המלצר ששירת את שי אביטל דקות לפני שנעצר
(צילום: לירן לוי)

נציגת המשטרה אמרה "שי", הוא ענה בחיוב - ובכך הגיע לקצו מסע של חודשים לאיתור סוכן הדוגמנות שנגדו הוגשו 26 תלונות על עבירות מין: שי אביטל, סוכן הדוגמנות החשוד במעשים מגונים, נעצר ביום חמישי בערב בהולנד, דקות אחרי שלידי המשטרה הגיע המודיעין על מיקומו.
נציגת המשטרה בהולנד, יעל רייכרד, הייתה זו שהביאה למעצרו אחרי שצעקה לעברו את שמו. הוא הסתובב אליה, השיב "כן" והיא אמרה לו - "אתה עצור". מיד לאחר מכן הוא נאזק על ידי שני שוטרים הולנדים שהתלוו לנציגה הישראלית. "הטעות שלו הייתה שהוא הסתובב אליה וענה 'כן'. היה ברור לנו שאם אישה תפנה אליו, הוא ייפול מהר יותר", אמר גורם במשטרה.
3 צפייה בגלריה
המסעדה בה ישב שי אביטל במסעדה לפני שנעצר
המסעדה בה ישב שי אביטל במסעדה לפני שנעצר
המסעדה שבה שהה אביטל לפני מעצרו
(צילום: לירן לוי)
3 צפייה בגלריה
המקום בו ישב שי אביטל במסעדה לפני שנעצר
המקום בו ישב שי אביטל במסעדה לפני שנעצר
בשולחן הזה ישב אביטל עם חבריו. "לא ענו לי כשפניתי אליהם בעברית"
(צילום: לירן לוי)
עם אביטל, שנעצר בצאתו מהמסעדה "קאסה איטליאנה" באמסטרדם, ישבו כמה חברים. הם התפזרו מיד עם לכידתו. המעצר עבר באופן חלק ומהיר, ללא התנגדות מצידו של אביטל, שלא אמר מילה מעבר להודאתו כי הוא אכן שי אביטל.
המלצר ששירת את אביטל במסעדה בלב אמסטרדם, זמן קצר לפני המעצר, סיפר ל-ynet כי אביטל וחבריו ישבו במקום למשך יותר מחצי שעה. המלצר אמר כי המעצר אירע במרחק כ-100 מטר מהמסעדה: "הרגשתי שהוא לחוץ כי אמרתי להם בעברית 'בתיאבון', 'שלום', 'מה שלומך?' - והם לא ענו לי. הם ניסו לשמור על פרטיות. אם מה שיוחס לו נכון, שיישב כל החיים בכלא".
ביום שני הקרוב צפוי להתקיים בבית המשפט בהולנד דיון בעניינו של אביטל, ובו הוא צפוי לבקש לעבור למעצר בית בתנאים מגבילים על אדמת הולנד. לקראת הדיון ביקש אביטל לקבל מתורגמן, ופרקליטיו אמרו כי הוא ממשיך להכחיש את החשדות נגדו. הוא הוסיף כי הוא "הופתע מאוד" מהמעצר.
(צילום: סטס קופולו)

3 צפייה בגלריה
צו המעצר
צו המעצר
מעצרו של אביטל, וצו המעצר ההולנדי
במשטרה, מנגד, רואים בדחייה דבר טוב ומתכננים עד יום שני לגבש ראיות במקרים נוספים מלבד השניים שהביאו לצו המעצר הבינלאומי נגדו. בצו המעצר, שנחשף אתמול ב-ynet, מיוחסים לאביטל שלושה סעיפים של מעשה מגונה - בהם מעשה מגונה תוך שימוש בכוח או באיומים, ומעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה שמונע מתן הסכמה חופשית.
כחלק מההליך שיתנהל כעת נגד אביטל, על הפרקליטות להגיש נגד אביטל כתב אישום תוך 40 יום, ולכן במשטרה נערכים להשלמות חקירה אפשריות בהתאם להנחיות הפרקליטות. אביטל, בהנחיית עורכי דינו, שומר על שתיקה במעצר בהולנד, ועל פי התנהגותו עושה רושם שהוא הוכן למעצר במשך תקופה ארוכה. כפי הנראה, לפני הגעתו להולנד הוא עבר בין היתר גם בבלגיה ובצרפת.
תקופת הקיץ, שבה ישראלים רבים נופשים בחו"ל ובאירופה בפרט, הביאה מידע מודיעיני שוטף למשטרה מבירות אירופה. מידע רב אמנם מתברר כלא נכון, אבל במקרה של אביטל התברר המידע המודיעיני כמדויק - ומאותו רגע, החתימה המשטרה צו מעצר באינטרפול והביאה למעצרו.
עורכי הדין שרון נהרי וששי גז, המייצגים את אביטל
גורם במשטרה אמר ל-ynet: "אנחנו קוראים למי שנפגעה על ידי שי אביטל וטרם התלוננה להגיע לתחנת המשטרה או ליצור איתנו קשר. כל פיסת מידע ועדות חדשה תסייע בחקירה לביסוס תשתית ראייתית חזקה יותר. לצד הקריאה למתלוננות, אנחנו קוראים לעדים למעשיו, אם היו כאלה, לשפוך אור חדש על הפרשה".
עורכי דינו של אביטל, ששי גז ושרון נהרי, אמרו כי "שי אביטל יילחם על חפותו המוחלטת וייצא זכאי. שי אביטל לא ברח מן הארץ, הוא יצא כדין והוא טוען לחפות וחפותו תוכח. אני רק מזכיר לכולם שעד לפני שבועיים המשטרה אמרה שאין לה מספיק ראיות להסגיר אותו. היו לנו תוכניות מסוימות שאני לא יכול לפרט, אך יחד עם זאת אנחנו חושבים שבית המשפט יאמר את דברו ואז נראה איך מתקדמים משם".