"איך שגלגל מסתובב לו": איריס חיים, שבנה יותם נהרג מירי בשוגג של לוחמי צה"ל מחטיבת ביסל"ח בדצמבר אשתקד, פנתה אתמול (חמישי) ללוחמי אותה החטיבה, שחיסלו את מנהיג חמאס יחיא סינוואר ברפיח. כך היא אמרה בהודעה קולית בקבוצת הוואטסאפ של החטיבה:
"שלום לביסל"ח, מדברת איריס, אמא של יותם חיים. לפני בדיוק עשרה חודשים שלחתי לכם הודעה, אמרתי שתמשיכו להילחם ושלא תחשבו שיריתם בחטוף בכוונה כי אנחנו צריכים אתכם בריאים ושלמים ושתמשיכו לשמור על עצמכם. היום עשיתם את הדבר שכולנו חיכינו לו, הצלתם וממשיכים להציל אותנו, את עם ישראל, הרגתם את יחיא סינוואר. אני גאה בכם. עדיין, כמובן, כאובה ועצובה, אבל יחד עם הכול מאוד-מאוד גאה בחיילים שלנו. אוהבת אתכם, מחבקת אתכם מרחוק ואומרת - פשוט תמשיכו".
"גאה בכם": האזינו לפנייתה של איריס חיים ללוחמים

ההקלטה ששלחה חיים ללוחמים בדצמבר

כמו כן, חיים פרסמה פוסט ברשתות החרבתיות, ובו התייחסה לעובדה שמדובר באותה חטיבה, אם כי לוחמים מגדוד 450 (הכשרת מפקדי כיתות) היו אלה שחיסלו את סינוואר, ואילו בדצמבר אשתקד לוחמים מגדוד 17 היו מעורבים בתקרית הטרגית. "קצת קשה להגיד מה אני מרגישה כרגע. ב-15 בדצמבר לפני 10 חודשים ויומיים, אז - ביסל"ח , גדוד 17 של גבעתי, בית ספר למכים. היום גדוד 450, ביסל"ח. עכשיו - מקבלת את הידיעה במקרה, דרך האינטרנט. הפעם - חגיגה ושמחה. אז - הלם, שוק. איך שהגלגל מסתובב לו. עכשיו - שמחים וגאים בהם. כל הכבוד לחיילנו הגיבורים. תמשיכו. אמרתי לכם את זה בדיוק לפני 10 חודשים! אומרת שוב עכשיו".
ימים אחרי האסון בשג'אעיה, שבמסגרתו כוח צה"ל הרג את החטופים יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה לאחר שזיהה אותם בטעות כמחבלים, איריס חיים שלחה הקלטה ללוחמי גדוד 17, שלוחמיו היו מעורבים בתקרית. "אני יודעת שכל מה שקרה זה לא באשמתכם", אמרה האם בהקלטה המרגשת.
"שלום לחטיבת 7828 ביסל"ח גדוד 17, מדברת איריס חיים. אני אמא של יותם. אני רציתי להגיד לכם שאני מאוד אוהבת אתכם, ומחבקת אתכם פה מרחוק. אני יודעת שכל מה שקרה זה בכלל לא באשמתכם ובאשמת אף אחד חוץ מהחמאס יימח שמם וזכרם על פני האדמה", אמרה חיים.
עוד אמרה אז ללוחמים כי "בהזדמנות הראשונה אתם מוזמנים לבוא אלינו, כל מי שמעוניין. אנחנו רוצים לראות אתכם בעיניים שלנו, לחבק אתכם ולהגיד לכם שמה שעשיתם - כמה שזה כואב ועצוב להגיד דבר כזה - זה היה הדבר הכי נכון כנראה באותו רגע. אף אחד מאיתנו לא שופט אתכם ולא כועס, לא אני ולא בעלי רביב, לא הבת שלי נויה, לא יותם ז"ל ולא תובל אח של יותם. אוהבים אתכם מאוד וזה הכל".