יחידת דובר צה"ל ממשיכה לחשוף את צביעות מנהיגי חמאס, לאחר החיסול המהדהד: דובר צה"ל בערבית אלוף-משנה אביחי אדרעי פרסם אמש (שבת) ציוץ מתריס כלפי סמר אבו זמר, אשתו של מנהיג חמאס המחוסל יחיא סינוואר, שבו נטען כי היא תועדה יום לפני טבח 7 באוקטובר לצד בעלה כשברשותה תיק "בירקין" של חברת הרמס.
אישתו של סינוואר נצפתה במנהרה ב-6 באוקטובר כאשר היא נושאת עימה תיק 'בירקין' בשווי 32,000 דולר
"האם אשתו של סינוואר נכנסה איתו למנהרה ב-6 באוקטובר כשהיא נושאת תיק שעלותו נאמדת בכ-32 אלף דולר?! אני משאיר לכם את התשובה", כתב אל"ם אדרעי - תוך הצגת תמונתה של סמר מחזיקה בתיק בתוך המנהרה שאליה ברחו היא ובעלה בלילה שלפני הטבח, לצד תמונה של תיק היוקרה מאתר החברה. "בעוד לתושבי עזה אין מספיק כסף לאוהלים או חומרים בסיסיים, אנו רואים דוגמאות רבות לאהבתם המיוחדת של יחיא סינוואר ואשתו לכסף".
כדי לרכוש את התיק שנקרא על-שמה של השחקנית ג'יין בירקין, יש צורך לפנות לחברת הרמס שמוכרת את התיקים הנחשקים. במקרה הטוב ניתן להיכנס לרשימת המתנה ארוכה, רק לאחר הוכחה של מערכת יחסים הדוקה שכוללת רכישת צעיפים, מוצרי עור וכלי בית בעשרות אלפי דולרים. רשימת המתהדרות בתיק בירקין כוללת את קים קרדשיאן, קארדי בי, ניקול ראידמן ובר רפאלי.
סינוואר ומשפחתו במתחם התת-קרקעי
(צילום: דובר צה"ל )

מוקדם יותר אתמול חשף דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי תיעודים של סינוואר ומשפחתו מהלילה שקדם לפלישת מחבלי חמאס ליישובי הדרום. באחד הסרטונים נראים סינוואר וקרוביו נכנסים ב-6 באוקטובר 2023 למתחם תת-קרקעי בחאן יונס, ובמקביל מצטיידים במזון, מסך פלזמה ומזרנים. בתוואי שבו שהו בני משפחת סינוואר נמצאו בהמשך שירותים, מקלחת, מיטות וכספות.
"מה שהראינו מוכיח פעם נוספת כי למנהיגי ארגון הטרור חמאס באשר הם לא אכפת מחיי התושבים בעזה", קבע תא"ל הגרי בהתייחס לתיעודים של סינוואר ומשפחתו. הוא הוסיף במסגרת הלחץ על תושבי הרצועה: "כפי שניתן לראות לכל אורך הדרך, סינוואר דאג קודם כל לעצמו ולשרידותו האישית".
דובר צה"ל אמר עוד: "אחרי חיסולו יש מי שמנסים להחזיר את כבודו. סינוואר חי והתנהל כטרוריסט מבוקש, התחבא וברח בשעה שהמלחמה התנהלה לידו ומעליו. מחבלי חמאס פעלו כשמנהיגיהם מתחבאים ועושים כל מאמץ על מנת לברוח".

מרצה עם תואר שני

סמר נולדה ברצועת עזה לפני 44 שנה במגדלי אל כראמה שבעזה, שכונה אמידה במערב העיר, שהופגזה על-ידי צה"ל בתחילת המלחמה. יש לה תואר שני ביסודות הדת מהאוניברסיטה האיסלאמית בעיר, שם גם עבדה כמרצה עד חתונתה.
אשתו של סינוואר משתייכת לשבט מוכר ומכובד בקרב השבטים הפלסטיניים. משפחתה, אבו זמר הפלסטינית-עזתית, היא משפחה דתית שידועה בתמיכה ב"התנגדות העממית" (הכינוי הפלסטיני לארגוני הטרור) ובפעילות נגד ישראל. שורשיה של המשפחה נטועים עמוק במאבק נגד ישראל. לפי ההערכות, כל בני משפחתה גויסו לחמאס, חלקם ליחידת הנוחבה, כוח הקומנדו של ארגון הטרור.
1 צפייה בגלריה
סמר אבו זמר, אשתו של יחיא סינוואר
סמר אבו זמר, אשתו של יחיא סינוואר
סמר אבו זמר במתחם התת-קרקעי
(צילום: דובר צה"ל)
סמר ויחיא סינוואר התחתנו ב-21 בנובמבר 2011, פחות מחודש אחרי ששוחרר מהכלא הישראלי במסגרת העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. אירועי החתונה נערכו במסגדים א-נור וא-אימן ברצועה, שנפגעו במלחמה הנוכחית. סמר הייתה אז בת 31, גיל שנחשב מבוגר מאוד לחתונה בקרב נשים ברצועת עזה, שם גיל הנישואין הממוצע של האישה הוא 20.
סינוואר היה באותו הזמן בן 49, אבל פער הגילים של 18 שנים לא ממש הפריע לסמר. היא הבינה שמדובר בהזדמנות חייה להתחתן עם איש משמעותי ובעל השפעה רבה ברצועת עזה. סינוואר עצמו סיפר בעבר בריאיון טלוויזיוני שהוא לא ממש היה מעורב בבחירת אשתו: "בזמן שהייתי בארץ הקודש (סעודיה – ע"ח) כדי לערוך את החאג', ארבע אחיותיי הצליחו למצוא לי כלה".