תיעוד מאזור החנות של אפל באמסטרדם, אמש
(מתוך טוויטר)

אדם חמוש באקדח לקח אמש (שלישי) כמה בני ערובה בחנות של אפל באמסטרדם. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום, והצליחו להשתלט על החשוד אחרי כשלוש וחצי שעות. בדיווחים בהולנד צוין כי מדובר בשוד, ובתיעוד שהתפרסם ברשת נראה החוטף כשהוא אוחז באדם אחר ומכוון לעברו אקדח.
כשעתיים מהרגע שבו החל החוטף להתבצר עם בני הערובה, הוא שחרר כמה מהם. בהמשך, כאמור, הודיעה המשטרה שהשתלטה על החוטף והתקרית הסתיימה.
אמש, סמוך לשעה 20:00 (שעון ישראל), המשטרה באמסטרדם הודיעה שאדם שמחזיק בנשק חם נמצא בחנות של אפל. בהודעה נמסר כי יחידות רבות, בהן מיוחדות, הוזעקו למקום במטרה "להשתלט על המצב", כלשון ההודעה. בהמשך הודיעה המשטרה כי היא אוסרת על פרסום פרטים על המצב בחנות כדי לא לפגוע בחקירה ובמאמצים שמתקיימים שם. לא נמסר כמה בני אדם היו בחזקת החוטף, אולם כאמור, כשעתיים לאחר שהחל להתבצר עמם, כמה בני ערובה שוחררו מהחנות. המשטרה המקומית סירבה לנקוב במספר המשוחררים.
כלי תקשורת בהולנד דיווחו כי השוד, שהתרחש בחנות שנמצאת באזור כיכר ליידספליין באמסטרדם, החל אתמול בשעה 17:40 שעון מקומי. אתר החדשות ההולנדי AT5 דיווח גם על קולות ירי שנשמעו במקום. כוחות המשטרה ההולנדית פינו את הכיכר מאנשים וביקשו מהתושבים באזור להסתגר בבתים ולא לצאת מהם כדי לצפות במתרחש.
2 צפייה בגלריה
אפל אמסטרדם
אפל אמסטרדם
החנות של אפל בכיכר ליידספליין באמסטרדם. ארבעה אירועי שוד של חנויות למכירת טלפונים בשנה שעברה
(צילום: shutterstock)
בשנה שעברה נרשמו בעיר אמסטרדם ארבעה אירועי שוד מזוין בחנויות למכירת טלפונים ניידים. עם זאת, אף אחד מהם לא התרחש במרכז העיר, כמו זה שבליידספליין. איומים ושימוש בכלי נשק לא נחשבים למאורע נדיר בהולנד, אולם אירועי בני ערובה דווקא כן. בשנת 2015 אדם חמוש פרץ לאולפן טלוויזיה ודרש זמן מסך, אך האירוע הסתיים ללא נפגעים. ב-2002 אדם לקח בני ערובה בבניין משרדים שחשב ששייך לחברת פיליפס. בהמשך שם קץ לחייו ולא פגע בבני הערובה.
פורסם לראשונה: 20:00, 22.02.22