"נדרתי נדר שאני עולה לירושלים, יושב מול הכנסת ותובע את הליכתה של ממשלת הזדון והדמים": מאז שקבר את בנו תום גודו ז"ל, שנרצח בממ"ד בכיסופים ב-7 באוקטובר, יעקב גודו לן במאהל מחאה וממשיך לדרוש את התפטרות הממשלה והכרזה על בחירות. בריאיון ל-ynet Live הוא מספר בכאב על המחיר האישי שגובה המחאה, ועל האפשרות לשחרור חטופים נוספים: "הממשלה ויתרה על גורלם". צפו בריאיון המלא:
ראיון עם יעקב גודו, שבנו נרצח בממ"ד בקיבוץ כיסופים ב07.10
(צילום: גיל יוחנן, חגי דקל)

"מאז שנחשפו ממדי האסון הנורא שנפל על מדינת ישראל, ואחרי השבעה על תום, החלטתי והודעתי שאני עולה לירושלים", סיפר גודו. "שילכו, שייקחו אחריות, שיכריזו על בחירות. עשינו כאן טקס כי הממשלה הזאת אפילו לא הורידה דגל לחצי התורן, לא עשו שום פעולה למען זכר הנרצחים ולא עושים כלום למען החזרת החטופים".
צריך להגיד שחלק מהחטופים הוחזרו. "אני חולק עליך. הממשלה לא נקפה אצבע. כל החטופות והילדים שחזרו זה נעשה בתיווך של קטאר וארה"ב. מאז שקט ודממה. 130 חטופות וחטופים נמצאים בעזה, ונראה לי שהממשלה ממש ויתרה על גורלם. ואם לא - שיוכיחו אחרת".
הכניסה של גנץ ואיזנקוט לא הרגיעה אותך? "ממש לא. הממשלה לא לקחה אחריות על שום דבר, ההצטרפות שלהם אולי מיתנה קצת את ההתנהלות, במיוחד בגבול הצפון, אבל הם לא פתרו שום דבר".
2 צפייה בגלריה
תיעוד המשטרה לוקחת שלט מיעקב גודו שבנו תום נרצח בכיסופים
תיעוד המשטרה לוקחת שלט מיעקב גודו שבנו תום נרצח בכיסופים
יעקב גודו עם השלט למען תום ז"ל
(צילום: דוברות מאהל המשפחות השכולות)
2 צפייה בגלריה
תום גודו (בתמונה משמאל)
תום גודו (בתמונה משמאל)
תום גודו ז"ל (משמאל)
על התגובות שהוא מקבל מהציבור במהלך המחאה שלו, סיפר גודו: "יש גם תמיכה, אבל יש הרבה מאוד אנשים שעוברים כאן במכוניות או ברגל, מקללים ומנאצים. זה הגיע לקיצוניות כזאת שמישהו נעמד מולי ואמר לי: 'שמאלני מסריח, בוגד, אתה רצחת את הבן שלך'. אני סופג, אני חזק. אני נחוש. כלום לא יזיז אותי".
הבן שלך, תום, היה רוצה שתמשיך במאבק? "כמו שאני מכיר את תום הוא היה מחזק אותי. הבטחתי לו שאעשה הכול כדי שהממשלה הזאת תלך, הוא היה רוצה שאני אמשיך".