שר הכלכלה ניר ברקת יצא לפני הצהריים (יום ב') בקריאה מפורשת לחבריו בליכוד לגבות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצירת חקיקת המהפכה המשפטית. "אני קורא לכל עמיתיי בממשלה, בליכוד ובמפלגות השותפות בקואליציה - להתלכד מאחורי ראש הממשלה ולגבות אותו בעצירת החקיקה. אסור לנו להביא להפלת ממשלת ימין במו ידינו. כוחנו באחדותנו", מסר ברקת.
1 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
ניר ברקת. "אל תפילו ממשלת ימין"
(צילום: נחום סגל)
האפשרות שתוקפא החקיקה מעוררת תסיסה גדולה בליכוד, אם כי הצהרת נתניהו נדחתה על רקע איומו של השר איתמר בן גביר לפרק את הממשלה. בין בכירי הליכוד שמביעים זעם על המהלך נמנה שר התקשורת שלמה קרעי, שבמליאת הכנסת אמר: "עצירת החקיקה היא פרס לאנרכיסטים, היא פרס לסרבנות".
אבל בקרב השרים נראה שקרעי עדיין כל בודד יחסית - וברקת מצטרף לעוד כמה בליכוד שקראו מאז תחילת המחאות הנרחבות אמש לגבות את נתניהו. שר התרבות והספורט מיקי זוהר מהליכוד אמר הלילה: "שילמנו מחיר כבד על כישלון ההסברה. הרפורמה במערכת המשפט היא נחוצה וחיונית, אבל כשהבית בוער, לא שואלים מי צודק אלא שופכים מים ומצילים את יושביו. אם ראש הממשלה יחליט לעצור החקיקה כדי למנוע את הקרע שנוצר בעם, אנחנו חייבים לתמוך בעמדתו".
השר עמיחי שיקלי מהליכוד אמר: "צריך להודות ביושר - טעינו בניווט. זה קורה גם לנווטים המנוסים והטובים ביותר, וכשמתברברים בניווט התנאי הראשוני לתיקון הוא היכולת לומר טעינו. טעינו, לא בזיהוי הצורך הבוער ברפורמה, היא חיונית מאי פעם, אלא באופן ביצועה". שיקלי הציע "להיענות לקריאתו של בני גנץ שנראה שמגיעה מכוונה כנה ונקייה. לשרטט מפת דרכים מחודשת להמשך החקיקה להציג אותה לציבור ולקבוע מראש כללי משחק שיביאו לידי ביטוי ברור את הכרעת העם שיצא לבחירות בפעם החמישית".
קרעי: "עצירת החקיקה היא פרס לאנרכיסטים, היא פרס לסרבנות"
(צילום: ערוץ כנסת)

בדבריו היום במליאה תקף קרעי בחריפות את את משתתפי המחאות, וטען שעצירת החקיקה תהווה כניעה ל"אלימות" לכאורה מצדם. "הקמנו כאן את מדינת ישראל אחרי אלפיים שנות גלות והיא תמשיך להתקיים למרות חבורה של סרבנים וחבורה של אנרכיסטים. במשפט שלמה בימינו, יש את האמא הלא אמיתית שמוכנה להפקיר את החיילים בקרב, שמוכנה לשרוף את הרחובות, לחסום כבישים, לחסום אמבולנסים, לחסום אמהות שלא יוכלו להגיע לילדים בבית. זה מה שאתם אומרים. אבל יש את האמא האמיתית שוויתרה על הילד ובלבד שישאר בחיים, זו האמא שהמדינה חשובה לה הרבה יותר מכאלו שרוצים להגר לגרמניה בשביל מחיר המילקי, וכל מה שחשוב להם זה שנתניהו לא יהיה בשלטון. עצירת החקיקה זה פרס לאנרכיה. היום אתם אומרים - לא משנה הדמוקרטיה אם אנחנו לא יכולים לשלוט בה, דרך מערכת המשפט, דרך ההסתדרות, כל מאגרי הכוח שקמים עלינו כמו גיס חמישי".
קרעי התעמת במהלך הדיון מליאה עם ח"כ גלעד קריב מהעבודה, אחרי שזה אמר לו: "אתה מסית מבוקר עד לילה. לא ניתן לכם לעשות את מה שאתם רוצים". קרעי השיב: "אתה רוצה לשרוף את המדינה כי היא לא מעניינת אותך. אתה מעודד סרבנות, אתה והיו"ר שלך שבגללה אתם יושבים באופוזיציה. אתם חבורה של אנשים שכמעט נמחקתם, איפה האידיאולוגיה של מפלגת העבודה? בושה וחרפה. אתה פרצופה המכוער של מפלגת העבודה. לך תצטרף לאנרכיסטים, תשרוף איתם צמיגים". קריב התקרב לכיסא של ראש הממשלה נתניהו במליאה וצעק: "פה יושב המושחת, פה יושב השקרן, פה יושב הקנאי!".