זירת הרצח בלוד, אמש
(צילום: נדב אבס, תיעוד מבצעי מד"א)

רבאב אבו סיאם, מורה בת 30 מלוד, נורתה אמש (שלישי) למוות לעיני בנותיה, ילדות בנות 3, 5 ו-8, ברחוב בן יהודה בעיר. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו אותה ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותה בזירה. לא נמסר על חשודים שנעצרו, אך המשטרה פתחה במרדף אחר רכב שנצפה נמלט מהזירה. אבו סיאם התגרשה לפני כחודשיים, הייתה מאוימת על ידי הגרוש שלה ובעבר שהתה במקלט בדרום הארץ.
מפקד מחוז מרכז, הניצב אבי ביטון, קיים הלילה הערכת מצב מיוחדת בזירת הרצח, בסיומה הנחה כי החקירה תנוהל ביחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב השפלה. ביטון ציין כי מדובר באירוע חריג של אלימות קשה נגד נשים ברחוב הערבי, שייחקר "בעדיפות עליונה" נוכח החומרה והנסיבות.
5 צפייה בגלריה
רבאב וזירת הרצח בלוד
רבאב וזירת הרצח בלוד
רבאב אבו סיאם וזירת הרצח בלוד
(צילום: נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
(צילום: נדב אבס)
מפקד מחוז מרכז במשטרה: "אירוע חריג של אלימות קשה נגד נשים ברחוב הערבי"
(קרדיט: דוברות המשטרה)

הירי אירע אמש סמוך לשעה 21:13. במשטרה אמרו כי חוקרי המז"פ שהגיעו למקום החלו באיסוף הממצאים במסגרת החקירה. ככל הידוע, הנרצחת, שלימדה בבית ספר יסודי בשכונת הרכבת בעיר, הייתה תחת איומים. בעבר התגוררה במקלט לנשים נפגעות אלימות ולאחרונה חזרה לעיר מגוריה כדי לשוב לעבודתה.
החובש הבכיר איתן שנור שהגיע למקום עם אופנוע סיפר כי "הפצועה שכבה כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפציעה חודרת בגופה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
המשטרה סוגרת את הזירה
(צילום: נדב אבס)
העימותים בזירת הרצח בלוד
(מתוך הרשתות החברתיות)

לאחר הירי, תושבי האזור הצטופפו מחוץ לזירה - וטענו כי המשטרה פיזרה אותם בכוח במקום לכרוז ולבקש להתרחק. "היה בלגן, התחילו לדחוף אנשים והשפריצו גז מדמיע", סיפר אחמד, אחד השכנים. עלי, שהתגורר בשכנות לאישה שנרצחה, אמר כי השוטרים תקפו אותו באלה עוד לפני שדיברו איתו. "הדוד שלה קיבל מכות רק כי רצה לראות את האחיינית שלו. 10 אנשי יס"מ תקפו אותו, לא מתחשבים במשפחה".
ברשתות החברתיות פורסמו סרטונים של אותם עימותים בין כוחות המשטרה לתושבים. גורם משטרתי אמר כי "מדובר בזירה מורכבת מבחינת הפעלה של כוחות במקום. זה בית בתוך בית, הבתים אחד בתוך השני, לכן אזרחים רצו להיכנס לזירה והורחקו. השוטרים השתמשו בכוח סביר".
5 צפייה בגלריה
עימותים בזירת הרצח בלוד
עימותים בזירת הרצח בלוד
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות, נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
עימותים בזירת הרצח בלוד
עימותים בזירת הרצח בלוד
(צילום: נדב אבס)
מוקדם יותר אתמול נרצח ג'וזף רוחאנא מעוספיה, כשאלמונים פתחו לעברו באש בזמן שישב ברכבו סמוך למסגד ביישוב. מותו נקבע בדרך לבית החולים. במשטרה אמרו כי רוחאנא לא היה מוכר לה, וכי מתבצעות סריקות אחר היורים.
במהלך הלילה נפצעו שתי נשים מירי לעבר רכב הסעות ברהט. השתיים, בנות 48 ו-50, פונו לטיפול בבית החולים, והמשטרה פתחה בחקירה.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.
פורסם לראשונה: 21:34, 26.07.22