תיעוד הרכב שהוצת

הפשיעה בחברת הערבית גובה קורבנות בנפש, אבל גם ברכוש: סטודנט תושב היישוב משהד בצפון הופתע לגלות לפני כמה ימים כי אלמונים הציתו את רכבו הפרטי. הרכב, סקודה אוקטביה מודל 2019 בשווי 150 אלף שקל, נשרף בחלקו הקדמי. לא היו נפגעים, טרם נעצרו חשודים בהצתה. ואולם, בימים הקרובים צפוי להיות מוגש כתב אישום נגד חשוד באיומים על הסטודנט.
"אני סטודנט לקראת סיום תואר ראשון במשפטים. כל הזמן קראתי ושמעתי על הפשיעה בחברה הערבית, אבל לא ציפיתי שזה יגיע עד אליי", סיפר בעל הרכב שהוצת. "מדובר בכלי שלי לעבודה וללימודים. ליד הרכב היו בלוני גז וחדר שינה של ילדים. אם הרכב היה מתפוצץ - זה היה נגמר באסון קשה".
על האיומים שקדמו להצתה, סיפר הסטודנט: "אדם שמכיר אותי איים עליי ואמר לי 'אני אגיע אליך ואכוון את הנשק לעבר הראש שלך ואז יקרה משהו רע'. אני לא יודע למה הוא איים עליי. אחר כך מישהו שרף את הרכב ואני לא יודע מי עשה את זה".
1 צפייה בגלריה
תיעוד ההצתה של הרכב
תיעוד ההצתה של הרכב
הרכב שהוצת
הסטודנט הוסיף: "הפשיעה בחברה הערבית לא נגמרת, יש ירי על בסיס יומיומי ואין מי שיעצור את הפשיעה שפוגעת גם בחפים מפשע. אי אפשר לדעת מה הולך להיות בעתיד בגלל האלימות הקשה והמזעזעת.
"כל הזמן רציתי לחיות במדינה מתוקנת. אני אוהב את המדינה הזאת ומרגיש שייכות אליה, אבל לצערי אין ביטחון אישי יותר. אנשים כל הזמן חוששים לצאת מהבית. אנחנו רואים בימים האלה אנשים שנפגעים אפילו בתוך הבתים שלהם, והיו אנשים שנרצחו בלי שום קשר לסכסוכים".
הסטודנט סיכם: "המצב לא טוב, המגזר שלנו גוסס. אני לא רוצה לגדול ככה עם פשיעה, ירי וחוסר ביטחון. הגיע הזמן שנחיה בלי סכנה לחיינו. כל מי שרוצה לפתור סכסוכים צריך לעשות את זה בדרך נכונה וללא אלימות".
מהמשטרה נמסר בתגובה כי "כל תלונה שמעלה חשד לביצוע עבירה פלילית נבדקת ומטופלת ביסודיות ובמקצועיות וכך גם במקרה זה. מיד עם קבלת הדיווח במשטרה על אודות המקרה, נפתחה חקירה שבמסגרתה בוצעו מגוון רחב של פעולות, לרבות מעצר חשוד במעשה, ששוחרר בתום 10 ימי מעצר בתנאים מגבילים. תיק החקירה בדבר איומים הועבר לעיון והחלטת חטיבת התביעות לשם הגשת כתב אישום.
"אשר לאירוע ההצתה, החקירה עודנה מתנהלת תוך ביצוע כלל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת ומיצוי הדין עם המעורבים".