רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה היום (ראשון) על תקיפה שביצע כטב"ם באזור א-נאקורה שבדרום לבנון. על-פי הדיווח, התקיפה בוצעה ליד מוצב של יוניפי"ל, הכוח הצבאי לשמירת שלום מטעם האו"ם. רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" דיווחה על הרוג בתקיפה.
זירת התקיפה בא-נאקורה שבדרום לבנון

2 צפייה בגלריה
זירת התקיפה ב בא-נאקורה שבדרום לבנון
זירת התקיפה ב בא-נאקורה שבדרום לבנון
מתוך תיעוד הזירה
גם רשת NBN הלבנונית דיווחה על התקיפה, וציינה כי היעד היה אופנוע. סוכנות הידיעות הלבנונית "יו ניוז" דיווחה כי יש נפגעים, ולפי "אל אחבאר" הלבנוני נפצעו כמה אזרחים.
במקביל, אזעקות הופעלו ללא הפסקה ביישובים בצת, חניתה, ראש הנקרה ושלומי שבגליל המערבי. מוקדם יותר הופעלה התרעה על ירי טילים ורקטות גם באצבע הגליל. ב"אל-מיאדין" דיווחו על שני מטחים שנורו מלבנון לכיוון יישובי ישראל סביב השעה 11:30, ועשרה שיגורים זוהו - אך לא ברור אם בוצעו יירוטים. בשעות הבוקר אף נורו שני טילי נ"ט מלבנון. הם כוונו ככל הנראה לעבר היישובים מרגליות ומנרה, ואחד מהם נפל בשטח פתוח באצבע הגליל. לא דווח על נפגעים.
2 צפייה בגלריה
לחימה בגזרת הצפון
לחימה בגזרת הצפון
אש במטולה, במבט מלבנון
(צילום: Rabih DAHER / AFP)
שריפה פרצה בגליל העליון בעקבות פגיעת ירי מלבנון

הלילה תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר תשתית טרור וכמה מבנים צבאיים של חיזבאללה באזורים אל-חיאם ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. דובר צה"ל עדכן בנוסף כי כוחות ארטילריה תקפו באל-חיאם, חולא, מרכבא וכפר כילא שבדרום המדינה.
לפני פחות מיממה פגעו שני טילי נ"ט של חיזבאללה בבית במטולה. לא היו נפגעים בתקרית. גם ביום חמישי פגע נ"ט בבית במועצה המקומית ובעקבות פגיעת ירי תלול-מסלול פרצה שריפה באזור. זה קרה שעות לאחר שמחבלי חיזבאללה ירו נ"ט גם לעבר בית במושב שתולה - שכבר נפגע לאחרונה מתקיפות ארגון הטרור.