2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
(צילום: עמית שאבי, הדר יואביאן)
קרובים לחתימה על ריצה משותפת: יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' העביר אתמול (שני) הצעה ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר לקראת הבחירות הקרובות, ולפיה בן גביר יקבל ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה של הרשימה המאוחדת. זאת לאחר לחצים שהופעלו בתקופה האחרונה על סמוטריץ' מצד רבנים בכירים, בהם הרב חיים דרוקמן. המחלוקת היחידה כעת היא על המקום השביעי ברשימה, שגם בו מעוניין יו"ר עוצמה יהודית.
גורמים בסיעת הציונות הדתית אמרו כי בימים האחרונים התקיים משא ומתן אינטנסיבי ביוזמתו של סמוטריץ', שכלל כמה פגישות עם בן גביר במטרה להגיע להסכם מהיר על ריצה משותפת. במהלך השיחות סמוטריץ׳ נענה לבקשת בן גביר להנהגה משותפת, והציע לו כי בעשירייה הראשונה של הרשימה הוא ואנשיו ישוריינו במקומות 2, 5, 9 ו-10. לפי ההצעה של סמוטריץ', במקום השביעי יוצב מועמד מבחוץ שיהיה מוסכם על שני הצדדים, בעוד בן גביר מעוניין שאחד מאנשיו יאייש את המקום - וזו למעשה המחלוקת היחידה שנותרה בין הצדדים.
סמוטריץ' בריאיון לאולפן ynet: "אני ובן גביר מתאחדים, נרוץ ביחד"
(צילום: שמוליק דודפור)

2 צפייה בגלריה
סגן ראשת מח"ש עו"ד משה סעדה
סגן ראשת מח"ש עו"ד משה סעדה
משה סעדה. יקבל שריון מסמוטריץ'?
(צילום: אלעד גרשגורן)
"עכשיו זה הזמן לחתום ולצאת לדרך בכל הכוח כדי להביא 61 מנדטים ולהקים ממשלת ימין חזקה שתתקן את הנזק הגדול שגרמה ממשלת השמאל והערבים", אמרו בסביבתו של סמוטריץ'. בן גביר מסר: "אין לי ספק שלסמוטריץ' לא תהיה התנגדות להציב במקום השביעי את המועמד של עוצמה יהודית, שהוא איש ערכי-מסורתי מהפריפריה, ולכן אסכים להצעה החדשה. למען ניצחון הימין, אני קורא לבצלאל - בוא נחתום הערב".
ההתפתחות במגעים בין השניים מגיעה לאחר שבועות של מאבקים מאחורי הקלעים ביניהם על מקומות ברשימה. בימים אלה, נזכיר, מתכוננים המועמדים של הציונות הדתית לפריימריז שייתקיים בסוף החודש. ייתכן כי סגן ראש מח"ש הפורש משה סעדה, שלאחרונה העביר ביקורת קשה על הפרקליטות והמשטרה, יקבל שיריון מסמוטריץ' ויצטרף לרשימה. בגזרת היו"ר לא צפויות הפתעות, וח"כ סמוטריץ' שנחשב לפופולרי מאוד צפוי לנצח. מולו מתמודד, בין היתר, דב הלברטל, שכרגע נראה כי סיכוייו קלושים.
פורסם לראשונה: 21:39, 01.08.22