לאחר שבית משפט השלום בתל אביב דחה על הסף את תביעת הנזיקין של זהבה ויגאל נגר, הוריה של תהילה נגר שהומתה סמוך לביתה בקיבוץ גינוסר, ערערה המשפחה לבית המשפט המחוזי בעיר, והבהירה כי תמשיך במאבק על הפיצוי שמגיע לה בעקבות מחדלי החקירה.
3 צפייה בגלריה
יגאל נגר, אביה של תהילה ז"ל
יגאל נגר, אביה של תהילה ז"ל
"אם צריך נגיע לבג"ץ". זהבה ויגאל נגר, הוריה של תהילה
(צילום: אוהד צויגנברג)
3 צפייה בגלריה
"החקירה נוהלה באופן כושל ורשלני, היא נרצחה". תהילה נגר
"החקירה נוהלה באופן כושל ורשלני, היא נרצחה". תהילה נגר
"החקירה נוהלה באופן כושל ורשלני, היא נרצחה". תהילה נגר
תהילה נגר הייתה בת 31 כאשר ראיד רושרוש מהכפר מרר הטיח אבן גדולה בראשה וגרם למותה בעת שהם היו ליד המושבה מגדל בעמק הירדן. משפטו לווה בתהפוכות. הוא הואשם תחילה על ידי הפרקליטות ברצח, ובמהלך המשפט העידו 50 עדי תביעה. לאחר שנתיים של דיונים נדהמו הוריה של תהילה כאשר הפרקליטות הודיעה להם כי בכוונתה להגיע להסדר טיעון עם רושרוש שבמסגרתו יוחלף האישום נגדו מרצח להריגה בלבד. הם התנגדו, אך לא הצליחו למנוע את המהפך ובסופו של דבר נידון רושרוש ל-19 שנות מאסר.
בסיומו של ההליך הפלילי, לפני כשלוש שנים, פנתה משפחת נגר לסיוע המשפטי, וביקשה להגיש תביעה אזרחית נגד המשטרה בגלל כשלי החקירה. הם הגישו תביעה נגד המדינה בסך 650 אלף שקלים בשל הסבל שנגרם להם, אך כעת כאמור היא נדחתה.
משפחתה של תהילה נגר לאחר השמעת גזר הדין ב-2019
(צילום: אביהו שפירא )

3 צפייה בגלריה
ראיד בן רושרוש
ראיד בן רושרוש
ראיד רושרוש
(צילום: גיל נחושתן )
יגאל נגר, אביה של תהילה, הביע אכזבה מהחלטת בית המשפט, והדגיש: "אנו לא נוותר ונמשיך במאבק על הפיצוי שמגיע לנו בגלל מחדלי החקירה. הבת שלנו נרצחה, ולצערי נוהלה חקירה כושלת ורשלנית ולכן התיק הסתיים בדרך הזו, אם צריך נגיע גם לבג"ץ". לדבריו, "בכירי המשטרה הגיעו אלינו לפני ההלוויה והודיעו לנו שהתיק פוענח, ובדיעבד התברר שזה היה כדי להרדים אותנו. רק במשפט הבנו עד כמה החקירה הייתה עלובה".
עו"ד גלי לובצקי עו"ד גלית לובצקי צילום: דפנה טלמון
עו"ד גלית לובצקי, שמייצגת את המשפחה מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, טענה לאחר דחיית התביעה כי "המשטרה התרשלה ולא אספה את האבן שבאמצעותה הנאשם רוצץ את ראשה - והשאירה את האבן בזירת הרצח. השוטרים ברשלנות גרמו למחיקת סרטי הצילום ברכבו של הנאשם שתיעדו את הנסיעה מהקיבוץ לזירת הרצח, השוטרים נכנסו בצורה לא נקייה לרכבו של הנאשם ושיבשו את זירת הרכב, לא אספו את תיקה האישי ואת הסלולר שלה, לא אספו מצלמות אבטחה מפיצוציה בדרך - וסך הכשלים האלה הביא לתוצאה המשפטית המביכה הזו".
היא הוסיפה כי "על סמך כשלי המשטרה תבעה משפחת נגר את המדינה ודרשה לקבל כ-650 אלף שקלים. התביעה הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב. אולם, לפני מספר חודשים דחה בית המשפט את התביעה על הסף, ונימק זאת בכך ש'אי אפשר לנהל הליך אזרחי שבמרכזו ובבסיסו מעין משפט חוזר להליך שהסתיים בהסדר'". לדבריה, "אנו לא מסכימים עם קביעותיו של השופט, הוכח ציבורית שהמשטרה התרשלה בניהול החקירה, וכתוצאה מכך הנאשם זכה מן ההפקר וניצל ממאסר עולם. משפחת נגר סבורה שסכום התביעה הוא המעט שהמדינה יכולה לעשות כדי לפצותה על העוול הרב שנגרם לה".