הפיצוצים האדירים לא פסקו במשך דקות ארוכות, האדמה רעדה - והילדים צרחו: ילדי הכפר הדרוזי בית ג'אן שבגליל העליון שיחקו בעת מטח הרקטות שנורה בצהריים (רביעי) מלבנון בחצר אחד מגני הילדים שבכפר ובבית ספר סמוך - ואת זעקות האימה שלהם ניתן היה לשמוע היטב בתיעוד לא שגרתי שצולם בין בתי הכפר. צפו בתיעוד:
המטח הכבד למירון - וזעקות האימה של הילדים

כשהתושבים תיעדו את פטריות העשן מפגיעות ירי חיזבאללה בהר מירון, הם לא שמו לב לדרמה האמיתית, זו שאיתה תושבי הצפון חיים כבר יותר משבעה חודשים - יישובי הגליל העליון והמערבי שלא פונו מיושביהם וחיים ב"רצועת ביטחון" מופגזת, כשהפחד של הילדים שתועד בסרטון מבטא היטב את המציאות הקשה.
"לשמוע צעקות פחד כאלו זו הרגשה נוראית לכל אבא שחושב על הילדים שלו ומה שהם מרגישים", תיאר סהיר נג'ם, קצין הביטחון של המועצה המקומית בית ג'אן. "יש לי נכדים קטנים, ולשמוע ככה את הילדים הקטנים זה קורע לב. זה מכניס תחושות מאוד עצובות ומתסכלות".
נג'ם סיפר על מאמצי הצוות בגן להרגיע את הילדים הנסערים: "הגננת והסייעות חיבקו את הילדים והסבירו שהכול בסדר, ודיברו אל ליבם כדי להרגיע אותם. זה מבהיל מאוד ומכניס לפאניקה כי הם לא מבינים מה קורה פה, שומעים בומים אדירים ורואים פטריות אש ועשן בהר".
3 צפייה בגלריה
הנפילות באזור מירון
הנפילות באזור מירון
הנפילות באזור מירון, היום
3 צפייה בגלריה
יירוטים בצפון הארץ
יירוטים בצפון הארץ
היירוטים בשמי הגליל
זו לא הפעם הראשונה שהדי הפיצוצים מירי חיזבאללה לעבר בסיס יחידת הבקרה האווירית (היב"א) במרומי הר מירון מזעזעים את בתי הכפר המרוחק, כשמונה קילומטרים מגבול לבנון. "לא היו אצלנו נפילות עד כה ואנחנו מקווים שלא נחוש את המלחמה במובן הזה, אבל את הבומים כל הזמן שומעים כאן ויש פה מלחמה", תיאר נג'ם. הוא סיפר כי במהלך ניסיונות היירוט היום ככל הנראה בוצע יירוט רקטה ממש מעל בתי הכפר. לדבריו, "היה אז בום אדיר שלא שמענו כמותו מאז שפרצה המלחמה".
כמו בבית ג'אן, הנפילות בהר מירון תועדו מכל יישובי הסביבה, בהם מירון, גוש חלב, ספסופה ועוד. רסיסי יירוטים נפלו סמוך לבתים ביישובים שלא פונו מתושביהם, ומאז אוקטובר חיים תחת שטח מלחמה שהעסקים בו קורסים, הלימודים מתנהלים בחלקיות ובמרבית הבתים אין מרחבים מוגנים.
בנוסף, היום פורסם תיעוד של נפילה בחצר בית ספר בקריית שמונה במטחים הכבדים שנורו לעבר העיר לפני חמישה ימים. יש לציין כי בקריית שמונה לא מתקיימים לימודים מפרוץ המלחמה.
תיעוד נפילה בחצר בית ספר בקריית שמונה, 10.05.24
(צילום: שיומי)

לפי צה"ל, היום בסביבות השעה 12 בצהריים זוהו כ-60 רקטות וטילים ששוגרו מלבנון וחצו לשטח ישראל. בצבא ציינו כי חלק מהרקטות יורטו, נגרם נזק קל ואיש לא נפגע. מספר רב של רקטות שוגר לעבר בסיס יחידת הבקרה האווירית (היב"א) במירון, שלא ניזוק. במקביל שוגרו טילי נ"ט לאזור קריית שמונה. אזעקות נשמעו גם באזורים נוספים.
הדי הפיצוצים נשמעו ברחבי הגליל, ואפילו בטבריה. לאחר המטחים הכבדים דווח ברשת "אל-מנאר" של חיזבאללה כי צה"ל תקף בארטילריה יעדים ביארון שבדרום לבנון. חיזבאללה קיבל אחריות לירי של עשרות קטיושות, טילים כבדים וארטילריה למירון, ולירי טילי בורקאן לבירנית - ואמר כי התקיפות נעשו בתגובה לחיסול. בנוסף קיבל ארגון הטרור אחריות לירי לעבר הר דב. בסביבות השעה 16:30 הופעלו אזעקות גם בראש הנקרה, בצת ושלומי שבגליל המערבי, בעקבות עשרה שיגורים שנפלו בשטחים פתוחים.
תיעוד חיסול מפקד השטח בחיזבאללה
(צילום: דובר צה"ל )

הבוקר פרסם צה"ל את תיעוד החיסול אמש באזור צור של חסין איברהים מכי, שלפי צה"ל היה מפקד שטח בכיר ב"חזית הדרום" של חיזבאללה, והיה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים. לפי צה"ל, בעברו הוא שימש מפקד גזרת החוף בחיזבאללה. על פי הדיווח, הוא חוסל עם המלווה שלו, גם הוא פעיל חיזבאללה. בערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד" דיווחו כי הרכב הותקף בשלושה טילים שנורו מכטב"ם.
החיסול אירע לאחר שאתמול בצהריים שוגר טיל נ"ט משטח לבנון ופגע ישירות באדמית שבגליל המערבי, וכתוצאה מכך נהרג אלעד פינגרהוט, בן 38 תושב אפרת, שהגיע לסייע לפצועים לאחר הירי ונפגע בעצמו מירי נוסף. בנוסף, בתקרית נפצע לוחם באורח בינוני וארבעה לוחמים נוספים נפצעו באורח קל.