הספר "מלחמה" של העיתונאי האמריקני בוב וודוורד חושף אמירות קשות של ג'ו ביידן על בנימין נתניהו, ובנוסף מתאר את קשרי הידידות בין דונלד טראמפ לוולדימיר פוטין - ידידות שנמשכה גם כשטראמפ עזב את הבית הלבן בינואר 2021. רשת CNN פרסמה קטעים מהספר המדובר.
בספר מצוטט אחד מעוזריו של טראמפ, שסיפר שמאז סוף כהונתו הוא ופוטין קיימו שבע שיחות טלפון. באחד הקטעים ב"מלחמה" מספר וודוורד על רגע שהיה באחוזתו של טראמפ בפלורידה, שבו אמר לאחד מעוזריו לצאת מהחדר "כדי שיוכל לנהל שיחת טלפון פרטית עם נשיא רוסיה".
1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ ולדימיר פוטין מפגש פסגה פסגת G20 יפן
דונלד טראמפ ולדימיר פוטין מפגש פסגה פסגת G20 יפן
טראמפ ופוטין בפגישה ב-2019, במהלך כהונת טראמפ כנשיא
(צילום: AP)
וודוורד כתב גם על רגע שהיה בעיצומה של מגפת הקורונה, כשטראמפ עדיין היה נשיא ארה"ב. באותה תקופה פוטין נכנס לבידוד קפדני, וטראמפ שלח לו בחשאי ערכות לבדיקת קורונה.
לפי וודוורד, פוטין אמר לטראמפ בשיחת טלפון שלא לספר שהוא שלח לו את המכשירים של חברת Abbott לגילוי הנגיף. "בבקשה אל תספר לאף אחד ששלחת לי את זה", אמר פוטין לטראמפ, כך לפי העיתונאי האמריקני. "לא אכפת לי, זה בסדר", אמר טראמפ. "לא לא, אמר פוטין. אני לא רוצה שתספר לאף אחד בגלל שאנשים יכעסו עליך – לא עליי. לא אכפת להם ממני".
בקמפיין טראמפ הכחישו את הדברים שפורסמו בספר "מלחמה". הדובר סטיבן צ'ונג אמר היום כי "אף אחד מהסיפורים המומצאים של בוב וודוורד אינו נכון".
בחודשים האחרונים הצהיר הממשל האמריקני כי רוסיה מנסה להתערב פעם נוספת בבחירות בארה"ב ולחבל בהן. לפי גורמים אמריקנים רשמיים, גם הפעם מוסקבה רוצה להביא כך לניצחונו של טראמפ – כפי שעשתה לפי המודיעין האמריקני ב-2016.
טראמפ, נזכיר, נחשב לאורך השנים למנהיג שפוטין רוצה בניצחונו, בין השאר בשל הפילוג העמוק ששורר לגביו בקרב אזרחי ארה"ב והיכולת לזרוע באמצעות הפילוג הזה כאוס בחברה האמריקנית. טראמפ השמיע בעבר שבחים על רודנים כמו פוטין וקים ג'ונג און ועל היד הרמה שבה הם שולטים במדינותיהם, וה-CIA קבע כי בבחירות לפני שמונה שנים, כדי להביא לניצחונו, ניהלה רוסיה מבצע של זריעת דיס-אינפורמציה וחדשות כזב ברשתות האמריקניות.
לפני כחודש, בנימה די ניכרת של לעג, אמר פוטין כי בבחירות בנובמבר מוסקבה תומכת בניצחונה של קמלה האריס. בריאיון שהעניק מול קהל בוועידה כלכלית בוולדיווסטוק אמר פוטין כי אם עד פרישתו מהמרוץ תמכה רוסיה בג'ו ביידן, כעת היא רוצה לראות את מחליפתו מנצחת, והוסיף בציניות ברורה: "יש לה צחוק מדבק". דבריו עוררו צחוק בקהל שישב באולם והאזין לו.