חמש הדקות שעשו את ההבדל
(צילום: איתי בלומנטל)

חמש הדקות שהפרידו בין הגעה הביתה לבין בידוד של שבועיים במלונית: 198 נוסעי טיסת ארקיע IZ614 המריאו אתמול (ד') אחר הצהריים לישראל באיחור של מעל שעה מאיי סיישל, בגלל תנאי מזג האוויר קשים במדינת האיים שבאוקיינוס ההודי.
על פי התוכנית, הטסים היו אמורים להגיע לישראל ב-20:00 בערב, ובכך להיות פטורים מבידוד במלונית, שנכנס לתוקף אתמול ב-22:00. אולם ככל שחלפו הדקות, במהלכן נאלץ גם המטוס לתדלק מחדש, עמד זמן ההגעה ארצה על השעה 22:05 - דבר שהיה מכניס את כולם לבידוד במלונית.
2 צפייה בגלריה
טיסה איי סיישל בידוד מלוניות נתב"ג
טיסה איי סיישל בידוד מלוניות נתב"ג
על הלוח - נחיתה ב-22:05
(צילום: איתי בלומנטל)
2 צפייה בגלריה
נתב"ג: החל מהשעה 22:00 ישראלים השבים מחו"ל, מכל המדינות, מחוייבים בבידוד במלוניות
נתב"ג: החל מהשעה 22:00 ישראלים השבים מחו"ל, מכל המדינות, מחוייבים בבידוד במלוניות
אנשי פיקוד העורף בנתב"ג. מעתה כל הנוחתים יופנו למלוניות
(צילום: מוטי קמחי)
בעזרת הרבה מזל - וגם האצה של הטייס בטיסה בגובה שיוט - הנחיתה התרחשה בסופו של דבר ב-21:55, והנוסעים נמנעו מבידוד במלונית. רמי, שחזר עם בת זוגו אור, שחזר: "התעכבנו בהמראה בגלל מזג האוויר. חיכינו שעה על המסלול ואז הטייס היה צריך לתדלק וכבר חשבנו שהלך עלינו. אבל הטייס קצת האיץ, והגענו ב-21:55, כך שניצלנו מהמלונית. זה נס. מכאן נוסעים לבידוד בבית".
עדי, שטסה עם חברתה ספיר, סיפרה: "כבר התחלנו לבכות במטוס כשראינו שננחת אחרי השעה 22:00. הקדמנו את הטיסה במיוחד להיום מיום שבת כדי לא להיתקע במלונית וחשבנו שכל המאמץ היה לשווא. ממש התבאסנו וכל המטוס היה בעצבים. הטייס אמר שהוא ישתדל להזדרז, ומסתבר שהיה לנו ממש מזל".
מארקיע נמסר ל-ynet כי "מזג האוויר בסיישל לא אפשר למטוס להמריא. המטוס נאלץ לתדלק שוב ולאחר 45 דקות מגדל הפיקוח אפשר לו להמריא מחדש. הצוות עשה ככל האפשר להגיע בבטיחות ובביטחון ולנחות לפני הסגר למלוניות".