זירת הרצח בשגב שלום

האלימות הקשה והפשיעה בחברה הערבית לא מפסיקות לרגע, גם במהלך חג הקורבן: בשגב שלום נרצח אחר הצהריים (שלישי) גבר מירי לעבר בית קפה ונפצעו שניים נוספים. הרצח ואירועי אלימות נוספים התרחשו כמה ימים אחרי שבסוף השבוע האחרון נרצחו בחברה הערבית ארבעה בני אדם כתוצאה מסכסוכים פנימיים.
הירי בשגב שלום אירע על רקע סכסוך פלילי בין המעורבים. שלושה בני אדם נפצעו מהירי, מותו של אחד מהם - ראיד אלדנפירי, בן 29 מהכפר ואדי אל-נעם - נקבע עם הגעתו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. מצבם של שני הפצועים הנוספים - בן 17 ובן 25 - מוגדר בינוני. שבעה חשודים נעצרו.
מקרי אלימות ופשיעה בחברה הערבית
2 צפייה בגלריה
ראאד דנפירי
ראאד דנפירי
הנרצח בשגב שלום
(צילום: סטודיו אלשריף)
ביישוב אכסאל בצפון פתחו אתמול רעולי פנים בירי באוויר באמצע הרחוב, שהיה מלא באזרחים, בין היתר במשפחות עם ילדים שציינו את חג הקורבן. האירוע באכסאל תועד במצלמות של אזרחים שהיו במקום, ושם רואים אותם נסים על נפשם ובוכים על המציאות שבה הם חיים. הכול התחיל בשעות הלילה כשרעולי פנים החלו לירות, ככל הנראה, לעבר בית במקום. האלמונים המשיכו בירי באוויר, באמצע רחובות היישוב, ובזמן שהרחובות הומי אדם בשל החג. כוחות משטרה שהגיעו לזירה החלו בחקירה ועצרו שני חשודים בני 25 ו-29.
תושב המקום אמר: "אני הייתי במקום. ישר ברחתי ונכנסתי לתוך המתחם של הבית. כמעט רצחו אותנו. לאן הגענו. הפושעים יורים ולא מעניין אותם מאף אדם".
2 צפייה בגלריה
מקרי אלימות ופשיעה בחברה הערבית
מקרי אלימות ופשיעה בחברה הערבית
הרכב שהוצת בבענה
תושבת אחרת אמרה כי "הייתי בקניות עם שני ילדיי ופתאום התחיל הירי. היה מפחיד. לא צפיתי לראות מעשה כזה. הילדים שלי עד עכשיו מפחדים ולא רוצים לצאת מהבית. בכל שעות הלילה ישנו לידי בתוך המקלט. היורים הם אנשים שאין להם רחמנות ועושים מה שבא להם מבלי לדפוק חשבון. עכשיו אני יכולה להרגיש בעוצמת הסכנה שאנו חיים בה בגלל הירי והנשק שמסתובב חופשי".
ביישוב בענה הציתו אלמונים את רכבו של השייח נור אליקין בדראן, אימאם מסגד אלניר, שרק לפני כמה חודשים נפצע באורח קשה מאוד מירי. בתו צעקה ואמרה: "שרפו לנו את הרכב. מה הם רוצים מאיתנו? לא מבינה למה רוצים לפגוע בנו, רק בגלל שאנחנו אנשים טובים. לפני חודשים ירו באבא שלי. אין רחמנות".