מהומה החלה היום (רביעי) ביציע האורחים במליאת הכנסת, כשפעילי מחאה דפקו על הזכוכית והדביקו עליה סטיקרים בקריאה לבחירות. בתיעוד נראים המפגינים מניפים שלטים עם הכיתוב: "אתם גמורים", "בחירות עכשיו" ו"די נכשלתם". מאבטחי משמר הכנסת ניסו לעצור בעדם ולהוציא אותם מהאולם.
אנשי המחאה נגד הממשלה במהומה בכנסת

זמן קצר לאחר המהומה, שהסתיימה תוך זמן קצר, מסרו המוחים כי "ממשלה שהפקירה את הנרצחים, החטופים, חיילינו הנופלים, הגליל והנגב - ועוסקת בג'ובים ובפוליטיקה קטנה - חייבת להתפרק. התנהלות הממשלה היא בלתי נסלחת, והעם דורש בחזרה את המנדט שלו".
מהכנסת נמסר כי קצין הכנסת ניצב יובל חן יגיש תלונה במשטרה נגד המוחים, "נוכח האירוע החמור, שנועד לפגוע בסדר הציבורי". כמו כן, נמסר כי "תחסם כניסתם למשכן ותוגבל כניסת מבקרים ליציע הציבור. בנוסף, ועדת האתיקה תתבקש לקבל החלטה עקרונית בדבר סנקציות שיוטלו על חברי הכנסת שמוזמניהם למשכן מפרים את הסדר הציבורי".
בתחילת השבוע הודיעו ארגוני המחאה כי החליטו להחריף את מאבקם בממשלה ולצאת ל"שבוע מאבק", על רקע פרישת השר ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מהממשלה, העברת חוק הפטור מגיוס והמשך הלחימה הרב-זירתית. מנכ"ל תנועת "חופשי בארצנו" ערן שוורץ אמר: "המטרה שלנו ברורה - להחזיר את המנדט לעם באופן מיידי וללכת לבחירות, עוד לפני שנה למחדל 7 באוקטובר".
במסגרת שבוע ההתנגדות, תתקיים מחר הפגנה מול בית ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה תחת הכותרת "די להפקרת הצפון", ובמקביל תתקיים הפגנה גם מול המעון הרשמי ברחוב עזה בירושלים. שבוע המחאה יסתיים במוצאי שבת, עם ההפגנה השבועית בצומת קפלן בתל אביב וב-60 מוקדים נוספים ברחבי הארץ.
אלימות משטרתית בהפגנה בירושלים

2 צפייה בגלריה
מחאות נגד הממשלה מול משכן הכנסת, ירושלים
מחאות נגד הממשלה מול משכן הכנסת, ירושלים
מחאות נגד הממשלה שלשום בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
2 צפייה בגלריה
מחאות נגד הממשלה מול משכן הכנסת, ירושלים
מחאות נגד הממשלה מול משכן הכנסת, ירושלים
9 עצורים במחאה בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
אלפים השתתפו בהפגנה שלשום מול הכנסת בירושלים, שהתפתחה לצעדה לכיוון בית ראש הממשלה. במהלך ההפגנה פרצו המוחים את אחד המחסומים והבעירו מדורות בכביש, ועימותים התפתחו במקום בינם לבין המשטרה.
בתיעודים קשים מהאירועים, נראים השוטרים תופסים למפגין בשיער בעודו מרותק לקרקע, מכים באגרוף מפגינה אחרת ומטיחים מוחים על הכביש - בזמן שמופעלת מכת"זית לעברם. תשעה בני אדם נעצרו במהלך ההפגנה, ושלושה פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.