"מחושך גדול לאור חזק": לאחר שעמית מן ז"ל (22) הצילה בגבורתה תושבים מבארי, היום (שני), חודש לאחר המתקפה האכזרית של חמאס, משפחתה התכנסה בבית הכנסת צימבליסטה באוניברסיטת תל אביב כדי לחגוג את ברית המילה של בן אחותה רות, יהונתן.
משפחתה של עמית בבית הכנסת באוניברסיטת ת"א
(צילום: חן גלילי)

רות, תושבת נתיבות, ילדה את יהונתן בבית חולים לניאדו שבנתניה. אחותן, חביבה, סיפרה כי "התוכנית הייתה שעמית תיילד את רות. הן חיכו והתרגשו לקראת הלידה". היא תיארה כי בשבת ב-7 באוקטובר "התכתבנו והיינו עם עמית בקשר ישיר כשהיא הייתה בכוננות בבארי. הייתי עם רות במהלך הלידה, זו הייתה חוויה מטלטלת. אני יודעת עד כמה הן ציפו ללידה הזו והיה לי קשה למלא את המקום של עמית"
חביבה סיפרה כי הלידה נמשכה שעות רבות, אך "עמית הייתה איתנו לאורך כל הלידה. השמענו שירים שהיא אהבה ודיברנו איתה. היא הייתה איתנו". היא העידה כי "כשיהונתן נולד זה פירק אותנו. זו הייתה הפעם הראשונה שפתאום את חוזרת להאמין בתקווה, בחיים. כי חושך גדול ירד עלינו, והקטנצ'יק הזה הצליח להביא לנו אור גדול וגרם לנו להיות מאושרות בפעם הראשונה מאז. אנחנו חייבים לנצח בשבילו ובשביל הילדים של כולנו, שהם יגדלו לעולם טוב יותר ושדבר כזה לא יקרה עוד לעולם".
4 צפייה בגלריה
עמית מן
עמית מן
"יכלה להציל את עצמה, בחרה להציל חיים של אחרים". עמית מן
(באדיבות המשפחה )
4 צפייה בגלריה
האחות חביבה והאחות רות שילדה
האחות חביבה והאחות רות שילדה
"דיברנו עם עמית כל הזמן והשמענו שירים שאהבה. היא הייתה איתנו". האחות חביבה על הלידה
(באדיבות המשפחה )
4 צפייה בגלריה
האחות של הפרמדיקית, רות
האחות של הפרמדיקית, רות
"כשיהונתן נולד התפרקנו - חזרנו להאמין בחיים". רות עם יהונתן
(צילום: חן גלילי)
4 צפייה בגלריה
אימא של הפרמדיקית, רחל
אימא של הפרמדיקית, רחל
"עמית יכלה להציל את עצמה, אבל זה היה התפקיד שלה". האם רחל
(צילום: חן גלילי)
מחר המשפחה תתכנס שוב ותעלה לקברה של עמית לציון יום ה-30 לזכרה. במהלך טקס הברית, שהתקיים כאמור באוניברסיטת תל אביב שסייעה למשפחה בהפקתו, האם רחל והאחות רות סיפרו בדמעות על הצער הגדול שנעטף באור של שמחה. "עמית אמרה ש'ברגע שמתחילים צירים אני מיילדת אותך', ואנחנו עדיין מתקשים לעכל את המציאות. אין יום שאני לא מחכה שעמית תדפוק בדלת ותחזור הביתה", סיפרה רות.
רות הוסיפה כי עמית "הייתה גיבורה אמיתית, למרות שכולם הזהירו אותה וביקשו ממנה שתציל את עצמה ותחזור להסתתר בממ"ד היא לא הייתה מוכנה לוותר ונלחמה עד הרגע האחרון כדי להציל את חייהם של אחרים. הקב"ה מראה לנו שגם במקום של האפלה הכי גדולה יש ניצוץ של אור, והמעבר הזה משכול לשמחה הוא העדות הטובה ביותר לכך שעם ישראל חי והכוח שלנו הוא באחדותנו. רק ביחד ננצח". רחל אמרה כי "עמית הייתה גיבורה אדירה. לא ידענו עד כמה היא גיבורה. היא אמרה שאם זה המצב, היא נשארת שם עד הסוף. היא יכלה להציל את עצמה כמה פעמים, אבל זה היה התפקיד שלה".