גל האומיקרון מראה סימני דעיכה והיום (שלישי) אנחנו נפרדים מאחד הסמלים הגדולים של המאבק בקורונה – התו הירוק. גם החובה לבצע בדיקות קורונה מצטמצמת. איפה הוא עדיין נשאר רלוונטי? ואיזה עוד שינויים יש בהגבלות הקורונה? ynet עושה סדר.
2 צפייה בגלריה
התו הירוק
התו הירוק
התו הירוק. נפרדים מאחד הסמלים הכי משמעותיים של המאבק בקורונה
(צילום: EPA)
איפה יש תו ירוק? מהיום אין צורך להראות יותר תו ירוק ברחבי ישראל. עד לאחרונה עוד היה צורך להראות את התו בכניסה לגני אירועים, מועדונים וכנסים.
לאחר כניסת התקנות לתוקף, תוקף החיסון או ההחלמה ישפיע בעיקר עבור מי שרוצה לטוס לחו"ל, בהתאם לתקנות של כל מדינה.
התו הירוק שלי עדיין בתוקף? מי שקיבל שלוש או ארבע מנות חיסון יוארך התו הירוק שלו עד לתאריך 31 במאי 2022 או עד לשישה חודשים ממועד החיסון, המאוחר מביניהם.
מי שקיבל שתי מנות חיסון וחלף לפחות שבוע ממנת החיסון השנייה של פייזר ושבועיים ממנת החיסון של מודרנה או אסטרהזניקה, וטרם חלפו שישה חודשים ממנת החיסון השנייה, זכאי לתו ירוק.
מה עם מחלימים? מי שהחלים מקורונה ועדיין לא חלפו שישה חודשים מההחלמה זכאי לאישור החלמה. ילדים עד גיל 12 ושלושה חודשים שהחלימו מקורונה זכאים לתו ירוק עד חצי שנה מהחלמתם או עד גיל 12 ושלושה חודשים.
מחלים שהתחסן במנה אחת לפחות זכאי לתו ירוק עד לחצי שנה מהחלמתו או עד לחצי שנה ממועד החיסון האחרון שקיבל או עד לתאריך 31 במאי 2022 – המאוחר מביניהם.
עומס במתחמי בדיקות קורונה ברחבי הארץ, ארכיון
(צילום: ליהי קרופניק, שחר גודלשטיין, רענן בן צור, חיים גולדיטש, ליאור אל חי )

איזה בדיקות קורונה צומצמו? מהיום יופסק מתווה בדיקות הקורונה עבור תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים.
מה עם בתי הספר היסודיים והגנים? מתווה "בודקים ולומדים" יימשך בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים עד ל-10 במרץ. אם התחלואה תמשיך לדעוך, המתווה שדורש בדיקת קורונה פעמיים בשבוע יופסק לחלוטין.
האם עדיין יש חובה לעטות מסכה? החובה לעטות מסכה במקומות סגורים עדיין קיימת, ומי שלא יעטה מסכה יקבל קנס בסך 500 שקלים.
2 צפייה בגלריה
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג. ישראלים לא צריכים בדיקת קורונה לפני שעולים למטוס בחזרה לארץ
(צילום: AFP)
איזה שינוי יש במתווה הכניסה לישראל? מהיום, אזרחים ישראלים ששבים ארצה לא חייבים לבצע בדיקת PCR או אנטיגן טרם הכניסה לישראל או העלייה למטוס. עם זאת, עדיין יש חובה לעשות בדיקת PCR לאחר הנחיתה בנתב"ג.
מה עם תיירים שאינם ישראלים? מהיום מותרת כניסת זרים לישראל בכל הגילים, מחוסנים ושאינם מחוסנים, בכפוף להצגת תוצאה שלילית בבדיקת PCR טרם העלייה למטוס או הכניסה לישראל, וביצוע בדיקת PCR לאחר הנחיתה.
יש עדיין חובת בידוד לנכנסים לישראל? כל מי שנכנס לישראל, אזרחים ותיירים זרים, חייבים בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית של בדיקת ה-PCR שנערכה מיד לאחר הנחיתה או עד שיעברו 24 שעות מאז שנערכה הבדיקה, המוקדם מביניהם.
כמו כן, כל הנכנסים לישראל נדרשים למלא טופס הצהרת נוסע נכנס במהלך 48 השעות שקדמו לעלייה למטוס או לכניסה לישראל.
מה אם אני מגיע ממדינה אדומה? כל החוזרים ממדינה אדומה, ישראלים ותיירים זרים, מחויבים לערוך בדיקת קורונה עוד לפני הכניסה לישראל.
פורסם לראשונה: 23:20, 28.02.22