השר גדי איזנקוט, חבר קבינט המלחמה, הטיח בראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הקבינט אמש (שבת), ואמר כי "אתה מנהל מו"מ על שחרור החטופים כאילו זה המו"מ הקואליציוני". הדברים נאמרו על רקע תחושה של שרים בקבינט המלחמה, לפיהם נתניהו לא רוצה עסקה - ו"אין על מה לדבר", לדברי גורמים שמעורים בפרטי הדיון.
התכנסות קבינט המלחמה בקריה, ארכיון
(צילום: איתי בית-און, לע״מ)

2 צפייה בגלריה
איזנקוט הטיח בנתניהו: "מנהל מו"מ על החטופים כאילו זה מו"מ קואליציוני"
איזנקוט הטיח בנתניהו: "מנהל מו"מ על החטופים כאילו זה מו"מ קואליציוני"
איזנקוט הטיח בנתניהו: "מנהל מו"מ על החטופים כאילו זה מו"מ קואליציוני"
(צילום: יואב דודקביץ, דנה קופל)
במהלך הדיון שהתכנס לאחר האולטימטום שהציב השר בני גנץ בפני ראש הממשלה, הייתה מתיחות גדולה בין נתניהו לבין צוות המשא ומתן לשחרור החטופים. נתניהו דחה רעיונות שהציג הצוות. בקבינט נרשמה תמיכה בהצעות הצוות - אך נתניהו דחה אותן על הסף וטען שהן יביאו לסיום המלחמה. "אתם לא יודעים לנהל משא ומתן עם החמאס שרק דוחה שוב ושוב את כל מה שהם מציעים", אמר נתניהו.
גנץ אמר לנתניהו במהלך כינוס הקבינט כי "אני מסתכל עליך בזמן שצוות המו"מ מדבר. אני רואה את שפת הגוף שלך. נראה שאתה לא מרוצה מהם. אם זה המצב תחליף את הצוות". רה"מ השיב: "אני לא מוכן לשום הצעה שתביא לסיום המלחמה". איזנקוט הטיח פעם נוספת: "אף אחד לא רוצה לעצור את המלחמה. העמדה שלך לא רוצה להביא לשחרור חטופים".
גורמים שמעורים בדיון אמרו שהוא התנהל באופן לא פשוט סביב הנתיבים שיכולים להוביל לחזרה למו"מ, לאור המבוי הסתום. לדברי הגורמים, כל הנוכחים יצאו בתחושה שנתניהו פשוט לא רוצה עסקה. בכיר ישראלי אמר כי "עד אחרי רפיח לא יקרה כלום עם החטופים אלא אם יתרחש נס".
2 צפייה בגלריה
גנץ: נגבה מאיראן את המחיר באופן ובזמן שנכונים לנו
גנץ: נגבה מאיראן את המחיר באופן ובזמן שנכונים לנו
גנץ לנתניהו: "נראה שאתה לא מרוצה מצוות המו"מ, אם זה המצב תחליף אותם"
לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה: "הדברים אינם נכונים. ראש הממשלה נתניהו פועל סביב השעון להביא לשחרור כל חטופינו". הקבינט המורחב יתכנס במשרד ראש הממשלה בבסיס הקריה בתל אביב ביום חמישי הקרוב בשעה 20:00.
איזנקוט זעם על כך ש"הדברים לא זזים" כבר לפני כחודשיים, אז הוא אמר כי "ראינו שהעמדות שלנו לא מובילות לשום מקום. צריך לחשוב מחוץ לקופסה. אם היינו יוזמים כבר היינו בתוך עסקה". לאחר מכן נתניהו עקץ: "אתם לא יודע לנהל מו"מ".
בימים האחרונים נרשם עימות נוסף שבו נכח השר איזנקוט, הפעם מול השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שנערכה ביום חמישי האחרון איזנקוט מתח ביקורת על כך שלא מתקבלות הכרעות, ובן גביר קפץ והעיר: "שמענו אתכם המומחים הצבאיים הגנרלים, אנשי הקונספציה".
איזנקוט זעם והשיב לו: "ראינו את ההצלחה שלך בחיזוק הביטחון הלאומי, תפסיק להפריע לי ושל נעליך. משתמט". בן גביר לא נשאר שקט, והשיב: "איפה הייתם המומחים הצבאיים ב-7 באוקטובר?". ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב, וביקש מבן גביר לעצור.