6 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בירושלים
שושנה גולשטיין, בת 40 ואם לשבעה ילדים מאופקים, הייתה בחודש השמיני להריון כשיצאה עם שלוש מבנותיה לבילוי קצר בקניון "רב שפע" בירושלים. ביום חמישי האחרון, סמוך לשעה 21:00, חיכו ארבע בנות משפחת גלושטיין לאב המשפחה וקרובים נוספים שהיו בדרכם לכניסה לקניון - אך קו 402 של אגד שאיבד שליטה כמה מטרים משם התנגש בהן בעוצמה. שושנה נהרגה במקום יחד עם חנה בת השנתיים ושרה בת השבע.
"אנחנו מאמינים שזה היה רצון ה' ולא שואלים למה", אמרה אמה של שושנה, אסתר ארנפרוינד, שנפגשה איתה בפעם האחרונה ערב קודם. "השאלה היחידה היא מה ה' רוצה ללמד אותנו. זה לא שהן לא היו ממושמעות. הן לא עשו שום דבר שנוגד את הכללים".
"שושנה הייתה הבת השנייה במשפחה, אבל הפגינה מנהיגות מגיל צעיר", אמרה האם. "המידות והיכולות שלה, האינטליגנציה הרגשית שלה היו טבועות בה מילדות. היא עסקה בהוראה בחינוך המיוחד, והקדישה יחס אישי לכל תלמיד ותלמידה. תמיד ידעה לשים את המילה הנכונה במקום הנכון - ועם חיוך לכל אדם.
6 צפייה בגלריה
הלוויתן של שושנה גלושטיין ובנותיה חיה שרה וחנה ע"ה גלושטיין שנהרגו בתאונת האוטובוס בירושלים
הלוויתן של שושנה גלושטיין ובנותיה חיה שרה וחנה ע"ה גלושטיין שנהרגו בתאונת האוטובוס בירושלים
הלווייתן של שושנה גלושטיין ובנותיה, שרה וחנה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
6 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
האוטובוס שהתנגש בתחנה ליד קניון "רב שפע"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"הילדים היו הכי חשובים לשושנה, ולמענם היא ויתרה על הרבה דברים", הוסיפה. "דיברנו שעה לפני התאונה והיא סיפרה כמה היא מרוצה שמצאה בגדים לחג לבנות. על עצמה היא לא חשבה".
ארנפרוינד סיפרה גם על נכדותיה הקטנות שנהרגו בתאונה, ואמרה כי חנה בילתה אצלה הרבה, ואהבה להיות עם סביה בזמן שלמד. "גם אצל הגדולה, שרה, ראו כמה חוכמה ומידות טובות יש לה", אמרה. "הן היו ילדות מאירות פנים והייתה להן שמחה מיוחדת. המורה תמיד אמרה ששרה הוסיפה לכיתה באווירת השמחה ועם הסיפורים המעניינים שלה".
אחותה של שושנה, לאה, סיפרה כי עבורה היא הייתה הרבה יותר מאחות. "היא הייתה כמו אמא ומדריכה בשבילי, היה לנו קשר מיוחד. שיתפתי והתייעצתי איתה בכל דבר. היא הייתה אוזן קשבת להרבה אנשים". שעה וחצי לפני התאונה, כששוחחה איתה בפעם האחרונה, ביקשה שושנה לדעת מתי ייפגשו ליום כיף עם כל הילדים. "היה לה חשוב להגיע לחתונה קרובה למרות שהייתה בחודש שמיני, העיקר לשמח משפחה".
6 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אמה של שושנה סיפרה כי כבר באותו ערב ביקש ממנה בעלה שתבטיח שלא תכעס על הנהג שפגע בבתה ונכדותיה. "אנחנו מקבלים את הגזירה משמיים", אמרה. כעת, בבית המשפחה נמצאת בתה בת החמש של שושנה, שנפצעה בתאונה. "נצטרך להיות שם בשבילה ולגדל אותה", אמרו השתיים.

