השר טרופר בריאיון לאולפן ynet
(צילום: טל שמעוני, שמוליק דודפור)

שר התרבות חילי טרופר אמר הערב (שבת) לפני כניסתו לקריה בתל אביב, שם כונס קבינט הקורונה, כי הוא מתנגד לסגירת המופעים בימי החנוכה, וטען כי משרד הבריאות תומך בעמדתו. "אנחנו נוקטים עמדה זהירה וההגבלות הראשונות צריכות להיות בנתב"ג", אמר לאולפן ynet. "אנחנו לא רוצים לפגוע בפרנסה של אנשים ובילדים שכבר שנתיים חיים תחת מגבלות קשות. אין סיבה להגיע לזה אם נהיה ערניים".
טרופר התעקש כי מופעי החנוכה מתקיימים תחת הנחיות מחמירות ואמר: "טוב עשה שראש הממשלה יצא בהחלטות מהירות וסגר את השמיים בפני מדינות מוסכנות, אבל יש אמירה לפרנסה של אנשים. לא מורידים גרזן בקלות, ואנחנו אחרי גל רביעי גדול שהממשלה הוכיחה במהלכו שאפשר לקיים חיים לצד הקורונה".
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר מגיע לקבינט הקורונה
חילי טרופר מגיע לקבינט הקורונה
השר טרופר מגיע לדיון קבינט הקורונה בקריה בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי )
2 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ מגיע לקבינט הקורונה
ניצן הורוביץ מגיע לקבינט הקורונה
שר הבריאות הורוביץ בבואו לקריה, הערב
(צילום: מוטי קמחי)

הזן החדש שמדאיג את העולם - כותרות נוספות

השר נשאל איך ניתן לקבל החלטות כשלא כל הפרטים על הזן החדש ידועים, והשיב: "צריך להיזהר ולא להיכנס להיסטריה. אנחנו עושים צעדים זהירים וגם משרד הבריאות תומך בעמדה שלי. כל ילד שילך למופע חנוכה יעבור את הבדיקות הנדרשות לפי התו הירוק. אנחנו נחכה את הימים האלה, נקבל ממצאים, ובחצי השני של השבוע נדע אם הווריאנט החדש עוקף את החיסונים. נעבוד בצורה זהירה ונאפשר לילדים בישראל ליהנות מקצת תרבות".
טרופר הוסיף: "שאלתי את שרון אלרעי פרייס, שאפשר להגיד שהיא לא ממקלי הראש, וגם היא לא תומכת בהגבלות חנוכה. הילדים שילמו מחירים כבדים, אבל אני איש אחראי והקשבתי למשרד הבריאות שאמר שאין צורך להטיל מגבלות על האירועים כרגע. העמדה שלי נשענת על עמדה אחראית ואם בעוד כמה ימים יגיע מידע נוסף - נצטרך לעשות שיקולים מחדש".
פרופ' רן בליצר על הזן החדש
(צילום: שמוליק דודפור)

מה לדעתך יהיו ההחלטות בעת הזו? "אני אצביע בעד על כל דבר שסוגר מבחוץ. בעניין הזה אני שמרן. נכון לעשות מהלכים דרמטיים בכל מה שקשור לכניסה של ישראל ולשמור על החיים בפנים".
סגירת נתב"ג לשבוע זה הגיוני? "אני כמובן צריך לשמוע את המומחים, אבל דעתי היא לסגור ככל האפשר בחוץ, כדי שיהיה יותר בטוח בפנים. יש אירועים שצריך לוודא שיתקיימו תחת מגבלות".
טרופר הוסיף כי יש לקחת דברים בפרופורציות, והזכיר שעד לפני כמה שבועות לא התאפשרה כניסת תיירים לישראל. "נכון שרק התחלנו לפתוח וזה נורא מבאס, אבל המחיר עדיף לעומת פגיעה בפרנסה".