדל שאלה את הדייר הנוכחי שלה ששוכר ממנה את הבית - הפוליטיקאי הדמוקרטי לשעבר אנתוני "טובי" מופט ג'וניור שהיה נציג קונטיקט בבית הנבחרים - אם הוא מוכן לוותר על המרתף לטובת אנשי השירות החשאי. הוא ענה שאין בעיה, כל עוד היא תוריד לו בתמורה את שכר הדירה.
על פי הפרסומים, השירות החשאי שכר מקנדל את הנכס לארבע שנים, כך שהחוזה צפוי להסתיים ב-26 בספטמבר הקרוב, ואז אנשיו יצטרכו למצוא סידור אחר כדי להתפנות. למופט, בכל אופן, זה לא מפריע. "זה לא עניין גדול, הם מאוד נחמדים לנכדים שלנו".
דובר הבית הלבן ג'אד דיר הכחיש שבני הזוג קושנר לא אפשרו לאנשי השירות החשאי להשתמש בשירותים שלהם. "מדובר בשקר. כשהתחילו הדיונים ב-2017 בנושא השמירה על ביתם, איוונקה וג'ארד הבהירו כי ביתם תמיד יהיה פתוח לגברים ולנשים המדהימים של השירות החשאי. השירות החשאי הוא זה שהחליט לשכור דירה מיוחדת", אמר. "לג'ארד ולאיוונקה יש כבוד אדיר לאנשי השירות החשאי ולתרומתם לארה"ב. ביתם תמיד יהיה פתוח בפניהם, והם מכירים תודה עצומה על שירותם בארבע השנים האחרונות".
גם בדוברות השירות החשאי הכחישו: "השירות החשאי עושה את מרב המאמצים, במיוחד בבתי מגורים, להגן על השוהים בו תוך השפעה מינימלית על משק הבית. בהתאם לנוהל זה, אנשי השירות החשאי אינם מבקשים גישה לשירותים במגורים פרטיים. איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר לא מנעו מאנשי השירות החשאי גישה לביתם כדי להשתמש בשירותים".