ירי לעבר מחסום המנהרות בדרום ירושלים, יידוי אבנים לעבר אוטובוס של תלמידי תיכון ליד שכם

תיעוד מטריד: רעול פנים פלסטיני ירה הלילה (בין שלישי לרביעי) לעבר מחסום המנהרות דרומית לירושלים, ליד גוש עציון, ותיעד את עצמו ברשתות החברתיות. מצוד מתנהל אחריו. במקרה אחר, פלסטינים יידו היום אבנים לעבר אוטובוס ממוגן שהסיע תלמידי תיכון בכפר חווארה שליד שכם. צפו בתיעודים בפתח הידיעה.
הפלסטיני תועד כשהוא יושב ברכבו, שנעמד על גבעה הסמוכה למחסום המנהרות. בסרטון הוא נראה שולף אקדח ויורה מהחלון שמונה יריות לעבר המחסום. ירייה אחת פגעה באחד מכלי הרכב שחנו בסמוך אליו. מצה"ל נמסר כי "היום התברר בדיעבד כי במהלך הלילה מחבל ירה לעבר מחסום המנהרות וקבר רחל", וכי לאחר תחקור האירוע החל מצוד אחריו בחטמ"ר עציון.
4 צפייה בגלריה
ירי לעבר מחסום המנהרות בדרום ירושלים
ירי לעבר מחסום המנהרות בדרום ירושלים
ירה שמונה יריות לעבר כלי רכב ישראליים. מצוד מתנהל אחריו
4 צפייה בגלריה
ירי לעבר מחסום המנהרות בדרום ירושלים
ירי לעבר מחסום המנהרות בדרום ירושלים
פלסטינים יידו אבנים לעבר אוטובוס של תלמידי תיכון יהודים
באירוע נוסף שאירע היום, אוטובוס של תלמידי תיכון נרגם באבנים בזמן שעבר בכפר חווארה שליד שכם. בתיעוד נראים צעירים פלסטינים מתקרבים לאוטובוס הממוגן ומיידים אבנים לעבר התלמידים שישבו בפנים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. במקרה נוסף, חמושים ירו הלילה לעבר כוח מג"ב סמוך לקבר רחל בירושלים ונמלטו.
מוקדם יותר קיימו תושבי ההתנחלות יצהר הפגנה במרכז הכפר חווארה, במחאה על ידויי האבנים שהולכים וגוברים בימים האחרונים בכפר לעבר כלי רכב ישראליים. הם הניפו דגלי ישראל.
4 צפייה בגלריה
הנזק לרכב
הנזק לרכב
הנזק לרכב של בנה של חברת הכנסת סטרוק
(צילום: בטחון בנימין)
4 צפייה בגלריה
אורית סטרוק
אורית סטרוק
"ניסו לרצוח את בני והנכדים". חה"כ סטרוק
(צילום: יאיר שגיא )
אתמול בלילה בנה של חברת הכנסת אורית סטרוק מהציונות הדתית נפצע בתאונת דרכים ביחד עם שני ילדיו, פעוט בן שנתיים וילדה בת 4, לאחר שרכבו נפגע מיידוי אבנים בחווארה. הם פונו במצב קל-בינוני לבית החולים שיבא בתל השומר. מוקדם יותר, גבר בן 65 נפצע באורח קל במקרה נוסף של יידוי אבנים סמוך לכפר סינגיל שבבנימין.
על פי עדותו של בנה של חה"כ סטרוק, בן 25, פלסטינים יידו אבנים לעבר רכבו, וכתוצאה מכך הוא איבד שליטה, מה שגרם לתאונה. סטרוק, שנסעה לבקר את קרובי משפחתה בבית החולים, מסרה כי "זה ממש נס מה שקרה להם. אני מאוד מודאגת ונסערת, זו ממש רצחנות ורשעות בלתי נסלחת". בטוויטר היא כתבה: "ערבים ניסו לרצוח את הבן והנכדים הקטנים שלי בחווארה!".
במהלך הלילה התפתחו לא רחוק משם, בקבר יוסף בשכם, עימותים וחילופי אש בין כוחות צה"ל לבין פלסטינים. נער בן 16 בשם רית' יאמין נורה בראשו ונפצע באורח קשה. כעבור זמן קצר דיווחו הפלסטינים כי הוא מת מפצעיו.