אחרי המתקפה של השר בצלאל סמוטריץ' על הכוונה של הרמטכ"ל לבצע מינויים, והביקורת של הדרג המדיני על דבריו של תת אלוף דן גולדפוס, שאמר כי "לא נברח מאחריות, אבל אתם חייבים להיות ראויים לנו", הם קיבלו היום (שני) גיבוי מנשיא המדינה. יצחק הרצוג ביקר היום במכינת "בני דוד" ביישוב עלי ואמר כי "אני סומך על צה"ל ומפקדיו, מאחרון החיילים ועד ראש המטה הכללי של צה"ל. אני מאמין שהם מקבלים החלטות שקולות, אחראיות ומקצועיות".
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג, ביקר היום במכינת ״בני דוד״ בעלי
נשיא המדינה יצחק הרצוג, ביקר היום במכינת ״בני דוד״ בעלי
נשיא המדינה יצחק הרצוג, במכינת "בני דוד" בעלי
(צילום: קובי גדעון / לע״מ)
בהגעתו ליישוב עלי, ביקר הנשיא תחילה במכינה אשר שכלה 18 מבוגריה שנפלו במהלך מלחמת "חרבות ברזל". במסגרת ביקורו, פגש הנשיא בכ-300 מתלמידי המכינה הקדם צבאית ושוחח איתם על מתקפת הטרור הנוראית שפרצה בשבעה באוקטובר, על המלחמה שנכפתה בעקבותיה ועל האתגרים הצפויים לתלמידי המכינה כמי שעומדים בפניי גיוס לצה״ל.
נשיא המדינה פנה אל תלמידי המכינה ואמר: ״אסור לנו, בשום אופן, לחזור לימים שקדמו לשבת השחורה. אסור לנו לשוב למילים המשתלחות, לשנאה ולפילוג. אם יש משהו שנוכל להישבע בו לזכרם של הנופלים הוא שמותם לא היה לשווא. שנהיה ראויים שלא ניתן לעצמנו להידרדר שוב אל תהום של שנאת החינם. כמי שפוגש את כל חלקי העם במערכה הקשה אני מבקש לחזק מכאן בשם העם כולו את החיילים והמפקדים - שגם הלילה פעלו ועדיין פועלים בשעה זו, בעוז רוח בשיפא ובעוד אינספור זירות בדרום, בצפון ובאיו"ש".
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג, ביקר היום במכינת ״בני דוד״ בעלי
נשיא המדינה יצחק הרצוג, ביקר היום במכינת ״בני דוד״ בעלי
הרצוג. "כל ההקרבה והמסירות לא יספיקו אם לא נגלה אחדות"
(צילום: קובי גדעון / לע״מ)
הנשיא הוסיף: "אני סומך על צה"ל ומפקדיו, מאחרון החיילים ועד ראש המטה הכללי של צה"ל. אנו מאמינים בכל ליבנו שאותם מפקדים ולוחמים שכבר למעלה מחמישה חודשים עומדים 'על משמר ארצנו וערי אלוהינו' ומוקדשים כל-כולם לניצחון במערכה, מקבלים החלטות שקולות, אחראיות ומקצועיות. האתגרים מולם אנו עומדים לא קטנו, למרות חודשי הלחימה הארוכים והמחיר הכבד, עדיין לא השבנו את אחינו ואחיותנו החטופים הביתה, עדיין לא ייבשנו את ביצת הטרור, עדיין לא חלפה סכנת ירי טילים מעזה. ללא אחדות ושיח מחבר אנחנו עלולים לפגוע בניצחון. כל ההקרבה והמסירות לא יספיקו אם לא נגלה אחדות - לא אחידות, אלא אחדות".
במהלך ביקורו, קיים הנשיא מפגש עם משפחות שכולות מהיישוב עלי. במפגש ביקש נשיא המדינה לחזק את ידיהן של המשפחות השכולות ולהדהד את מורשת הנופלים, שהקריבו חייהם למען המדינה.