3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי מירי רגב
מרב מיכאלי מירי רגב
"עוד אסון שיכול היה להימנע". רגב נגד מיכאלי
(צילום: קובי קואנקס, הדר יואביאן)
שעות ספורות אחרי שמאיר ישראל עשוש בן ה-6 נפטר אחרי שנשכח במכונית בחניית בית ספר במועצת שדות נגב שבעוטף עזה, כתבה ח"כ מירי רגב מהליכוד כי אם שרת התחבורה מרב מיכאלי לא הייתה מבקשת לדחות את חובת התקנת המערכות לשכחת ילדים במכוניות ליוני 2022 - האסון עשוי היה להימנע. השרה מיכאלי החליטה לפי שעה שלא להגיב על הדברים, אך שר התחבורה לשעבר בצלאל סמוטריץ' ציין שההצעה של רגב לא הייתה מונעת את הטרגדיה.
חילופי הדברים החלו אחרי שרגב צייצה בטוויטר: "עוד ילד שנשכח באוטו ומצא את מותו הטראגי ברכב לוהט, עוד אסון שיכול היה להימנע אילולא השרה מיכאלי הייתה דוחה את התקנה למניעת שכחת ילדים ברכב. נקרע הלב, תנחומיי הכנים למשפחה". התקנה שעליה מדברת רגב אושרה בתקופתה במשרד התחבורה, ולפיה בכל רכב פרטי שמסיע פעוטות מתחת לגיל 4 יש להתקין מערכות למניעת שכחת ילדים ברכב. מיכאלי דחתה את יישום ההחלטה בשנה בעקבות הביקורת שהתלוותה אליה.
3 צפייה בגלריה
מירי רגב בציוץ בנושא דחיית התקנה למניעת שכחת ילדים ברכב
מירי רגב בציוץ בנושא דחיית התקנה למניעת שכחת ילדים ברכב
הציוץ של רגב
(מתוך הטוויטר)
סמוטריץ' ורגב מתעמתים בכנסת באוקטובר 2020
(צילום: ערוץ כנסת)

זמן קצר לאחר מכן ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית), שבעצמו כיהן לתקופה קצרה כשר התחבורה, השיב לרגב ותיקן אותה: "מירי, זו אכן טרגדיה כואבת, כמו כל אסון, אבל גם התקנות שלך לא היו מונעות אותה כי מדובר בילד בן 6 והתקנות שלך דיברו על ילדים עד גיל 4".
הוא הוסיף: "ובכלל, חוקים ותקנות ורגולציה יקרה הם לא הפתרון לכל מחלה, אסון, תופעה או אתגר. יש דרכים רבות, יעילות וממוקדות הרבה יותר". מיכאלי, כאמור, החליטה שלא להגיב לרגב.
3 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ח"כ בצלאל סמוטריץ'
(צילום: קובי קואנקס)
זירת האירוע בשדות נגב
(צילום: רועי עידן)

נזכיר כי בחודש מרץ האחרון אישרה ועדת הכלכלה את התקנות שיחייבו להתקין את המערכות בכל רכב פרטי שמסיע פעוטות מתחת לגיל 4. התקנות היו אמורות להיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט, והאכיפה הייתה אמורה להתחיל ב-1 בינואר 2022. הקנס הצפוי למי שלא יעמוד בתקנות היה 250 שקלים ו-4 נקודות. עם זאת, בחודש שעבר פנתה שרת התחבורה מרב מיכאלי לוועדת הכלכלה בכנסת בבקשה לדחות בשנה את החלת החובה על התקנת המערכות - החלטה שקיבלה השרה הקודמת מירי רגב. לפי משרד התחבורה, ההחלטה התקבלה אחרי התייעצויות עם גורמי המקצוע.
"הדחייה נועדה לבחון את הדרכים החלופיות לאפשר את קיומן של מערכות מסוג זה, תוך התחשבות בצרכי הנהגות והנהגים בהיבטים השונים", נמסר אז. לדברי השרה מיכאלי, "ילדות וילדים שנשכחים ברכב זוהי תופעה כואבת ונוראית, ואני קוראת לכל ההורים - התמקדו בילדיכם, והימנעו מהסחות הדעת השונות, ובעיקר מאלה הנגרמות מהשימוש בטלפונים סלולריים. משרד התחבורה שם בראש ובראשונה הצלת חיים כמטרה עליונה. עם זאת, האופן שבו נקבעה התקנה דורש חשיבה נוספת ותיקונים מהותיים כדי שהיא תוכל לממש את מטרתה ולהציל חיים. על כן, החלטתי לפנות לוועדת הכלכלה בבקשה לדחות את כניסת התקנות לתוקף לחודש יוני 2022".
זו לא הפעם הראשונה שרגב תוקפת את מיכאלי בנושא. לאחר בקשת הדחייה של משרד התחבורה בראשות מיכאלי אמרה רגב: "ההחלטה שלה מסוכנת, ועלולה לעלות לצערי במחיר חייהם של פעוטות חסרי ישע, שימצאו את מותם הטראגי ברכבים הלוהטים. כל פעוט שימצא את מותו הטראגי ברכב החל מאוגוסט יהיה רשום על שמך, השרה מיכאלי. איך לא רעדו לך הידיים לדחות את התקנות מאוגוסט השנה ליוני שנה הבאה? מדובר בתהליך שנעשה בצורה המקצועית ביותר והובל על ידי גורמי המקצוע במשרד התחבורה, בוועדת הכלכלה ולמול משרדי הממשלה הרלוונטיים. תיקונים קוסמטיים ניתן לעשות תוך כדי ולא צריך לדחות את כל התהליך. התקנה היא מצילת חיים".