ראש הממשלה יאיר לפיד על הסדרת טיסות ישירות למונדיאל בקטאר
(צילום: דוברות רה"מ)

אחרי ההסכם היסטורי שאישר טיסות ישירות בין ישראל לקטאר בזמן משחקי המונדיאל, בכיר קטארי הזהיר בריאיון לרויטרס כי "כל הסלמה או מתיחות ביטחונית בגדה, בעזה או בירושלים תעמיד בסכנה את האישור לקיים טיסות ישירות בין שתי המדינות".
על רקע הצהרות הבכירים בישראל שלפיהן ההסכם הוא "פתח" להתחממות היחסים בין המדינות, הבכיר הקטארי הבהיר כי הסכם הטיסות נחתם בעקבות "מחויבות של קטאר לדרישות האירוח של פיפ"א, ולא צריך לעשות פוליטיזציה ממנו. בזכות ההסכם יוכלו גם פלסטינים ליהנות מהמונדיאל הראשון בעולם הערבי והמוסלמי".
1 צפייה בגלריה
הספירה לאחור ב דוחא קטאר לקראת ה מונדיאל
הספירה לאחור ב דוחא קטאר לקראת ה מונדיאל
נערכים למונדיאל בקטאר
(צילום: AP )
כמה ימים לפני פתיחת משחקי המונדיאל, הגיעו ישראל, קטאר והתאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א להסכמות שיאפשרו טיסות צ'רטר ישירות מתל אביב לקטאר, לראשונה אי פעם.
הטיסות מנתב"ג לשדה התעופה חמאד בדוחא יאפשרו לאלפי הישראלים שצפויים לצפות במשחקי גביע העולם להגיע ישירות לקטאר ללא צורך בעצירות ביניים ובקונקשן, ואמורות להקטין את העלויות עבור ישראלים שיגיעו לצפות במשחקים. בנוסף, הוסכם על הענקת שירותים קונסולריים לאזרחים הישראלים באמצעות צוות קונסולרי ישראלי.
משרד החוץ שיגר בחשאי נציג דיפלומטי בכיר לדוחה כדי לדון ולגבש את ההסכמות. בישראל מקווים שהנוכחות הישראלית בדוחה תהפוך מזמנית לקבועה, והמבחן יהיה האם בסוף משחקי המונדיאל הקטארים יעמדו על כך שהנציגים הקונסולריים יעזבו.

גם פלסטינים יוכלו להגיע למשחקים

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד אמר אתמול: "בשורה משמחת לאוהדי הכדורגל ולכל אזרחי ישראל. אחרי עבודה מאומצת שנמשכה חודשים רבים, הסדרנו לאזרחים ישראלים את האפשרות לטוס למונדיאל בקטאר בטיסות ישירות וייפתח משרד ישראלי בקטאר לטיפול באוהדים שיגיעו למונדיאל. אני מודה לכל מי שלקח חלק במלאכה - לפיפ"א, משרד החוץ, משרד התרבות והספורט, משרד התחבורה, למל"ל, ולמנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז שריכז את המאמצים".
לפי הודעת פיפ"א, ההסכם יאפשר לישראלים ולפלסטינים להגיע למשחקים, כשהאחרונים יוכלו לעשות זאת ככל הנראה בטיסות מעמאן, בירת ירדן. על פי פיפ"א, הטיסות לקטאר יבוצעו באמצעות חברת תעופה שקיבלה את הזכויות, וששמה עדיין לא פורסם. בתחילת השבוע הודיעה חברת Tus Airways כי תפעיל טיסות מנתב"ג לקטאר דרך קפריסין, זהות החברה שתבצע את הטיסות הישירות טרם נמסרה כאמור. מספר הישראלים שצפויים להגיע למונדיאל הוא כ-12 אלף.
נשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו, אמר אתמול: "אנחנו מאושרים שנחתם הסכם שיאפשר לאוהדים ישראלים ופלסטינים לבקר בקטאר ולצפות במשחקים בזמן גביע העולם. באמצעות ההסכם הזה, ישראלים ופלסטינים יוכלו לטוס ביחד וליהנות מכדורגל ביחד. לכדורגל יש את הכוח לאחד בין אנשים, לחצות גבולות ולהביא לאחדות".
דובר מטעם הוועדה המארגנת של המונדיאל בקטאר אמר אתמול: "מאז שזכינו בזכויות האירוח, אמרנו כי כל קוני הכרטיסים יוכלו להגיע למשחקים בקטאר. ההודעה מראה את המחויבות שלנו לכבד את מדיניות פיפ"א ההסכם גם מחייב שקוני הכרטיסים ואנשי התקשורת הפלסטינים יוכלו להגיע לקטאר בטיסות צ'רטר ללא הגבלות, כי גם להם יש זכות שווה ליהנות מהטורניר".
לפי הערכות בישראל, למשחקי המונדיאל, שיסתיימו ב-18 בדצמבר, יגיעו יחסית מעט ישראלים - כ-2,000 בלבד - בשל העלויות היקרות של הכרטיסים ובתי המלון. בעבר העריכו בישראל שיגיעו למשחקים עשרות אלפי ישראלים.