בין תשעת הפצועים קל מפגיעת הרקטה הבוקר (שבת) בבניין בקריית אתא היה גם עמית יצחקי (37), תושב שלומי שבגליל המערבי, המפונה עם זוגתו נופר סולטן מאז תחילת המלחמה לפני יותר משנה, וכעת הם גרים בעיר בשכירות. הוא טופל על-ידי צוות מד"א ופונה לבית החולים רמב"ם בחיפה עם פגיעת הדף וחבלות בגב ובקרסול. ל-ynet הוא סיפר: "כשנשמעה האזעקה הרמנו את שני הכלבים שלנו בדרך למקלט. יצאתי 15 שניות אחריה ואז שמעתי פיצוץ והיה הדף חזק. עפתי עם הדלת והכלב על הרצפה".
3 צפייה בגלריה
עמית יצחקי
עמית יצחקי
"ברור שהיה לי מזל גדול". עמית יצחקי בבית החולים
זירת הפגיעה בקריית אתא, הבוקר
( צילום: גיל נחושתן, תיעוד מבצעי מד"א, יוסי וייס, חברת החשמל)

אחרי פרוץ המלחמה גויס יצחקי לשירות מילואים ארוך וסולטן עברה לבית אמה. בהמשך הם התגוררו במלון בחיפה, אבל לדבריו "כבר לא יכולנו לסבול את זה", והם עברו לדירה בקריית אתא, שכאמור נפגעה בבוקר מפגיעת רקטה ששיגר חיזבאללה מלבנון. "ברור לי שהיה לי מזל גדול", הוא מוסיף. "אני לא מתרגש מכל הירי הזה, כי מגיל 4 גדלתי בשלומי ולצערי התרגלנו. תמיד היה לשם הרבה ירי. אבל כשעברנו לקריית אתא לא חשבנו שהטילים יגיעו אלינו".
לאורך הבוקר שוגרו מלבנון מאות רקטות לאזורים שונים לאורך הגליל ולקריות. גבר כבן 50 נהרג מפגיעת רסיס בפלג גופו העליון בעת שנהג במכוניתו ליד עכו. איתו שהה אדם נוסף שישב לידו, והוא נפצע באורח קל.
יצחקי, סולטן ושניכלבי הבולדוג הצרפתי שלהם, ויקטור ונינה, מתגוררים בדירה בקומה השנייה. הם התעוררו בבוקר כמה פעמים בגלל אזעקות, אבל כשלא קרה דבר הם חזרו לישון. באזעקה האחרונה, כאמור, הרקטה פגעה קרוב מאוד אליו.

3 צפייה בגלריה
זירת פגיעת הרקטה בעיר
זירת פגיעת הרקטה בעיר
מכוניות שנפגעו מהרקטה ברחוב זבולון בקריית אתא
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
זירת פגיעת הרקטה בעיר
זירת פגיעת הרקטה בעיר
הנזק שנגרם לבניין בקריית אתא
(צילום: גיל נחושתן)
"חשבתי שהיא פגעה בגג של הבניין כי כשקמתי על הרגליים כל חדר המדרגות היה מלא בשברים של בטון", הוא מסביר. "רצתי למטה, השארתי את נופר עם הכלבים במקלט וחזרתי למעלה לחפש את ברז הגז של הבניין כדי לוודא שאין חלילה דליפת גז. כשעליתי חזרה לקחת את הטלפון שלי ראיתי שכל המשקוף של חדר השינה והפלסטיקים של המזגן - הכול עף על המיטה מההדף. אז הבנתי למה עפתי כל כך חזק. לפני שפינו אותי ראיתי את האוטו של אחד השכנים בוער. כמו כל כלי הרכב ברדיוס של 70-60 מטרים גם המכוניות של מורן ושלי נפגעו. הן נראו כמו מסננת".
בני הזוג אמורים להינשא ב-7 בנובמבר. "אנחנו מתרגשים מאוד לקראת היום הזה אבל מקווים שעל רקע המצב הביטחוני, זה באמת יקרה במועד הזה", הם אומרים.