חנוך לא הספיק לפגוש את הנכד החדש

שראל אבקסיס, חתנו של חנוך טלקר שנהרג בכביש 4 כשניסה לעזור עם חברו יואב חדרי לפצועים בתאונה אחרת, סיפר לפני הלווייתו באופקים כי המשפחה עדיין שרויה בחוסר ודאות לגבי הרגעים האחרונים של חייו. "אנחנו רוצים לדעת מה היה שם, חנוך היה האדם הכי זהיר שיש", אמר אבקסיס. "אנחנו לא מעכלים את זה. הוא יחסר לנו מאוד, אובדן גדול לכולנו. בורא עולם נותן ובורא עולם לוקח".
6 צפייה בגלריה
זירת התאונה סמוך לצומת יד מרדכי
זירת התאונה סמוך לצומת יד מרדכי
לא הספיק לפגוש את נכדו השלישי. חנוך טלקר
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, באדיבות המשפחה)
טלקר, בן 50 במותו, הותיר אחריו ארבע בנות ובן אחד, ושלושה נכדים, אחד מהם נולד ביום שבו נהרג. קרוב משפחתו בני רג'פורקר סיפר כי חנוך לא הספיק לראות את נכדו השלישי. "הבת שלו נכנסה לניתוח בשבע בערב ביום חמישי, ט"ו באב, וגם התאונה התרחשה באותו תאריך. הוא שלח הודעה לבת שלו בשלוש בלילה כדי לשאול לשלומה, אבל היא לא הספיקה לענות", אמר.
"זה לא הגיע לו. הוא רק רצה לעזור", קראו קרובות משפחתו של טלקר בהלוויה. אחיו הבכור, לוי, ספד לו: "הדמעות לא מפסיקות לרדת, בחיים לא חשבתי שאצטרך להספיד את אח שלי. עכשיו כל המדינה יודעת שאתה וחבר שלך הייתם צדיקים. הלכת לעזור ועזבתם אותנו. עזרת תמיד, בכל שעה. אתגעגע אליך ולחיוך שלך. השארת לנו חור בלב".
6 צפייה בגלריה
מסע הלוויתו של חנוך טלקר ז"ל
מסע הלוויתו של חנוך טלקר ז"ל
קרוביו של טלקר מלווים אותו למנוחות
(צילום: רועי עידן)
הלווייתו של טלקר, אמש
(צילום: רועי עידן)

דני, אח נוסף של חנוך, הוסיף כי "תמיד אמרת 'מצווה מזדמנת אל תחמיצנה', ואתה לא החמצת והגשת עזרה לעוברי אורח. אנשים שלא הכרת. אתה וחברך. כמה סימבולי שביום האהבה קרה מה שקרה. כולך לב אחד גדול. ערב לכתך, נולד לך נכד נוסף. נשמה שבאה ונשמה שהולכת. עלית בסערה השמיימה".
רב הקהילה אמר כי "אופקים הקריבה חמישה קורבנות טהורים. חנוך שלנו היה סמל מופת לצניעות, הוא בא לבית כנסת למפגש עם בורא עולם. רק לפני שבוע היינו במלחמה, ובדיוק שבוע אחר כך אנחנו משלמים קורבן כל כך יקר. מי יודע אם כיפר על כל המלחמה הזו שתעבור בקלות".
במקביל, בביתו של יואב חדרי, שהותיר אחריו אישה, שלושה ילדים ותשעה אחים ואחיות, התאספה המשפחה הקרובה לימי השבעה. "הוא חינך אותנו לדרך ארץ, שמירת מצוות ועזרה לזולת", סיפר בנו של יואב, אוראל. "אני נהג משאית ויודע מה הולך בכבישים. הוא תמיד אמר לי להיות סבלני בכביש ולא להשתולל, שזה כמו לצאת למלחמה. אבא שלי תמיד אמר לנסוע בזהירות ולקחתי את זה לתשומת לבי. אני אשתדל לקיים את הדברים שהוא חינך אותי עליהם".
"הוא מעולם לא עשה תאונת דרכים", אמרה אחותו של יואב, ובתו הוסיפה כי "אבא שלנו תמיד הזהיר אותנו לנסוע לאט, כי היום נוסעים בכבישים כמו מטורפים".
בני המשפחה העריכו כי יואב וחנוך לא הבחינו ברכב המתקרב, אך הדגישו כי לא יודעים דבר על התקדמות החקירה. "הם עשו הכול ביחד. מתפללים, יוצאים לחופשות, כמו אחים", אמר הבן.
פורסם לראשונה: 22:05, 13.08.22