4 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי אשקלון
יירוטים בשמי אשקלון
יירוטים לאחר ירי מהרצועה. ארכיון
(צילום: אריק מרמור)
לאחר כמעט שלושה חודשים של שקט: אזעקות צבע אדום נשמעו אמש (חמישי) בשעה 21:10 בכמה יישובים במועצה האזורית אשכול, ובהם נירים, עין השלושה וכיסופים. רקטה אחת שוגרה וכיפת ברזל יירטה אותה בהצלחה. מדובר צה"ל נמסר תחילה כי הפרטים בבדיקה, ואז צוין כי "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שוגר מיירט כיפת ברזל והשיגור יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית".
ההתרעות שנשמעו בעוטף עזה הן הראשונות מאז 7 באוגוסט, אז הסתיים מבצע "עלות השחר" ברצועה. בהמשך זוהו שלושה שיגורים כושלים שנפלו בשטח הרצועה, ולא הופעלה אזעקה.
ממועצה אזורית אשכול נמסר כי "אזעקת צבע אדום נשמעה לפני מספר דקות ביישובים במועצה, ככל הנראה בוצע יירוט. לא ידוע על נפילות". במועצה ציינו כי "בשלב זה אין הנחיות לתושבים".
הירי בוצע זמן קצר אחרי חיסולו של פארוק סלאמה, מחבל המשויך לארגון הג'יהאד האיסלאמי שחוסל אתמול בצהריים במהלך מבצע משותף של כוחות צה"ל, שב"כ, ימ"ס איו"ש ומג"ב בג'נין.
4 צפייה בגלריה
בני הנוער של קיבוץ עין השלושה במיגונית לאחר שעצרו פעילות חברתית
בני הנוער של קיבוץ עין השלושה במיגונית לאחר שעצרו פעילות חברתית
בני הנוער של קיבוץ עין השלושה במיגונית לאחר שעצרו פעילות חברתית בשל האזעקה
4 צפייה בגלריה
פארוק סלאמה איש חטיבת ג'נין ואיש גוב האריות בג'נין חוסל על ידי כוחות הביטחון
פארוק סלאמה איש חטיבת ג'נין ואיש גוב האריות בג'נין חוסל על ידי כוחות הביטחון
פארוק סלאמה שחוסל בג'נין
סלאמה היה מעורב באירוע שבו נהרג לוחם הימ"מ רב-נגד נעם רז בחודש מאי השנה. המפקד הבכיר בחוליית הטרור "חטיבת ג'נין" חשוד בנוסף בקשירת קשר לתשתית הטרור "גוב האריות", ובניסיון להוציא לפועל פיגועים משמעותיים יחד עם פעילי הארגון.
במהלך הפעילות, שהחלה באופן מסוערב והפכה לגלויה, ובוצעה בעזרת מידע מודיעיני של שב"כ, פשטו הכוחות על מבנה שבו נכח סלאמה, ובמקום התפתחו חילופי אש. הוא נמלט מהמקום, והלוחמים פתחו אחריו במרדף שבמהלכו המחבל שלף אקדח לעברם. הם הגיבו בירי והוא חוסל. כמו כן, הלוחמים ירו לעבר חמושים נוספים שירו לעברם.
4 צפייה בגלריה
ג'נין הלוויה מחבל פארוק סלאמה
ג'נין הלוויה מחבל פארוק סלאמה
הלווייתו של פארוק סלאמה
(צילום: AFP)
במהלך הפשיטה עצרו הכוחות חמישה מבוקשים נוספים שהחזיקו באקדח ונשק מסוג M-16. אחד מעצורי חמאס בפעולה היה מעורב בהתקלות עם לוחמי צה"ל באזור לפני חמישה חודשים, אך התחזה למת על הקרקע וכך נמלט.
הירי מהרצועה מתרחש גם בעיתוי פוליטי מעניין, שעות לאחר פרסום התוצאות הסופיות בבחירות 2022, שבהן הושגה הכרעה ברורה לטובת גוש נתניהו - שזכה ל-64 מנדטים - וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו צפוי לחזור לשלטון.
פורסם לראשונה: 21:12, 03.11.22