שוטר מג"ב שירה אמש (שישי) למוות ביעקוב טוחי, תושב יפו, בשל סכסוך על חנייה, נחקר על ידי מח"ש ולאחר מכן נעצר בחשד לרצח. כך הותר אחר הצהריים לפרסום. בשעות הבוקר המוקדמות הושלך רימון הלם לעבר ביתו של השוטר. לא דווח על נפגעים בתקרית. על מרבית פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.
גופת הקורבן שוחררה לקבורה רק במוצאי שבת, אחרי שבמהלך היום הפגינו עשרות בני משפחה ותושבים מיפו מחוץ למכון לרפואה משפטית באבו כביר בתל אביב בדרישה לעשות זאת. גופתו צפויה להגיע לביתו שסמוך לזירת הירי, ומשם תצא צעדה למסגד אל נוזהא בשדרות ירושלים. לאחר תפילה שתתקיים במקום הוא יובא לקבורה בבית העלמין טאסו. המשטרה נמצאת בכוננות גבוהה בעיר מאז הרצח ונערכת לכל תרחיש.
עשרות מפגינים מול המכון לרפואה משפטית
(צילום: אדם קוטב)

2 צפייה בגלריה
יעקוב טוחי,  תושבי יפו מפגינים בשעה זו מחוץ למכון לרפואה משפטית
יעקוב טוחי,  תושבי יפו מפגינים בשעה זו מחוץ למכון לרפואה משפטית
יעקוב טוחי והמפגינים הקוראים לשחרר את גופתו
(צילום: אדם קוטב)
2 צפייה בגלריה
 תושבי יפו מפגינים בשעה זו מחוץ למכון לרפואה משפטית
 תושבי יפו מפגינים בשעה זו מחוץ למכון לרפואה משפטית
הפגנה מחוץ למכון אבו כביר. "נדאג שהיורה ישב מאחורי סורג ובריח"
(צילום: אדם קוטב)
טוחי, תושב יפו שעבד בשגרירות ארה"ב והתנדב ב"איחוד הצלה" ובמד"א, נורה ליד ביתו על ידי השוטר - שגם מתגורר באזור. האירוע נחקר על ידי מח"ש, ולפי המשטרה בבדיקה הראשונית העלתה שהוא פתח באש בעקבות הוויכוח שפרץ ביניהם על "שימוש בדרך". השוטר נפצע באורח קל בתקרית, אחרי שלפי המשטרה טוחי "ככל הנראה" דקר אותו.
עבד סטל, בן דוד של הקורבן ויו"ר האגודה למען ערביי יפו, אמר כי "הופתענו מהאירוע. בן אדם תוקף איש מד"א, איש כוחות הצלה, באמצע הרחוב ומכה אותו. אחר כך הוא הוציא אקדח וירה בו שמונה פעמים. זה היה רצח בדם קר והוא לא יעבור בשתיקה. אנחנו לא נקבל את ההתנהגות הזאת ואנחנו נדאג שהוא ישב מאחורי סורג ובריח ומשפחתו תסולק מיפו. אין לה מקום כאן.
"אנחנו כועסים על משטרת ישראל שדאגה להחתים אותנו על נתיחת גופה, אבל עד עכשיו היא נמצאת בבית החולים ולא הביאו אותה לכאן לאבו כביר. אנחנו רוצים לשחרר את הגופה היום ולקבור אותה, זו זכותו של המת. אנחנו קוראים לכל הגורמים המעורבים: תנו יד לביצוע הנתיחה כבר היום, אנחנו רוצים לקבור את יעקוב", אמר.
תיעוד העימות והירי

לדבריו, "הוא ירד לרחוב כדי לעזור למישהו שנפגע בתאונת דרכים ושם התפתח ויכוח עם השוטר. זה נגמר ברצח באמצע היום. אנחנו המומים, מקווים שהמשטרה ומי שאחראי ייתן את הדין. אנחנו לא מעודכנים בחקירה, זה בידי מח"ש. אין לנו אמון במח"ש, הם יטייחו את החקירה וזה יגרום לתסיסה של תושבי יפו. הם לא ישבו בשקט עד שנקבל את האמת".
ג'וני סכראן, חובש באיחוד הצלה שעבר לצד טוחי גם בשגרירות ארה"ב, סיפר: "היינו חברים טובים, אפילו התנדבנו ביחד. אין בחורים טובים כמוהו. אתמול הגעתי לזירה באיחור. התחושות קשות, כל יפו אוהבת אותו. הוא בן אדם מאוד טוב, אכפתי, עוזר לקהילה ונשמה טובה".
פורסם לראשונה: 15:17, 13.04.24