(צילום: שמוליק דודפור)


אחרי ימים גשומים במיוחד, סערת כרמל נחלשת: במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) צפוי לרדת גשם מקומי מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, ובחרמון ירד שלג. מחר מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן וקר מהרגיל לעונה. בצפון ובמרכז עדיין ירד גשם מדי פעם. בצפון הנגב צפוי גשם מקומי, ברובו קל. בחרמון ימשיך לרדת שלג.
3 צפייה בגלריה
בולען נפער ברחוב אחוזה ברעננה
בולען נפער ברחוב אחוזה ברעננה
בולען ברחוב אחוזה ברעננה
(צילום: דוד חזרתי)
3 צפייה בגלריה
הבולען שנפער בבת ים
הבולען שנפער בבת ים
בולען בבת ים
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
גשם בדיזנגוף בסופת כרמל
גשם בדיזנגוף בסופת כרמל
הצפות בדיזינגוף
(צילום: עדית מזרחי)
ביום שישי יהיה מעונן חלקית. מדי פעם יירד גשם מקומי, בעיקר בבוקר, והטמפרטורות יהיו עדיין נמוכות מהרגיל לעונה. ביום שבת מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד בהיר, עם עלייה קלה בטמפרטורות. ביום ראשון מזג האוויר יהיה בהיר, ובשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון והמרכז. תחול עליה נוספת בטמפרטורות, שיהיו רגילות לעונה.
הטמפרטורות החזויות להלילה והיום: ירושלים 11-7, תל אביב 15-12, חיפה 14-11, צפת 8-7, קצרין 11-9, טבריה 15-10, נצרת 12-9, עפולה 14-9, בית שאן 16-11, לוד 16-11, אשדוד 16-12, עין גדי 19-15, באר שבע 16-8, מצפה רמון 11-6, אילת 20-11.
נזקי הסופה, אתמול
(צילום: דוברות המשטרה, דוברות כב״ה מחוז דן)

במהלך היום היה קר וגשום מהצפון ועד צפון הנגב, ושני דרי רחוב אף מתו - ככל הנראה מהיפותרמיה - בבת ים. מדובר בגבר כבן 60 שאותר בחניון של מרכז מסחרי בבת ים, וגבר כבן 50 שאותר במקלט של בניין מגורים.
המערכת החורפית – שביומה הראשון אולי עוד נחשבה לסופה עקב הרוחות שהביאה עמה אז, שחלקן הגיעו ליותר מ-60 קמ"ש – עדיין לא הסתיימה.
שט בסאפ ברחובות כפר חב"ד בזמן ההצפות

באתר החרמון החלו הבוקר עבודות היערכות והכנות לפתיחת האתר למבקרים מחר. נכון להבוקר, גובה השלג כ-25 ס"מ במפלס התחתון וכ-50 ס"מ במפלס העליון. דוברת אתר החרמון מיקי ענבר הדגישה כי הכניסה מותנית בהזמנת כרטיסים מראש. "כרגע עדיין יש כרטיסים, אנחנו מזמינים את כולם להגיע ואנחנו פותחים את החורף בסערה עם כל הלבן", היא אמרה בריאיון לאולפן ynet.
"כרמל" חוללה ביומיים האחרונים לא מעט נזקים. רק הבוקר, למשל, קרס עץ דקל על מכונית בגבול גבעתיים-תל אביב, ומעך את החזית שלו. למרבה המזל, הנהג לא שהה ברכב בזמן הקריסה. ביום שני, היום הראשון של הסופה, עץ בנתניה קרס על גבר בן 49 ופצע אותו באורח קשה. עץ אחר, שהיה בן 90 שנה, קרס אז על מסעדה בחיפה וגרם שם להרס בגג. היום נפצע באורח קל ילד בן 11 בבית ספר בחיפה, ממטריה שנשברה. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בעיר.
גם הצפות כאמור התרחשו בעקבות הגשמים העזים, ובכפר חב"ד תועד אתמול אחד התושבים גולש על גלשן סאף ברחוב שהוצף. התושב, יוסי כהן בן ה-36, סיפר: "ראיתי את זרם המים ברחוב, לקחתי את הסאפ והתחלתי לגלוש בנהר שמי הגשמים יצרו. זה הפך לאטרקציה, אנשים שלפו מצלמות והתחילו לתעד. תמיד חלמתי לעשות את זה".
הצפה התרחשה אתמול גם בבית הספר היסודי "שרת" בפרדס חנה, שם התלמידים פונו מהמבנה על "גשר" משולחנות שהוצמדו זה לזה. גם הטיילת בתל אביב הוצפה והפכה ל"נהר" ממש, ולפי העירייה הסיבה לכך הייתה עלים שחסמו את מערכת הניקוז. יום לפני כן נפער בור ברחוב איינשטיין בעיר, ומכונית נפלה לתוכו. בור בכביש נפער היום בצהריים גם ברחוב בר אילן ברעננה וברחוב יוספטל בבת ים.