1 צפייה בגלריה
זירת הרצח הכפול בנתניה
זירת הרצח הכפול בנתניה
זירת הרצח הכפול בנתניה
(צילום: ענר גרין)
ולדיסלב פופוב, הצעיר בן ה-23 שחשוד כי רצח בדקירות את הוריו בדירתם בנתניה ביום שישי, טוען בחקירתו כי מדובר בהגנה עצמית. לטענתו, האב סרגיי (43) דקר את אמו אלוסיה (43) - ולכן הוא נחלץ לעזרתה ודקר את אביו. הוא אף חשוד שדקר את את הכלב שלו. מעצרו הוארך אתמול בעשרה ימים והוא יישלח לבדיקה פסיכיאטרית.
ביום שישי בצהריים הוזעקו כוחות ההצלה לדירת המשפחה ברחוב בכור שטרית בעיר לאחר ששכנים דיווחו ששמעו צעקות מהדירה והריחו ריח חריף של גז. דלת הדירה הייתה נעולה ולכן כוחות המשטרה, כיבוי אש ומד"א פרצו אליה ואיתרו את בני הזוג שכובים על הרצפה כשעל גופם סימני דקירות. לאחר אוורור הדירה צוותי מד"א נכנסו אליה וקבעו את מותם.
מדובר בדירה קטנה בקומה השנייה של בניין בן שלוש קומות. גופתה של האם נמצאה בכניסה לדירה, ושל האב במטבח. על שתיהן היו סימני דקירות רבים ודם סביבן, וניכר כי היה מאבק בדירה. המשטרה פתחה בחשד לרצח כפול וסברה תחילה שמדובר בגופות של האם והבן, ולכן החלה במצוד אחר האב. רק מאוחר יותר המשטרה עדכנה שמדובר בגופות ההורים, ולאחר כמה שעות אותר הבן החשוד באזור התעשייה החדש בנתניה ונעצר לאחר מצוד אחריו.
מהחקירה עולה כי החשוד פתח את הגז בדירה, ולכן נדף ממנה הריח החריף. שכנים סיפרו: "היה ריח חריף של גז. מדובר בבניין מגורים ישן. אם היה פיצוץ של הגז כל הבניין היה קורס והיו נפגעים רבים בקרב הדיירים שלא קשורים למשפחה, וכל חטאם שהם גרים בבניין. קרה לנו נס".
השכנים סיפרו שמדובר במשפחה נורמטיבית, ושהם לא תיארו לעצמם שדבר כזה יכול לקרות. "האב סיפר לי שבעבר הם התגרשו וחזרו להתגורר ביחד", אמר אחד השכנים, שעבד בעבר עם האב בשליחויות. "המשפחה רגילה ואדיבה. היינו אומרים כל הזמן שלום כשהיינו נפגשים ברחוב או כשאחד מהם היה מטייל עם הכלב". שכנה אחרת סיפרה: "משפחה שקטה עם כלב. כלום לא העלה חשד שיש בעיות. הכול נראה בסדר. רק לפני כשבועיים האמא רכשה רכב". שכן נוסף אמר: "לא היו אף פעם צעקות או מריבות שנשמעו מהבית הזה, משפחה נורמטיבית לחלוטין".
זירת הרצח הכפול בנתניה
(צילום: שמוליק דודפור. רענן בן צור)

בחקירתו טען הבן כאמור כי מדובר בהגנה עצמית ושראה את אביו דוקר את אמו עד שהיא מתה, ולכן נטל סכין על מנת להרחיק אותו ממנה. לטענתו, הם נאבקו עד שדקר את אביו למוות. הבן הוסיף כי במהלך המאבק הוא בעצמו נפצע בידו מהסכין שהחזיק האב.
אמש הובא החשוד לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בהארכת מעצרו, שם נטען כי הוא חשוד ברצח הוריו. בנוסף נטען כי הוא חשוד שדקר את כלבו ופצע אותו. מיוחסות לו עבירות של רצח לאחר תכנון והריגה או היזק לבעל חיים.
סנגורו של החשוד, עו"ד אבי כהן מהסנגוריה הציבורית, טען כי מדובר באירוע של הגנה עצמית וביקש בדיון לשלוח את מרשו להסתכלות פסיכיאטרית. נציג המשטרה התנגד וטען כי אין סיבה לבדיקה. בהחלטה קבע בית המשפט כי קיים חשד סביר והורה להאריך את מעצרו בעשרה ימים שבמהלכם יעבור בדיקה פסיכיאטרית.